Ljudsko tijelo stvoreno je za pokret, a mi ga danas sve manje ”koristimo”

Moje zdrave životne navike su prije svega uredan san, rani odlazak na spavanje i najmanje 8 sati sna. Pored toga važan mi je odlazak u prirodu i kretanje na čistom zraku, zdrava ishrana, dovoljan unos tekućine i redovan trening.   Prof.dr. Lejla Šebić je univerzitetski redovni profesor, zaposlena na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u […]

Moje zdrave životne navike su prije svega uredan san, rani odlazak na spavanje i najmanje 8 sati sna. Pored toga važan mi je odlazak u prirodu i kretanje na čistom zraku, zdrava ishrana, dovoljan unos tekućine i redovan trening.

 

Prof.dr. Lejla Šebić je univerzitetski redovni profesor, zaposlena na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja Univerziteta u Sarajevu. U sportskoj karijeri još kao djevojčica bilježi značajne razultate kao višestruka prvakinja BiH u ritmičkoj gimnastici. Na osnovu postignutih rezultata proglašena je za najuspješniju sportašicu grada Sarajeva 1993. godine. Nakon ritmičke gimnastike posvetila se fitnessu i aerobiku, te  2014. godine u Americi osvaja titulu svjetske  prvakinje u natural bodybuildingu. Autor je  prvog dvd izdanja aerobika u BiH i četiri knjige iz oblasti ritmičke gimnastike, aerobika i fitnessa. Nedavno je zajedno sa svojom prijateljicom dr.sci. Marijanom Podrug Arapović otvorila novi moderno opremljen fitness centar u Sarajevu pod nazivom „LM fitness“ ili Life is motion- Život je pokret. Za časopis BeautiFUL Lejla govori o zdravim navikama, prednostima vježbanja, ali i o pravilnoj ishrani.

 

  1. Ko je Lejla Šebić?

Prije svega ću reći da sam majka dvoje djece, jednog divnog dječaka od 15 godina po imenu Harun i jedne slatke djevojčice od 2 godine po imenu Ajlin. Zaposlena sam kao profesorica na Fakultetu sporta i tjelesnog odgoja u Sarajevu, ali sam još uvijek vrlo aktivna sportašica i fitness trener. Veliki sam zaljubljenik sporta i zdravog načina života, a moja misija je da pomognem ljudima da zavole kretanje i tjelesnu aktivnost kako bi unaprijedili svoje zdravlje i time poboljšali kvalitetu svog života.

  1. Iza Vas je značajna takmičarska karijera? Recite nam nešto više?

Potičem iz sportske porodice, otac mi je bio doktor, ali i vrhunski sportista, te prvak bivše države u Olimpijskom dizanju tegova. Uz njega sam već od najranijeg djetinjstva počela vježbati u teretani, a pored toga sam se bavila više od 15 godina vrhunskim sportom, te ritmičkom gimnastikom. Takmičila se, dosta putovala, te učestvovala na svjetskom prvenstvu u Japanu, na dosta jakih međunarodnih turnira i bila višestruka prvakinja BiH, te članica reprezentacije ex Yugoslavije. Nakon završetka karijere u ritmičkoj gimnastici posvetila sam se fitnessu i aerobiku. Takmičila sam se u bodybuildingu kategorija bikini fitness i osvojila titulu državne prvakinje, ali i evropsko zlato kao i svjetsko zlato u Americi 2014. godine u Las Vegasu.

  1. Živite i radite punim plućima i uživate u tome. Recite nam šta je potrebno za postizanje ispunjenog i kvalitetnog života?

Mišljenja sam da je najvažnije da u životu radite ono što volite. Mene moj posao ispunjava i uživam u njemu, bilo da predajem na fakultetu ili vodim treninge u fitnesu ili jednostavno treniram neke mlade sportske nade. Uživam u tome i zbog toga se smatram sretnom i ispunjenom osobom.

  1. 4.Šta trenutno radite?

Upravo sam završila jedan veliki tv projekat ”Izgubi da bi dobio” koji su gledaoci mogli pratiti na Hayat televiziji. Radilo se o tromjesečnom programu zdravog mršanja za pretile osobe. Projekat je doživio veliki uspjeh i nastavit će se uskoro druga sezona snimanja. Za mene je bio veliki izazov raditi sa osobama koje imaju prekomjernu tjelesnu težinu i čije je zdravlje bilo narušeno upravo zbog viška kilograma. Pomoći takvim osobama da izgube kilograme i steknu zdrave životne navike je bilo jedno predivno iskustvo.

  1. Vaši fitness programi su poznati po uvođenju noviteta? Koje novitete uvodite i zbog čega?

U fitness centru LM pratimo nove svjetske trendove i pokušavamo našim klijentima ponuditi najbolje. Najnoviji program koji počinje od februara 2019. godine je grupni trening namjenjen isključivo osobama sa prekomjernom tjelesnom težinom. Mislim da smo prvi fitness centar u BiH koji nudi takvu uslugu. Želim ljudima koji imaju veliki problem s kilažom, koji se možda ustručavaju ili stide doći na treninge gdje su vježbači u dobroj formi pružiti adekvatne uslove za pravilno vježbanje i postepeni napredak. Kada se nađu u grupi gdje se svi imaju isti problem bit će im lakše da treniraju i motiviraju jedni druge.

  1. Recite nam koje su Vaše zdrave navike? Šta Vas čini sretnom?

Moje zdrave životne navike su prije svega uredan san, rani odlazak na spavanje i najmanje 8 sati sna. Pored toga važan mi je odlazak u prirodu i kretanje na čistom zraku, zdrava ishrana, dovoljan unos tekućine i redovan trening. Sretnom me čine male stvari u životu, radujem se svakom danu i volim da se okružim pozitivnim ljudima s kojima mogu da se smijem i radujem.

  1. Kako se odlučiti na vježbanje i treniranje? Koliko je to važno?

Tjelesna aktivnost sastavni je dio života. Čovjek pripada onoj vrsti živih bića čiji je opstanak i razvoj stoljećima bio uslovljen motoričkom aktivnošću. Ljudsko tijelo stvoreno je za pokret, a mi ga danas sve manje ”koristimo”. Tjelesna neaktivnost je četvrti vodeći uzrok smrtnosti u svijetu i predstavlja značajan zdravstveni, ali isto tako sve više i društveni problem današnjice. Tjelesno vježbanje je nezmjenjiv način za postizanje i održavanje zdravlja. Odluka je na pojedincu. Važno je podizati nivo svijesti naših građana o važnosti tjelesnog vježbanja.

  1. Koliko je bitna pravilna ishrana pored treninga?

Hrana je veoma važna za održavanje optimalnog zdravlja, ali i vrhunske sportske izvedbe. Pravilna ishrana i trening čine nerazdvojnu cjelinu. Ishrana mora da prati Vaš trening kako bi postigli najbolje rezultate. Tri glavne stvari koje su važne za zdravu prehranu jesu raznolikost u izboru namirnica, umjernost u njihovom konzumiranju i potpunost ili što veća prirodnost namirnica koje birate.

  1. Kako ustrajati u ostvarenju fitness ciljeva?

Jedan od najvažnih načina integracije vježbanja u svakodnevni život jeste stvaranje redovne navike, odnosno zdravog stila života. Zdravom mladom čovjeku vježbanje je nešto što se ”ne stiže”, međutim, dobra organizacija je ključ i svako ima dovoljno vremena koje je kroz vježbanje naš glavni ulog u budućnost.

  1. Koja je motivacija najbolja?

Savremeni način života nameće vrijednosti stjecanja novca, intelektualnog znanja i zabavu kao prioritet za kvalitetan i dobar život, a vježbanje u cilju stjecanja zdravlja je manje važno gledano iz ove perspektive. Nedostatak kretanja, nedostatak mišićne aktivnosti, neće uvjetovati pad sposobnosti samo jednog organa, nego će zbog višestruke povezanosti svih organa i organskih sistema doći do pada mnogih drugih organskih funkcija. Tjelesna aktivnost djeluje pozitivno na brojne aspekte kvalitete života.

  1. Da li imate određeni savjet za žene?

Njegovanje pozitivnog stava prema vježbi, poticanje tjelesne aktivnosti bilo kojeg oblika, ples, rolanje, planinarenje, fitness, igranje igara i bavljenje bilo kojim oblikom sportske aktivnosti uveliko će poboljšati ne samo zdravlje žene već i njen tjelesni izgled, kao i unutrašnje lično zadovoljstvo.

  1. Koji su Vam planovi za budućnost?

Pomoći ljudima da ostvare svoje ciljeve u sportu, fitnessu rekreaciji.

 

 

Pretraži