Zdrava konkurencija je najveći plus za razvijanje posla i frizerske branše općenito.
Intervju: Zvonimir Franić, za Salon Franić
Zvonimir Franić je frizer s više od 15 godina iskustva, rodom iz Metkovića, koji već godinama živi i radi u Zagrebu. Svoju ljubav prema frizerstvu otkrio je već u ranoj dobi, a tijekom godina izgradio je uspješnu karijeru u svijetu ljepote i njege kose. Kao stručnjak u svom području, kontinuirano prati svjetske trendove, sudjeluje u edukacijama i treninzima te se stalno usavršava, radeći s poznatim imenima iz industrije poput Chrisa Appletona i Romeua Felipea.Posebnu strast gaji prema koloristici i ekstenzijama, a kao jedan od pionira u Hrvatskoj, prvi je uveo inovativnu V-Light tehnologiju postavljanja ekstenzija. Njegova predanost kvaliteti i zdravlju kose vidljiva je kroz individualan pristup svakom klijentu, naglašavajući važnost zdrave i njegovane kose. Vlasnik je vlastitog brenda clip-in ekstenzija “Hair by Franić”, koji je postao sinonim za bujnu i dugu kosu, a redovito održava edukacije za kolege frizere, dijeleći svoje znanje i stručnost. Uz svoj salon, gdje se svakodnevno posvećuje svojim klijenticama, aktivno prati globalne trendove u frizerskoj industriji te uvijek teži ponuditi najnovije tehnike i proizvode za njegu i oblikovanje kose. Njegova filozofija je jednostavna: samo zdrava kosa je lijepa kosa, a klijenti mu vjeruju zbog iskrenih savjeta i stručnog pristupa.
U svijetu ljepote, kosa zauzima posebno mjesto, a njezina njega postala je ključni aspekt samopouzdanja i stila. U ovom članku otkrivamo tajne zdrave i lijepe kose kroz stručne savjete i najnovije trendove iz frizerskog salona Franić. Uz višegodišnje iskustvo i strast prema svom zanatu, frizer Zvonimir Franić podijelit će s nama svoja saznanja o tome kako pravilna njega i inovativne tehnike mogu transformirati vašu kosu.
Od koloristike do ekstenzija, Zvonimir je jedan od pionira u industriji, koji neprestano prati globalne trendove i educira svoje klijente o važnosti zdravlja kose.
U ovom razgovoru istražujemo ne samo popularne frizure i tehnike, već i duboki odnos povjerenja koji se razvija između frizera i klijenta. U nastavku, otkrijte kako svakodnevna njega i redovne posjete frizeru mogu osigurati da vaša kosa izgleda sjajno i zdravo. Pripremite se za savjete koji će vas inspirirati na putu do kose iz snova!
Za početak da li mi možete reći nešto više o sebi?
Rodom sam iz Metkovića, a u Zagrebu živim i radim već skoro petnaest godina. Gotovo sam stalno u salonu sa svojim klijenticama, a kad odložim škare i fen, bavim se drugim aspektima poslovanja. Naravno, imam i tim suradnika koji mi pomažu u dijelu planiranja i izvršavanja poslovnih obaveza koje se ne odnose na frizerstvo, no može se reći kako doista živim svoj posao.
Kada ste shvatili da je to poziv kojim se želite baviti?
Od svih dječjih maštanja, izdvojio bi snove o karijeri u frizerstvu. Moja majka se često šali kako sam prvi put u dobi od četiri godine izjavio da ću biti frizer i na tome je i ostalo, stoga izgleda da sam svoj poziv odabrao još u vrtiću i nisam promijenio mišljenje sve do danas.
Naravno, zrelija odluka se iskristalizirala tijekom mog odrastanja te u trenutku odabira srednjoškolskog obrazovanja za mene nije bilo druge opcije. Nisam se mogao ni zamisliti u kakvom drugom zanimanju.
Kako pratite najnovije trendove u frizerstvu? Koje metode koristite za kontinuirano usavršavanje svojih vještina?
Danas je uz sveprisutne društvene mreže doista mnogo lakše pratiti što se događa na frizerskoj sceni te koji se trendovi nameću općenito. Rado pratim što rade kolege frizeri u svijetu – primjerice Chris Appleton koji stoji iza glamuroznih frizura zvijezda poput Jennifer Lopez i Kim Kardashian. I naše klijentice prate svjetske trendove te je čest slučaj da se za određene prilike i same referiraju na frizure sa svjetske celebrity scene.
Nadalje je za mene apsolutno nezaobilazan Romeu Felipe, čarobnjak za boje i svjetski ambasador za Wella koloristiku koju i sam koristim u salonu te ujedno predstavljam kao ambasador u našoj regiji, stoga sam prisustvovao njegovim Masterclass i Hands-On prezentacijama već nekoliko puta te imao prilike i osobno s njim razmijeniti iskustva iz naše branše. Kako sam, osim koloristike, doista fasciniran ekstenzijama za kosu, u New Yorku sam početkom godine stekao certifikat za postavljanje ekstenzija V-Light tehnologijom na edukaciji kod svjetski poznatog Carlosa Atile.
V-Light je nova i vrlo inovativna tehnologija postavljanja ekstenzija za kosu sa vrlo tankim, delikatnim i gotovo neprimjetnim spojevima od posebnog ljepila koje se spaja s kosom klijenta pomoću UV svjetla. Imao sam priliku prvi u Hrvatskoj ponuditi tu senzacionalnu tehniku našim klijentima, a istovremeno održavam i edukacije za kolege frizere. Znanje je najvrijednije kad se dijeli – nakon što se educiram i usavršim neku tehniku, izuzetno mi je zadovoljstvo to podijeliti sa frizerima u mom salonu, a jednako tako i sa kolegama iz drugih salona. Zdrava konkurencija je najveći plus za razvijanje posla i frizerske branše općenito.
Koje su najčešće tražene frizure u salonu, i postoji li nešto što je trenutno posebno popularno među vašim klijentima?
Nakon što sam prije tri godine predstavio vlastiti brend clip-in ekstenzija za kosu Hair by Franić, u salonu nerijetko primamo predbilježbe novih klijentica koje očekuju wow-efekt – traži se duža kosa, punija kosa, odnosno općenito sve klijentice žele još malo više kose. Osim što su takve frizure zasigurno postale pravilo za svečane prilike, sve je više klijentica koje žele svakodnevni look sa ekstenzijama za kosu.
HBF ekstenzije su vrlo jednostavne za osobnu upotrebu, svaka žena s imalo spretnosti može ih sama postaviti i skinuti, tako da uz nezaobilaznu koloristiku, ekstenzije su opći trend. Stalno pratimo tržište i nove ponude tehnika te mogu potvrditi da je look pune, bujne i zdrave kose apsolutni trend koji nas neće tako brzo napustiti. Koloristika mijenja smjer – imali smo vladavinu svijetlih hladnih nijansi koje su sad zamijenjene toplim preljevima i sunkissed tonovima, no pojam zdrave pune kose zasigurno neće biti ubrzo zamijenjen.
Kako stručnost frizera može pridonijeti zdravlju i ljepoti kose?
Rado i često naglašavam da je samo zdrava kosa lijepa kosa. Kada imamo slučaj trajno isušenih i ispucanih vrhova, iskreno ću savjetovati šišanje, bez obzira koliko obožavam dugu kosu. Ponekad su samo škare rješenje te potom tek pravilna njega i odgovarajući šampon.
Kao što sam već spomenuo, klijenti danas prate sve trendove i izuzetno su educirani u odnosu na period otprije desetak godina, no frizer koji je posvećen klijentu, uvijek će preporučiti najbolje rješenje. Uz stručni pristup, nužno je i međusobno povjerenje između klijenta i frizera, jer ako trajno nekim postupkom narušimo strukturu vlasi, obnova same vlasi je doista dugotrajan proces koji se neće ubrzati korištenjem nekog proizvoda koji se klijentu nameće iz bezbrojnih reklamnih oglasa.
Kako educirate svoje klijente o najnovijim trendovima u njezi kose i frizerskim tehnikama? Kako potičete klijente da njeguju svoju kosu između posjeta salonu? Jesu li neki savjeti ili rutine koje preporučujete kako bi se očuvala kvaliteta i ljepota njihove kose?
Opet se vraćamo na odnos povjerenja između klijenta i frizera – neke tehnike se mogu primijeniti samo ukoliko klijent pristane na daljnje ulaganje u njegu svoje kose, koje često uključuje profesionalno birane proizvode koji nisu dostupni u trgovinama široke potrošnje. Uz prethodne konzultacije i pristanak klijenta, u Salonu Franić se možemo pohvaliti brojnim plavušama sa predivno njegovanom i zdravom kosom, no to je rezultat povjerenja u preporuku salona i discipline klijenta da i u kućnoj njezi održi rutinu koju smo preporučili. Njega u salonu ponekad nije dovoljna, klijentica mora ustrajati na određenim ritualima u njezi kose i kad nije u prilici doći u salon.
Da li su žene zahtjevne kada je u pitanju kosa i njena njega?
Živimo u eri informacija, i to je činjenica koja se reflektira i na sve poslovne aktivnosti pa tako i na korisnike svih u svijetu dostupnih usluga. Potrošači postaju zahtjevniji proporcionalno dostupnosti informacija o određenoj usluzi, a to pravilo jednako vrijedi i za klijente frizerskih salona. Moj pristup klijentima je uvijek bio otvoren jer nastojim ponuditi samo najbolju uslugu i najkvalitetniji dostupan proizvod. Stoga mi je drago da su klijenti u sve većem broju i sami informirani – to je osnovna premisa i potvrda moje poslovne politike prema kojoj samo kvaliteta uvijek opstaje. Naime, od samih sam početaka poslovanja
Salona Franić nastojao klijente educirati i usmjeriti prema onome što je najbolje za njih, čak i na vlastitu štetu u smislu – ako moj salon ne nudi određeni tip njege ili tretman koji će pomoći klijentu, radije bi tog klijenta preporučio nekome od kolega frizera koji će mu ponuditi adekvatno rješenje.
Mogu reći da sam svoje klijente donekle i natjerao da postanu zahtjevni te je dugoročno to rezultiralo stvaranjem odnosa, obostrano zasnovanog na povjerenju i vjernosti.
Drago mi je da opći globalni trendovi podržavaju baš takav pristup, jer svaki klijent ima pravo na najbolju uslugu za svoj ulog vremena, povjerenja i vrijednosti. U mojem se poslovanju kroz desetak godina pokazalo kako nema potrebe karakterizirati klijente kao (pre)zahtjevne, već je pravo pitanje možete li svojom ponudom odgovoriti na izazove tržišta koje je postalo, u svakom smislu, globalno.
Koliko znači redovna posjeta frizeru za zdravlje kose?
Apsolutno jako puno, posebice ako se prirodna kosa posvjetljuje za više tonova izradom pramenova. U takvim slučajevima se, između bojanja, prakticiraju preljevi i toniranja uz nezaobilaznu salonsku njegu kako bi nastavno klijentica nastavila održavati elastičnost i zdravlje vlasi njegom kod. Uz to, čak i kada klijentica pušta kosu, nužno je podrezivanje vrhova barem svaka dva do tri mjeseca, kako bi spriječili trajno isušivanje i lomljenje vlasi.
Koju poruku šaljete našim čitaocima?
Moja poruka proizlazi iz svega prethodno rečenog – samo zdrava kosa je lijepa kosa, stoga s povjerenjem poslušajte što savjetuje vaš frizer!