Za portal beautiFUL piše: Alen Demirović, vlasnik salona „Alen’s Barbershop“
Nova moda 2020. godine već kuca na naša vrata. Konkretno, mi smo u našim salonima već stavili akcenat na streat style look ili messy hair frizure kao i neke casual brade koje daju izrazitu mušku notu.
Kao frizer uvijek sam tražio inspiraciju za rad u nečemu novom. Tako da sa ogromnom znatiželjom očekujem novu liniju za jesen, zimu, proljeće ili ljeto. Iako već duže vrijeme, što uopće nije teško primijetiti, moda se nije mijenjala drastično. Svjedoci smo u našem glavnom gradu mnoštvu sličnih, gotovo istih kreacija. Bez obzira na činjenicu da sam u praksi i muški i ženski frizer, ovoga puta bih više pažnje posvetio pripadnicima našeg snažnijeg spola. Što se tiče brade, bit ću do kraja iskren, nju kao globalni trend današnjice nose i oni koje na najljepši način krasi i daje im notu muževnosti, ali i oni kojima ona ne pristaje. Isto tako je i sa fade frizurama.
Iako u ovoj vrsti posla velika pažnja se poklanja onom komercijalnom segmentu, a osim toga u muškom svijetu nisu baš svi ambasadori mode, izuzetaka ima i uvijek će ih biti. Tako i sada, nova moda 2020. godine već kuca na naša vrata.
Konkretno, mi smo u našim salonima već stavili akcenat na streat stiyle look ili messy hair frizure kao i neke casual brade koje daju izrazitu mušku notu. Ako nekome ne pristaje brada, mi ćemo izaći s jasnim prijedlogom da je skratimo ili obrijemo. Na licu ostavljamo brkove ili naglašavamo neki drugi dio brade u diskonektovanoj formi. Također ćemo izostavljati farbanje i bilo koji agresivni oblik. Kao što rekoh, naglasak je ovaj put na muškosti. Zaboravimo na dugotrajne tretmane poput žena. Nema mnogo feniranja, krema i kremica. Ipak smo muškarci.
U naše salone zavidan broj klijenata dolazi sa željama za kreiranjem standardnih i takozvanih komercijalnih frizura. Izbrijana kosa sa strana i u gornjem dijelu stilizirana u jednu stranu, ali na način da je svaka dlaka na svom mjestu ili eventualno želja da se uradi neka kraća klasična frizura. Također su zahtjevi za brade ofarbane i preagresivne. Mi pažljivo saslušamo klijente i po već ustaljenoj našoj praksi nastupamo sa stručnim savjetima i prezentacijom novih trendova koje donosimo sa brojnih seminara, edukacija i revija kojima prisustvujemo ili ih pratimo, od Milana, Pariza, Barselone, Amsterdama, Istanbula i Londona do drugih gradova u našoj regiji, Zagreba, Splita, Beograda, Ljubljane i Podgorice. Nakon što iznesemo jasne argumente, klijenti počinju sarađivati i moda se mijenja.
Tako da u Sarajevu, ali i u gotovo svim gradovima naše zemlje možete vidjeti momke koji izgledaju u potpunosti moderno, gotovo svjetski.
Uz takozvanu alternativnu odjeću koja je sada trend po uzoru na japansku modu i frizure koje prate geometrijske oblike lica, napravljen je jedan ogroman pomak da naši momci, bez imalo pretjerivanja, izgledaju poput promotora poznatih brendova sa modnih pista.
Kolege frizeri također prate trendove i pomažu nam da sve ide lakše i brže, a u konačnici svi zajedno pravimo velike promjene.
Nekad je trebalo proći i po nekoliko godina da moda dođe do nas, a sada ipak, zahvaljujući tehnološkom napretku svijeta i dostupnosti informacija, internetu i društvenim mrežama, idemo u korak sa vremenom.
I muškarci imaju svoju “šminku”, a to je brada koja je uređena baš onako kako pristaje licu određenog klijenta. Muškarci s takvim bradama daju dojam ozbiljnosti. Isto tako daje im se mogućnost da kreativno izraze svoj image. Samim time muškarci sa bradom su nerijetko atraktivniji i privlačniji ljepšem i spolu.
Brada je ujedno i najbolji filter naše kože na licu. Štiti nas od mraza i sunca kao i od raznih bakterija. Tako da je i s te strane poželjno imati bar malo brade.
Prođite sve ulice i pročitali ste sve knjige, pravilo je zlata vrijedno. Kada sam 2012. godine osvojio 5. mjesto u muškom modernom šišanju na Svjetskom prvenstvu frizera u Milanu, dobio sam poziv od jednog biznismena iz Kuvajta da dođem i radim u jednom od njegovih salona. Ostavio sam svoj salon sa radnicima i brojnim klijentima i otišao. Kada sam došao tamo 99 posto muškaraca imalo je bradu. A kod nas u to isto vrijeme jako mali procent muškaraca se odlučivao za to. Tu sam, kako kažu, ispekao zanat. Poslije tri mjeseca vratio sam se kući i počeo nametati trend sa bradama i kod nas. Prvi tadašnji ambasadori brade u Evropi bili su fudbaleri. Arda Turan, Derosi, Bekam i drugi. Tako da od 2012. do danas bradonje su pokorile svijet i sve ih je više.
Mišljenja sam da je puno lakše praviti promjene kod muškaraca nego kod žena. Jednostavno oni kažu ako i ne pogodimo frizuru koju smo zamislili da kosa nije noga, narast će nova. Jedino je vječita nedoumica kod muškaraca sa slabijom kosom i dubokim zaliscima, da li raditi presađivanje ili ne. Moj odgovor je uvijek da u takvoj odluci treba poslušati vlastito srce. Ako će vas upravo to učiniti sretnima, idite danas i nemojte čekati sutra.
Nekada su muškarci posjećivali frizere isključivo da bi bili uredni. Danas se tome pridaje mnogo veći značaj. S obzirom da imam klijente koji dođu čak dva puta u jednom danu samo im se oblikuje frizura, teško je reći ko danas više pažnje pridaje izgledu, žene ili muškarci. Koliko god zvučalo kao floskula i pristrasno s moje strane, činjenica je da kad imate dobru frizuru i samopouzdanje je na zavidnom nivou.
Stoga savjetujem ljudima, volite sebe, svoju kosu i stvarajte zdrave navike. Zdrav način života, trening, odijevanje sa ukusom i dobra frizura dat će vam snagu i volju da krenete u nove pobjede. Put do promjena nije lak, ali sa mukom je slast. Kao i u svemu, ko izdrži trud osjetit će ukus pobjede. Takmičiti se sa samim sobom i biti sutra bolji nego danas, to je moja poruka, ističe Alen.