Peđa Filipović: Bonton u wellnessu

Potpisnik: Peđa Filipović, učitelj i kreator masaža i wellness koncepta. Wellness ambasador Srbije i Crne Gore Bonton klijenata i terapeuta u wellness centru! Sama ideja da posetimo wellness i spa centre rađa se u onim trenucima kada vapimo za opuštanjem i darovanjem vremena samo sebi i dragim osobama.     Taj iskorak iz svakodnevnog života, […]

Potpisnik: Peđa Filipović,
učitelj i kreator masaža i wellness koncepta. Wellness ambasador Srbije i Crne Gore

Bonton klijenata i terapeuta u wellness centru!


Sama ideja da posetimo wellness i spa centre rađa se u onim trenucima kada vapimo za opuštanjem i darovanjem vremena samo sebi i dragim osobama.

 

 

Taj iskorak iz svakodnevnog života, punog stresa, odgovornosti, gledanja na sat, otvara nam vrata očekivanja da ćemo u odabranom objektu ispuniti, tu tako jednostavnu zelju. S obzirom na to da su ovakvi centri oaze mira, blagostanje za telo, um i dušu, kako domaćini tako i gosti učestvuju svojim postupcima, modelima ponasanja,komunikacijom u kreiranju atmosfere.
Domaćini wellnessa&spa centra i njihov bonton
VIZUELNI IDENTITET TERAPEUTA

Terapeut uzuzetno vodi računa o higijeni tela i ruku. Ne koristi parfeme i mirise intenzivnog misrisa. Kosa treba da je čista i frizura uredno stilizovana. Ruke treba da budu odnegovane, nokti uredno podsečeni i isturpijani, pri čemu izuzetno vodi računa da nema zanoktice i zadebljanja oko noktiju koji često grebu za vreme tretmana i masaža. Nakit – prstenje, burme, narukvice, brojanice itd. skida pre početka radnog vremena.
Ukoliko terapeutkinja koristi šminku, treba da bude diskretna.

Terapeut u wellness centar ulazi isključivo i obavezno obučen u propisanu radnu uniformu-uredno ispeglanu i čistu. Ukoliko primeti nedostatak dugmeta, odšiven šav i sl. pre oblačenja interveniše i sanira promenu. Nosi isključivo propisanu radnu obuću.

RADNE OBAVEZE TERAPEUTA

Kako bi se akomodirao na radni prostor i psihofozički pripremio za posao, preporučuje se terapeutu da pola sata pred početak radnog vremena poseti fitness centar u sklopu wellnessa hotela ili ih samostalno primeni, radi vežbe zagrevanja, razgibavanja, relaksacije. Nakon završenog seta vežbi odlazi u garderobu, tušira se, posvećuje ličnoj higijeni i oblači radnu uniformu.
Terapeut je obavezan da pre svake masaže proveri radni prostor, pripremi sve što je potrebno od materijala za rad prema specifičnosti masaže, namesti sto za masažu, stolicu za refleksoterapiju, strunjaču. Terapeut proverava i ispravnost i čistoću frotira. Vrlo važno- za svaki tretman koriste se isključivo čisti frotiri. Na sto za masažu postavlja veliki frotir na kome će ležati klijent, na otvoru za lice stavlja čist peškir, na sto valjkasto složen postavi veliki frotir sa kojim će klijent biti pokriven. Ako masira žensku osobu, obavezno pored velikog frotira postavlja i mali frotir, valjkasto urolan, sa kojim pokriva grudi klijentice za vreme masaže prednje strane tela.
Terapeut je obavezan da pred početak masaže pripremi ambijent- upali sveće, aromalampu, adaptira svetlo u prostoru za masažu. Izbor muzike koja kupa prostor od izuzetnog je značaja, kao i jačina njene reprodukcije.
TEK KADA POTPUNO PRIPREMI RADNI PROSTOR, POZIVA KLIJENTA DA UĐE, OBJASNI MU PROCEDURU I TOK TRETMANA UKRATKO, I UPUĆUJE GA KAKO DA LEGNE
Neposredno pred masažu terapeut dobro opere ruke i obriše ih.
Pušači terapeuti posebno treba da posvete vreme pranju ruku i podlaktica. Ne sme da se dogodi da klijent signalizira da oseća miris nikotina. Vodi računa o dahu-korišćenjem sprej osveživača
Nakon masaže terapeut je obavezan da uredno složi sve iskorištene frotire i odnese ih u korpu za veš koja se nalazi na precizno odredjenom mestu. Ne sme da se dogodi da frotiri stoje po pultovima, na čiviluku, pored stola.
Nakon uradjene masaže terapeut sredjuje radni prostor. Prvo uredno sredi sto za masažu i postavi frotire. Ubrusom briše ostatke krema, masti, ulja, gela, meda, algi… koje se nadju na radnom prostoru ili polici.
Pre nego što vrati flašicu ulja, kreme, gela… na policu treba da je papirnatim ubrusom obriše sa svih strana. Nedopustivo je da izmašćene bočice stoje na polici.
Kada primeti da su preparati i sredstva sa kojima radi količinski pri kraju, signalizira isključivo kolegi, kompetentnom za nabavku i dopunu.

PRAVILA PONAŠANJA TERAPEUTA U WELLNESS CENTRU

Terapeut na posao dolazi dobro raspoložen i sa pozitivnom energijom.
Terapeut ne sme da kasni na posao
Sve lične probleme, neraspoloženje, nemir, i sve što bi narušilo ravnotežu oaze radnog prostora „odlaže“ ispred vrata centra.
Terapeut klijenta dočekuje ljudski toplo i sa osmehom,predstavlja mu se imenom i želi dobrodošlicu.
Terapeut se klijentu obraća isključivo sa VI i sa GOSPODJO, GOSPODINE nakon čega sledi ime- njeno, njegovo.
U toku masaže dozvoljena je verbalna komunikacija vezana isključivo za tretman. Sa punom koncentracijom posvećen je klijentu i masaži. U toku tretmana interesuje se diskretno-da li vam prija, da li odgovara pritisak, sugeriše da se opusti… Terapeut ne iznosi svoju privatnost, ne odaje profesionalne i poslovne tajne.
Terapeut amortizuje ponašanjem i mladalačkim šarmom sve eventualne propuste ili nedostatke. Nikada ne komentariše pred klijentom, svoje kolege ceni, poštuje i ne prezentuje svoje mišljenje i stavove o njima kao ni o svim zaposlenima u hotelu, wellness centru. Terapeut je svakog trenutka svestan činjenice da štiti interese i renome wellness centra ili hotela.
Sigurnost i identitet terapeuta obezbedjena je od strane uprave hotela. Ukoliko se dogodi bilo kakva neprijatna situacija u toku same masaže, terapeut se smireno i opušteno, sa osmehom izvinjava za trenutak, izlazi iz radnog prostora i signalizira kompetentnoj službi problem, nakon čega se u sobu ne vraća dok se problem ne reši.
Nije dozvoljena intimizacija sa klijentima, niti bilo kakav način provokacije klijenata.
Nakon završene masaže terapeut se klijentu zahvaljuje sa rečima- drago mi je da ste uživali. Hvala vam na ukazanom poverenju i očekujemo Vas ponovo
Terapeut komunicira opušteno i tiho. Ne viče i ne doziva glasno kolege i posetioce.
Terapeut je fizički prisutan u wellnessu samo za vreme trajanja radnog vremena. U slobodno vreme ne posećuje radni prostor .
Terapeut ne uzima novac od klijenta. Usluga se plaća i tips ostavlja kod zaposlenog osoblja na recepciji wellness centra, koje je u obavezi da nakon radne smene isplati ostavljenim tipsom.
Terapeutu nije dozvoljeno da sedi sa gostom hotela i klijentom u prostoru samog hotela, restorana, bara. Terapeut nema pravo na privatne posete gostiju u sobi samog hotela.
Nisu dozvoljene privatne posete u toku radnog vremena u radnom prostoru.

ETIKA TERAPEUTA WELLNESS CENTRA

Sve lične izjave i problemi koje klijent poveri terapeutu ostaju u radnom prostoru. Terapeutu nije dozvoljeno da priča o tome, da komentariše i ogovara ni sa kim.
Pre samog tretmana terapeut treba da bude upoznat sa zdravstvenim stanjem klijenta i o posedovanju eventualnih kontraindikacija, korišćenju lekova.
Terapeut tretman primenjuje samo kada je potpuno siguran da ne postoje kontraindikacije za rad.
Terapeut vodi računa o intimnosti klijenata. Ženski klijenti leže sa prekrivenim grudima sa malim frotirom. Telo je za vreme masaže prekriveno velikim frotirom i otkriva samo deo tela koji masira.
Po evropskim standardima usluga u wellness&spa objektima preporučeno je da klijent za vreme tretmana nosi higijenske gacice (za jednokratnu upotrebu) ili svoj veš.

BONTON GOSTIJU WELLNESS& SPA CENTARA

Na samom ulasku u centar čeka vas osoblje na recepciji. To su vaši domaćini koji će vam predstaviti sadržaj ,tretmane i upoznati vas sa objektom. U toku upoznavanja i predstavljanja uz poverenje poklonite im i srdačan osmeh.
Ukoliko želite samo da pogledate sadrzaj centra i upoznate se sa rasporedom prostorija, u obilazak idete isključivo nakon što preko obuće nazujete papirnate naglavke . Ovo je neophodno iz higijenskih razloga. Naglavci vas čekaju pred sam ulaz u wellness a obezbedjuje ih centar za goste.
Imajte razumevanja da će vam biti omogućeno da pogledate prostorije u kojoj nema gostiju. Ne insistirajte da vam domaćini otvaraju vrata slane sobe, saune, hamama itd. ukoliko se neko od gostiju u njima opušta. Ako se odlučite da ostanete u centru, prvo odlazite u garderobu gde vas čeka sve sto je neophodno za opuštanje- odlažete svoju garderobu u lokere a oblačite bade mantil . Tu su i peškir kao i papuče ili japanke. Vredne stvari, novčanike ne nosite sa sobom već ih držite pod ključem.
Ukoliko se odlučite za korišćenje sadržaja i tretmana u wellness centru neophodno je da pred sam ulazak popunite evidencioni list u kome su neophodni podaci važni za efikasno i bezbedno uživanje. Imajte strpljenja par minuta da odgovorite na pitanja vezana za vaše zdravstveno stanje. Odgovore na pitanja popunjavate iskreno, što signalizira terapeutu da li ste indikovani ili kontraindikovani za korišćenje odredjenih sadržaja. Ujedno je ovo i važan pravni dokument koji štiti kako vaša prava tako i instituciju kojoj ukazujete poverenje. Pravi domaćini će vam, ukoliko imate npr. povišen krvni pritisak, probleme sa proširenim venama, srčane smetnje, patite od dijabetesa itd. preporučiti šta da izbegavate a šta i koliko možete bezbrižno koristiti. Finska sauna, hamam, ozonoterapija, kapsule, razne vrste masaža, sa toplim, hladnim procedurama nisu svima preporučljive.
Ukoliko se prvi put srećete sa nekim programima, prvi put ste u wellness centru ne stidite se i ne libite da pitate sve što vas zanima. U cilju pozitivnih efekata na zdravlje tačno je odredjeno preporučeno vreme boravka u slanoj sobi, sauni, turskom kupatilu, način ponašanja nakon izlaska iz njih itd. Pitajte i za preporuku najboljih kombinacija za pomoć u vašim očekivanjima- rasterećenje od zapisa stresa, nervoze, nesanice, depresije, osećaja nedostatka energije, podizanja tonusa kože, bolje oksigenacije organizma, anti age efekte itd.. Zaposleni u wellness centru su tu zbog vas i sa puno ljubaznosti i strpljenja dužni su da vam odgovore na svako pitanje i upute vas.
U toku boravka u wellness centru, posebno u zonama relaksacije, spa zoni, delu u kome se primenjuju tretmani nemojte vikati i glasno komunicirati. I vi ste tu kao i ostali sa namerom da se opustite i vibrirate sa energijom oaze i muzikom koja opušta. Govorite tiše i ne ometajte druge.
Izbegavajte nošenje mobilnih telefona i drugih komunikatora u prostorije wellness centra. Postoje posebno predvidjena mesta, barovi, kafei u centru gde možete na ovaj način komunicirati. Posebno obratite paznju da nije umesno fotografisati ljude koji se opuštaju, sede u sauni, slanoj sobi, dremaju na tepidarijumima itd…U mnogim centrima ovo je zabranjeno.
Ne koristite sadrzaje wellness centra ukoliko ste u alkoholisanom stanju. Sigurno vam tada nece prijati visoka temperatura u prostorijama, mirisna isparenja, para koja dolazi sa raznih strana. Za vase postupke odgovarate samo vi. Nije preporučljivo ni da neposredno nakon obilnih obroka koristite sadržaje centra. Posvetite se opuštanju ili pre obedovanja ili dva sata nakon obroka.
U wellness centar se ne unosi nista od hrane i pića. Ne mrvi se pored ležaljki. Obično su u spa zonama i sobama za relaksaciju postavljeni aparati sa vodom i čašama. Naručite preko recepcije wellness centra kafu, limunadu, čaj. Ako u medjuvemenu ogladnite voćnu salatu ili lakši obrok konzumirajte u bifeu centra a ne u samoj zoni.
Kao sto vodite racuna o sebi, poštujte i druge ljude. Ukoliko imate problem sa gljivičnim infekcijama, kožnim problemima čiji se uzročnik može preneti , ne koristite sadržaje, posebno djakuzi i vodene sadržaje kako ne biste preneli infekciju drugima. Na svakome od nas je da negujemo kolektivnu odgovornost i ozbiljnost.
Na ležaljkama, na toplim kamenim ležajevima, na klupama u sauni, u slanoj sobi, sedite na svom peškiru koji ste dobili u garderobi, ne direktno i samo u vešu na podloge.
Ako vam nešto zasmeta ili vas neko od gostiju uznemirava, obratite se zaposlenima u centru i zamolite ih da odreaguju. Nemojte se upuštati u konflikte i stalno budite svesni činjenice da ste došli da se opustite, uživate i da investirate samo u vaše vreme.
Ukoliko se odlučite za tretmane masaža poštujte pravila i protokole tretmana. Poštujte i vašeg terapeuta i zapamtite mu ime. Signalizirajte pred tretman na kom mestu biste želeli da se u toku tretmana duže zadrži, da li vas nešto boli, da li ste došli samo zbog relaksacije ili očekujete da se odagna neki od problema i zapisa na vašem telu. Ne intimizirajte se sa terapeutima i poštujte njihov rad. Izbagavajte priču i provokacije bilo kog tipa. Ne zaboravite da posao terapeuta moze raditi vaše dete, suprug, supruga, majka, sestra, brat… Nemojte ih ni jednog trenutka dovesti u situaciju da se osećaju poniženi ili nesigurni. Ako želite terapeuta da nagradite, ne dovodite ga u neprijatnu situaciju i ne stavljajte mu novac u džep već prilikom plaćanja računa na recepciji planirani tips odvojite za vaseg terapeuta i signalizirajte da je to deo za njega.
Ljudima koji rade i daju sve od sebe kako bi vaše uživanje i odmor bili potpuni znači vaše mišljenje. Napišite u knjigu utisaka isksutvo, dajte sugestiju, pohvalite, signalizirajte eventualni nedostatak ako ste ga primetili..
Nakon završetka boravka u wellness centru, bade mantil, peškir, papuće odložite u korpu predvidjenu za to.
Pri napuštanju wellness centra osmehnite se i zahvalite ljudima koji su dali sve od sebe da potpuno uživate.

Pretraži