Čišćenje uma i tijela uz Transcendentalnu meditaciju

Čišćenje uma i tijela uz Transcendentalnu meditaciju Stanje duboke opuštenosti nastaje nenaporno i sistematski a meditacija se doživljava kao izuzetno korisna, ugodna i osvježavajuća Piše: Džejna Hadžić, certificirana učiteljica Transcendentalne meditacije i Sattva Yoge  Što se više naš ritam života ubrzava to je veća važnost ispravnog unošenja odmora radi punjenja naših “baterija”. Transcendentalna meditacija jedinstvena […]

Čišćenje uma i tijela uz Transcendentalnu meditaciju

Stanje duboke opuštenosti nastaje nenaporno i sistematski a meditacija se doživljava kao izuzetno korisna, ugodna i osvježavajuća

Piše: Džejna Hadžić, certificirana učiteljica Transcendentalne meditacije i Sattva Yoge

 Što se više naš ritam života ubrzava to je veća važnost ispravnog unošenja odmora radi punjenja naših “baterija”. Transcendentalna meditacija jedinstvena je i u osnovi različita tehnika od ostalih tehnika meditacije i relaksacije. Transcendentalna meditacija se lako uči i prakticira, a ipak je vrlo korisna u svim područjima života, pojasnila je Džejna Hadžić certificirana učiteljica Transcendentalne meditacije i Sattva Yoge. Rođena je i živi u Sarajevu. Studij internacionalne ekonomije završila je u SAD-u. Boravila je 6 mjeseci na Tajlandu, gdje je stekla zvanje učiteljice transcendentalne meditacije.

Transcendentalna meditacija je jednostavna, prirodna tehnika, koja se prakticira 15-20 minuta dva puta dnevno, sjedeći udobno zatvorenih očiju. U ovih nekoliko minuta, razrješavaju se stres i napetost. Na prirodan način transcendentalna meditacija stvara stanje dubokog  odmora i opuštenosti koje se ne postiže čak ni za vrijeme dubokog sna. Istovremeno, duh ostaje potpuno budan. Za razliku od ostalih metoda opuštanja, nije potrebna koncentracija ni kontemplacija. Misli su prirodan dio meditacije, i ne trebaju se,niti se smiju potiskivati.

Stanje duboke opuštenosti nastaje nenaporno i sistematski, i meditacija se doživljava kao izuzetno korisna, ugodna i osvježavajuća. Tehnika jača mentalno i fizičko stanje osobe. Razrješava se duboko ukorijenjena napetost i umor. Osoba koja meditira doživljava duboki odmor – mentalni i fizički – koji je osnova širokog raspona medicinskih dobrobiti. To ima za posljedicu potpuni razvoj osobe kao cjeline, i vodi do veće stabilnosti u svakodnevnom životu.

Transcendentalnu meditaciju može lako naučiti i vježbati svako, bez obzira na dob, stupanj obrazovanja, način života, religiju ili kulturu.

Razlozi zbog kojih ljudi uče transcendentalnu meditaciju mnogobrojni su:

  • smanjenje stresa i stvaranje ravnoteže u životu
  • poboljšanje zdravlja, te rješavanje problema povezanih sa stresom
  • jasnoća mišljenja, kreativnost, više uspjeha
  • poboljšanje međuljudskih odnosa
  • znanje o sebi: ispunjavanje osnovnih životnih potreba.

Naučna istraživanja o TM-u

Prvo znanstveno istraživanje o transcendentalnoj meditaciji objavljeno je 1970., a do sada su objavljene stotine istraživanja koja potvrđuju koristi za duh, tijelo, međuljudske odnose i okolinu. Niti jedan znanstveni rad nije dosad uspio oboriti tvrdnje praktikanata TM-a.

 

Naučna istraživanja o tehnici transcendentalne meditacije uključuju i veliki broj psiholoških studija, koje su vodili različiti istraživački timovi tokom posljednje tri decenije koristeći testove ličnosti. Sve te istraživačke studije pokazuju povećanje psihološke stabilnosti unutar širokog raspona varijabli ličnosti, kao i porast tolerancije na stres kod praktikanata tehnike transcendentalne meditacije.

Po čemu se TM razlikuje od ostalih meditacija

Mnogi ljudi koji su naučili transcendentalnu meditaciju već su prije probali neki drugi oblik meditacije ili relaksacije. Savjetovani su da se ”relaksiraju” ili ”isprazne um“ ili da ”broje udahe“. Međutim, istraživanja pokazuju da su dobrobiti takvih tehnika, u usporedbi s koristima od transcendentalne meditacije, vrlo skromne.

Drugi sistemi meditacije mogu se podijeliti u dvije kategorije: koncentracija i kontemplacija.Koncentracija uključuje napor, a napor će, bez sumnje, održavati duh živim i aktivnim. Kontemplacija, s druge strane, uključuje razmišljanje o nečemu. Jedna misao vodi ka drugoj i um opet ostaje aktivan.

Transcendentalna meditacija nije kontrola uma ili mentalna disciplina. To nije ni koncentracija ni neka istočnjačka filozofija. Ne morate kontrolisati disanje ili mišiće. Ne trebate čak ni pokušavati opustiti se. TM omogućava oslobađanje umora i stresa na potpuno prirodan način, što rezultira s povećanjem energije, većom jasnoćom uma, kao i većom srećom u životu. Smirivanje duha nije cilj transcendentalne meditacije već prirodni rezultat njene ispravne prakse.

 

 

Pretraži