Renata Ivić: Veoma je bitno biti u toku novih dešavanja i trendova zbog noviteta u branši kojom se bavim

0

Mislim da bi od velike pomoći bilo kada bi se organizovale radionice ili edukativni materijali koji bi sadržavali bitne smjernice i informacije vezano za pokretanje privatnog biznisa. Formiranje grupa putem društvenih mreža u kojima bi bila dozvoljena interakcija vlasnika malih privatnih poslova, razmjena iskustava i slično učinile bi naš put ka uspjehu mnogo lakšim.

PIŠE: Renata Ivić, diplomirani fizioterapeut i vlasnica salona “Ivić cosmetics and massages” 

Renata Ivić ima 46 godina i po struci je diplomirani fizioterapeut. Od 2022 godine pokreće privatni posao, otvara kozmetički salon “Ivić cosmetics and massages” u kojem pruža usluge tretmana lica i tijela.

Renata Ivić je vlasnica privatnog biznisa koja se susrela s mnogim nedoumicama i poteškoćama pri stvaranju istog. Ona nam priča s čime se sve susrela i daje savjete koji će biti od velike pomoći budućim generacijama u pokretanju privatnih biznisa. Sve informacije pronaći ćete u nastavku našeg članka.

Zašto sam se opredijelila da pokrenem privatni posao?

Po završetku fakulteta uvidjela sam da će pronalazak posla u struci biti veoma težak, a odlazak u inostranstvo je poremetila pandemija korona virusa. Ostala je opcija otvaranja privatnog posla, te sam završila dodatne edukacije za kozmetičare i razne edukacije vezane sa struku. Kroz razgovor sa inspekcijom, organima opštine te s kolegicama koje su već u poslu, prikupila sam neophodne informacije koje su potrebne za pokretanje posla.  Sama registracija nije teška. Bilo je potrebno popuni obrazac o otvaranju, odrediti radno vrijeme, napraviti naziv i logo, pronaći poslovni prostor, te izabrati knjigovođu. 

Prvi izazov je bio pronaći adekvatan poslovni prostor

Pošto nisam bila sigurna koje usluge ću uopšte pružati u salonu, to je bio veliki izazov. Vlasnici poslovnih prostora koje sam obišla su hvalili svoje prostore, govorili da mi treba što više prostorija, davali popuste “dok posao ne krene”. Nažalost ili na moju sreću niti jedan mi se nije dopao i ispunjavao moje kriterije i potrebe. Na posljetku smo dogovorili da u našoj porodičnoj kući preuredimo dio i pretvorimo u salon. Moj salon je malen, ali ispunjava sve ono što mi za sada treba. Ima čekaonicu, radnu prostoriju i toalet. 

Samim tim što je u sastavu kuće, nemam troškove zakupnine, grijanja i hlađenja, što je velika prednost kod pokretanja privatnog posla. Posjedujem i vlastiti parking prostor za nekoliko vozila istovremeno, tako da su klijenti oslobođeni nelagode i stresa vezano za dolazak i odlazak na tretmane u salon, te parkiranje svojih vozila. Sama lokacija salona je također bitna za uspjeh, barem na početku poslovanja. Imala sam sreću jer je i ta opcija sasvim zadovoljavajuća. Poslovni prostor sam riješila. 

Sljedeće sto je trebalo riješiti je odabir knjigovođe

Iskreno tema vođenja knjiga mi je skroz nepoznata, te se nisam usudila da sama vodim knjige poslovanja. Kod odabira gledala sam visinu naknade koju knjigovođa potražuje za svoje usluge, te obim usluga koje pruža. Naravno, raspitala sam se kod drugih privatnika o njihovim iskustvima koje su imali sa svojim knjigovođama.

Slijedilo je opremanje salona

Želja mi je bila da se moji budući klijenti osjećaju prijatno i toplo kao kod svoje kuće. Da im pružim usluge kojih nema u gradu, po pristupačnim cijenama, te kvalitet kako u odabiru kozmetike tako i po odabiru aparata koje koristim u radu. Kozmetički aparati i kozmetika koje koristim su od provjerenih proizvođača, što zahtjeva značajnu financijsku investiciju, što su prepoznali korisnici mojih usluga. 

Naravno to dovodi do jednog od najvećih problema, a to je formiranje prihvatljivih cijena usluga

Uopšte gledajući, loša financijska situacija, životni standardi, priroda kozmetičkih usluga koje nisu obavezne i prijeko potrebne, te isključiva briga za klijente opredijelile su osnovni princip formiranja cijene usluga, da one budu prihvatljive klijentima bez obzira na njihova primanja i standard. Naravno kvalitet usluge je ostao na najvišem nivou, što dokazuje progresivni broj klijenata koji dolaze u salon, uprkos tome što su cijene morale biti korigovane nekoliko puta, zbog raznih poskupljenja na koja se ne može utjecati. Na određivanje cijene usluge veliki utjecaj imaju visina zakupnine poslovnog prostora, troškovi grijanja odnosno hlađenja, zatim troškovi za usluge knjigovođe, mjesečni izdaci za porez i doprinose, troškovi za utrošenu struju, vodu i odvoz smeća. Tome još treba dodati trošak potrošenog materijala za rad. 

Pored navedenog postoje troškovi za koje sam saznala nakon otvaranja

Dodatni troškovi zavise od opštine do opštine. Nekoliko puta godišnje treba da se uradi sanitarna knjižica, zatim potpisivanje ugovora sa JZU Institut za javno zdravstvo koji uzimaju bris sa radnika i opreme za rad, te radne površine, zatim potpisivanje ugovora za deratizaciju. Postoje troškovi održavanja vatrogasnog aparata, te polaganje higijenskog minimuma i obuka iz oblasti povreda na radu, iz oblasti o zaštite od požara, pregled i ispitivanja sredstava rada. Plaćamo dodatno osiguranje kod povrede na radu. Zatim postoji i nakon isteka garancije  kozmetičkih aparata plaćanje servisa i pregleda da bi dobili dozvolu za nesmetan rad. Po automatizmu, po otvaranju postajemo članovi Zanatsko preduzetničke komore RS. Kod formiranja cijene sve to treba uzeti u obzir. Na samom početku poslovanja želja mi je bila da mi cijene budu što niže da privučem klijente, što sam djelomično i uspjela jer nemam troškove zakupnine i grijanja, na koje se dosta novaca mora izdvojiti.

Kod formiranja cijena pratila sam i cijene konkurencije 

Kolege koji se bave istim ili sličnim poslovima su problem s kojim se susrećemo na početku karijere u privatnom poslu. U današnje vrijeme pored toga što postoji mnogo salona koji pružaju iste ili slične usluge već duži vremenski period, postoje i oni koji svoje usluge pružaju “na crno” u svojim stanovima, kućama, neprijavljeni i nemaju nikakvih troškova s kojima se mi susrećemo. Također veoma je teško pravilno organizovati privatni i poslovni život. Pošto radim sama, ako uzmem odmor 10 dana, salon neće raditi, a troškovi sa tim ne prestaju. Stalno u podsvijesti postoji strah šta će biti kada se vratim. Samim tim odmor ne predstavlja pravi odmor. Zatim po završetku radnog vremena svakodnevno postoji interakcija sa klijentima, moram da odgovorim na poruku klijenta, da zakažem termine, da odgovorim na pitanje, postavim objavu na profilu. Veoma je teško postaviti granice i istrajati u tome, jer je svaki klijent bitan. To stvara dodatni stres i nervozu: „Kada reći dosta poslu?!“

Važnu ulogu za uspjeh u poslu  predstavlja reklama

Informisanje javnosti o postojanju novog salona u gradu, o tome šta se nudi od usluga privlači klijente. Poznato je da je najbolja reklama zadovoljan klijent, tečnije klijent koji se iznova vraća. Da bi u današnje vrijeme opstali na tržištu koje je puno konkurentnih salona, presudnu ulogu ima dobra reklama. Nažalost to traži dodatno vrijeme, znanje i opremu, te dodatne troškove. Velik problem mi je bio naći klijenta koji će dopustiti da ga slikam i te njegove slike koristim u svrhu reklamiranja.Danas je drugačija situacija. Sada klijenti sami šalju slike i komentare. Za reklamiranje pored društvenih mreža, koristila sam i vizit kartice i flajere. Dijelila sam ih svugdje. Imala sam sreću da su mi kolegice dozvolile da svoj reklamni materijal ostavim kod njih u salonu, a one bi svoj kod mene, jer nismo bile konkurencija jedni drugima, nismo pružale iste usluge, a u slučaju da mogu nekom klijentu preporučiti kolegicu dodatno me je činilo sretnom. 

Veoma je bitno biti u toku novih zbivanja i trendova 

Kao vlasnica privatnog biznisa moram biti upućena u novitete u branši kojom se bavim u pogledu aparata, kozmetike, novih kozmetičkih usluga, osvrta na konkurenciju te edukacije koje su u ponudi, a kako bih ponudila klijentima nove tretmane ili unapredila postojeće te i na taj način privukla nove klijente. Sve to iziskuje dodatno vrijeme, trud i novac. Ali pošto volim posao koji radim i uživam u njemu, ništa nije teško. 

Najveće zadovoljstvo predstavlja njihov osmijeh za licu kada dobijemo željene rezultate nakon tretmana

Kroz rad i razgovor sa klijentima, savjetovanje šta je dobro za njih, rješavanje problema s kojima se susrećemo zajedno, kroz savjete koje im dajem i razmjenu iskustava stičem njihovo povjerenje, što je od presudnog značaja za opstanak u poslu. Kada mi pošalju poruku kako im je lice super, kako smo riješili problem akni, kako su im momak, muž, ili kolegica na poslu rekli da dobro izgledaju, kako im se lice sija i slično. To me dodatno motiviše da sam krenula dobrim putem, da nastavim dalje. Moja posvećenost klijentima i njihova zadovoljna lica pružaju mi zadovoljstvo u radu, bez stresa i bojazni za budućnost svog poslovanja. 

Što više informacija imamo manje stresa i nervoze prolazimo

Mislim da bi od velike pomoći bilo kada bi se organizovale radionice ili edukativni materijali koji bi sadržavali bitne smjernice i informacije vezano za pokretanje privatnog biznisa. Formiranje grupa putem društvenih mreža u kojima bi bila dozvoljena interakcija vlasnika malih privatnih poslova, razmjena iskustava i slično učinile bi naš put ka uspjehu mnogo lakšim.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here