Home Blog

Anastasija Karkeljić: Kada je u pitanju šminkanje, mnoge osobe prave grešku stavljajući previše proizvoda na oči ili lice, što može stvoriti težak i neprirodan izgled

Nakon tretmana, trepavice će izgledati puno duže, gušće i prirodnije. Efekat je često “otvoreni pogled”, bez potrebe za maskarom.

Anastasija Karkeljić (24) je mlada profesionalka u oblasti šminkanja i nadogradnje trepavica. Njena ljubav prema estetici počela je još u mladosti, a 2019. godine odlučuje da se posveti beauty industriji. Kroz obuke i kurseve stekla je temelje u šminkanju, a potom se usmjerila na nadogradnju trepavica, koristeći najnovije tehnike i materijale. Pored rada sa klijenticama, Anastasija se bavi edukacijama i organiziranjem radionica, te prati najnovije trendove u industriji. Iako nije bilo lako, izgradila je stabilnu bazu klijentica, koje se vraćaju zbog njenog stručnog i osobnog pristupa. Pored beauty industrije, završila je fakultet političkih nauka. U budućnosti planira proširiti svoju ponudu, uključujući trajnu šminku.

Intervju: Anastasija Karkeljić – make up and lash artist

Anastasija Karkeljić je mlada i talentovana stručnjakinja u beauty industriji, koja se od 2019. godine bavi šminkanjem i nadogradnjom trepavica. Njena strast prema estetici i želja da ženama pomogne da se osjećaju ljepše i samouvjerenije, vodile su je ka ovom kreativnom i inspirativnom pozivu. Kroz kontinuirano učenje i usavršavanje, Anastasija je stekla specijalizirana znanja, koja je sada posvećena primjeni najnovijih tehnika i trendova, pružajući svojim klijentkinjama savršen izgled i samopouzdanje.

Možete li se predstaviti našim čitateljima i reći nam nešto više o sebi, te kako ste započeli svoj put u svijetu šminkanja i nadogradnje trepavica?

Ja sam Anastasija Karkeljić, imam 24 godine. U beauty industriji sam od 2019. godine. Bavim se šminkanjem i nadogradnjom trepavica. Moja ljubav prema estetici i želja da pomognem ženama da se osećaju lepše i samouverenije počela je još u mladosti. Oduvek sam bila fascinirana svetom lepote i umetnosti, a kako su godine prolazile, shvatila sam da je to moj pravi poziv. Moj profesionalni put započela sam kroz različite obuke i kurseve, gde sam stekla osnovna znanja o šminkanju, koje je moja prva ljubav, i nadogradnji trepavica. Iako put nije bio lak, nisam odustajala. Radila sam naporno da usavršim svoje veštine, učila od najboljih i brzo sam shvatila da je ovo ono čime želim da se bavim. Kroz svoj rad trudim se da stvorim savršen izgled za svaku klijentkinju. Moja strast nije samo u stvaranju lepog izgleda, već i u tome da pomognem ženama da se osećaju sigurnije i lepše. Uvek pratim najnovije tehnike i trendove, jer želim da moj rad bude u korak sa savremenim standardima. Danas, osim šminkanja i nadogradnje trepavica, pružam i savete o nezi kože i trepavica, radim individualne i grupne edukacije za šminkere, te radionice „našminkaj se sama“, kako bi moje klijentkinje uvek bile zadovoljne i sa savršenim izgledom. Svaka nova klijentkinja je za mene izazov, i drago mi je što mogu da doprinosim njihovom samopouzdanju.

Koji su najvažniji trendovi u šminkanju i nadogradnji trepavica koje pratite i primjenjujete u svom radu?

U svom radu, uvijek pratim najnovije trendove. Ono što je danas popularno su:

Prirodni izgled u šminkanju: Jedan od glavnih trendova posljednjih godina je prirodan, ali dotjeran izgled. Koristim lagane teksture, poput pudera laganije teksture i visokokvalitetnih korektora, kako bih postigla besprijekoran ten, dok istovremeno zadržavam prirodnu ljepotu kože.

Nadogradnja trepavica s naglaskom na volumen i dužinu: U svijetu nadogradnje trepavica, volim da pratim trendove koji omogućavaju postizanje prirodnog izgleda, ali s naglaskom na volumen i dužinu. Stalno istražujem nove tehnike i materijale, poput mekih i laganih trepavica koje daju prirodan, ali pun efekat. Uvedena je tehnika “hybrid lashes”, koji kombinuju klasičnu i volumen tehniku kako bi se postigao puniji, a opet prirodan izgled. Ove tehnike omogućavaju savršen balans između intenziteta i prirodnosti, što je danas vrlo popularno. I to je lično moja omiljena tehnika koju najviše radim.

Kako se pripremate za klijentice koje dolaze na uslugu nadogradnje trepavica ili šminkanja?

Priprema za svoje klijente je ključni dio mog posla, jer želim da svaki susret bude profesionalan, prijatan i u potpunosti posvećen njihovim potrebama. Kroz pažljiv pristup i organizaciju, trudim se da svaki tretman bude što kvalitetniji i da klijentkinje dobiju najbolji mogući rezultat. Evo kako se pripremam za svoj rad:

Temeljna priprema prostora: Prvi korak u mojoj pripremi je osiguranje da moj radni prostor bude čist, uredan i udoban. Organizujem sve alate, proizvode i materijale koji će mi biti potrebni tokom tretmana. Pokušavam da stvorim mirnu, opuštajuću atmosferu. Želim da se klijentkinje osećaju prijatno i opušteno od trenutka kada uđu u prostor.

Sterilizacija i higijena alata: Higijena je najvažnija, kako za zdravlje mojih klijentkinja, tako i za kvalitet usluge. Prije svakog tretmana, sterilizujem sve alate, poput četkica, pinceta i drugih pribora, kako bih osigurala da su sigurno korišćeni i da nema rizika od kontaminacije.

Konsultacije sa klijentkinjama: Svaka klijentkinja ima različite želje, potrebe i tip kože ili trepavica, pa je veoma važno da započnem sa detaljnom konsultacijom. Razgovaram sa klijentkinjama o njihovim željama i potrebama, alergijama ili bilo kojim prethodnim iskustvima. Na osnovu toga, prilagođavam tretman kako bih postigla najbolji mogući rezultat.

Izbor proizvoda: Nakon što se konsultujem sa klijentkinjama, biram proizvode i materijale koji odgovaraju njihovim potrebama. To uključuje šminku i proizvode za negu kože koji su idealni za tip kože klijentkinje, kao i trepavice koje su odgovarajuće za njihovu strukturu trepavica.

Poslije tretmana: Nakon što je tretman završen, uvijek pružam savjete o njezi, kako bi klijentkinja mogla da održi rezultate što duže. Takođe prostor, kao i alat, opet dezinfikujem kako bih se pripremila za sljedeći tretman.

Ova priprema omogućava mi da svaka klijentkinja dobije uslugu koja je profesionalna i personalizovana.

Koje su najčešće greške koje ljudi rade u šminkanju ili njezi trepavica, a koje im savjetujete da izbjegnu?

U šminkanju i nadogradnji trepavica postoje mnoge greške koje mogu uticati na rezultat, udobnost ili dugotrajnost tretmana. Kroz svoj rad, uvijek se trudim da edukujem klijentkinje o najčešćim greškama koje treba izbegavati kako bi postigle savršen izgled i očuvale zdravlje kože i trepavica. Evo nekoliko najčešćih grešaka koje savjetujem da se izbegavaju:

  1. Previše teške i neprirodne trepavice (kod nadogradnje)

Jedna od najčešćih grešaka u nadogradnji trepavica je izbor previše teških ili dugih trepavica koje nisu odgovarajuće za prirodni ciklus trepavica klijentkinje. Ove preteške trepavice mogu oštetiti prirodne trepavice i uzrokovati njihovo opadanje.

  1. Neodgovarajući izbor boje šminke

Jedna od najčešćih grešaka u šminkanju je odabir boje koja nije odgovarajuća za ton kože, boju očiju. Savjetujem klijentkinjama da eksperimentišu sa različitim paletama, ali da se pridržavaju boja koje ističu njihove prirodne karakteristike.

  1. Previše šminke na očima ili licu

Kada je u pitanju šminkanje, mnoge osobe prave grešku stavljajući previše proizvoda na oči ili lice, što može stvoriti težak i neprirodan izgled. Preporučujem klijentkinjama da se drže balansa i da ne pretjeruju s količinom šminke. Na primjer, ako se odlučuju za naglašene oči, neka tonovi na usnama budu suptilni.

  1. Neodgovarajuća njega trepavica

Jedna od ključnih grešaka u vezi sa nadogradnjom trepavica je neadekvatna njega. Neke klijentkinje ne prate savjete o tome kako da održavaju svoje trepavice nakon tretmana. Na primjer, ne bi trebalo da koriste masne proizvode oko očiju, jer to može oslabiti lijepak i uzrokovati brže opadanje trepavica. Takođe, trljanje ili čupanje trepavica može ih oštetiti. Stoga, uvek savjetujem korišćenje pjene na bazi vode i redovno češljanje trepavica, kao i izbjegavanje kontakta sa vodom u prva 24 sata nakon tretmana.

Kakav je proces nadogradnje trepavica i što klijentice mogu očekivati od početka do kraja?Koji proizvodi ili tehnike koristite za postizanje dugotrajnog i prirodnog izgleda kod nadogradnje trepavica?Koliko je važna pravilna njega trepavica nakon nadogradnje i koji su vaši savjeti za dugotrajan rezultat?

Nakon tretmana, trepavice će izgledati puno duže, gušće i prirodnije. Efekat je često “otvoreni pogled”, bez potrebe za maskarom. Tretman je bezbolan i potpuno siguran, ali je važno pridržavati se uputstava o njezi kako bi se izbjegla iritacija ili oštećenje trepavica. Mnoge klijentkinje se opuste tokom tretmana, jer postupak traje duže, a ležanje u opuštenoj atmosferi često ima smirujući efekat. U suštini, nadogradnja trepavica je tretman koji može drastično promeniti izgled očiju i pružiti klijentkinjama efekte kojima se oduševljavaju – prirodan, ali puniji i intenzivniji izgled trepavica bez potrebe za svakodnevnim nanošenjem šminke. Pravilna njega trepavica nakon nadogradnje izuzetno je važna, jer direktno utiče na dugotrajnost rezultata, zdravlje prirodnih trepavica, kao i na očuvanje ljepote nadogradnje. Bez odgovarajuće njege, rezultati tretmana mogu brzo nestati, a prirodne trepavice mogu biti oštećene. Evo nekoliko ključnih razloga zašto je pravilna nega tako važna: Za očuvanje nadogradnje potrebno je redovno čistiti trepavice, češljati ih češljićem koji dobijete na tretmanu, izbjegavate korištenje maskare i uljanih proizvoda. Zaključak je da pravilna njega trepavica nakon nadogradnje nije samo preporučljiva, već je ključna za postizanje dugotrajnog, prirodnog i zdravog izgleda.

Kako biste opisali svoj stil u šminkanju i kako prilagodite look svakom klijentu posebno?

Moj stil šminkanja je kombinacija prirodne elegancije i sofisticiranog, modernog izgleda. Uvek se trudim da naglasim prirodnu ljepotu i karakteristike klijentkinje, tako da šminka bude u harmoniiji sa njihovim osobinama. Moj pristup je personalizovan, jer vjerujem da svaka osoba zaslužuje šminku koja odgovara njenim željama, stilu i potrebama.

Kada prilagodim look svakom klijentu, fokusiram se na nekoliko ključnih elemenata:

  1. Razumijevanje želja klijentkinje
  2. Korišćenje tonova koji naglašavaju prirodnu ljepotu
  3. Izbor proizvoda prema tipu kože
  4. Naglašavanje specifičnih osobina lica
  5. Prilagodba prema prigodi
  6. Prirodna, dugotrajna i besprijekorno izblendana šminka

Moja filozofija u šminkanju je da svaki klijent zaslužuje da se osjeća posebno i jedinstveno. Kroz personalizovani pristup, želim da svaka osoba koja sjedne za moj sto izlazi sa osmjehom na licu, osjećajući se samopouzdano.

Kakve su vaše ambicije i planovi za budućnost u ovom poslu? Postoji li neki novi projekt na kojem trenutno radite?

Moj rad je više od posla – to je umjetnost i ljubav prema onome što radim.Moje ambicije u budućnosti idu u smjeru stalnog usavršavanja i proširivanja svojih vještina i znanja u oblasti ljepote. Pored toga što se i dalje posvećujem šminkanju i nadogradnji trepavica, želim da proširim svoju ponudu i obogatim profesionalne sposobnosti. Planiram da završim kurseve trajne šminke kako bih mogla da svojim klijentima pružim još širi spektar usluga. Moj cilj je da budem stručnjak u svim aspektima šminkanja i ljepote, I da svojim klijentima nudim najnovije i najefikasnije tehnike. Pored toga, važno je napomenuti da sam u isto vrijeme, dok sam se bavila šminkom i radila na svojim vještinama, završila fakultet političkih nauka, sa fokusom na politiologiju i međunarodne odnose. Ovaj akademski put mi je pomogao da razvijem analitičke vještine, kritičko razmišljanje i sposobnost za rad u dinamičnim, zahtjevnim okruženjima. Iako su političke nauke i industrija ljepote dva različita svijeta, smatram da moj obrazovni background doprinosi mojoj sposobnosti da se organizujem, postavim ciljeve i da se neprestano uspinjem I prevazilazim nove izazove.

 

Dehidrirana koža i ispucale usne

Što sad?

Već smo uveliko zagazili u jesen. Vratili smo se poslovnim obavezama, počela je škola.
Grad je pun, vratili su se studenti.
Nekad se čini da je jesen novi početak.

No ova jesen sa sobom je brzo donijela i hladno vrijeme. Iz badića smo uskočili u baloner.
Takva nagla promjena nerjetko ostavlja posljedice na našem najvećem organu koži.

Koža predstavlja prvu barijeru našeg organizma ka vanjskom svijetu i koža je prva na udaru od vanjskih faktora. Tako da se sezonske promjene na koži itekako mogu primjetiti.

Sigurno ste primjetili da su Vam koža i usne posebno suhi i osjetljivi i koliko god ih njegovali nema pravog pomaka ka boljem.

Da li je dovoljna dnevna rutina?
Iako su kreme i serumi neophodni za njegu kože oni ipak njeguju samo gornje strukture. Da bi smo istinski riješili problem dehidrirane kože neophodno je da djelujemo u dermisu.

Aplikacijom hijaluronske kiseline u dermis stimuliramo hidrataciju. I to vrlo brzo vidimo kao jedru i zdravu kožu. Nažalost ne rjetko se dešava da nakon aplikacije hijalurona budemo prezadovoljni, ali da taj rezultat brzo nestane.

Treba li nam još hijaluronskih proizvoda?
Za većinu hijaluronska kiselina je sinonim za hidrataciju. No, sa kemijske strane ta priča je malo kompleksnija.
Hijaluronska kiselina različite molekularne mase ima različite uloge u našoj koži. Hijaluronska kiselina dugih lanaca hidrira, dok srednja i mala molekularna masa hijaluronske kiseline međusobno povezane regeneriraju.

No pod dejstvom prirodnog enizima, hijaluronidaze veoma brzo dolazu do razgradnje hijaluronske kiseline, pa samim tim i do pada efekta hidratacije. Stoga je neophodno na neki način stabilizirati HA kako bi duže ostala u tkivu.

Naš novi proizvod Skinfill Blue ne samo da je prvi proizvod u oblasti estetike u svijetu koji sadrži tri molekularne mase hijaluronske kiseline nego su one stabilizirane sintetičkim exosomima. Exosomi su male molekule prirodno prisutne u našim stanicama koje su zadužene za prenošenje međustaničnih informacija.

Trenutačno na europskom tržištu imamo exosome različitog porijekla ,no ovo su prvi exosomi koji imaju potpnu strukturu prirodnog exosoma ali u sebi ne sadrže mRNK domaćina od kog potiču,niti imaju mogućnost da prenesu signalne molekule ili viruse od domaćina. Sintetičke exosome tijelo prepoznaje kao svoje te se oni s toga duže zadržavaju u tijelu i omogućavaju dugotrajnu stabilizaciju hijaluronske kiseline kako bi ona dala dugotrajnu hidrataciju i regeneraciju. Pored hijaluronske kiseline exosomi nose i biomimetičke peptide i faktore rasta koji dodatno stimuliraju fibroblaste u dermisu na proizvodnju kolagena i elastina.

Što sa suhim i ispucalim usnama?
Usne su posebno nježne i zahtjevaju posebnu njegu. Potrebno je da proizvod koji apliciramo hidrira i definira, ali da ne naruši strukturu usana.
Takav proizvod je Skinfill Bacio koji sadrži hijaluronsku kiselinu i B12 vitamin.

B 12 vitamin je poznat po zacjeljujućem i protuupalnom dejstvu, no bitan detalj je da daje i rumenu boju usnama.
Hijaluronska kiselina u ovom proizvodu je game changer jer se radi o linearnoj HA različitih molekularnih masa koje su međusobno stabilizirane pod pritiskom, tako da ne sadrže nikakve umreživače koji ostaju u tkivu nakom resorpcije hijaluronske kiseline.

Skinfill Blue i Skinfill Bacio možete naći u ordinacijama diljem BiH, Hrvatske i Slovenije. A ukoliko želite više informacija o proizvodima i tretmanima obratite se SkinMed Aesthetic d.o.o. koji su exkluzivni distributeri proizvoda za navedenu regiju.

Personalizirana hirurgija kod operacije povećanja grudi

Pacijentice iz poliklinike ,,Karabeg’’ u 98% slučajeva bez bola na kafu istog dana nakon otpusta.

Piše: Prim. dr Amela Karabeg

Prim. dr Amela Karabeg rođena je 1968. godine u Sarajevu. Nakon završetka Prve klasične gimnazije, upisuje Medicinski fakultet u Sarajevu, koji završava 1993. godine. Specijalizaciju iz plastične i rekonstruktivne hirurgije stiče na Klinici za plastično-rekonstruktivnu hirurgiju Univerzitetskog kliničkog centra, uz dodatnu obuku u Holandiji.
Godine 2006. osniva i postaje direktor PZU “Hirurška poliklinika Karabeg”, specijalizovane za estetsku hirurgiju. Aktivna je članica više međunarodnih i domaćih udruženja, uključujući ISAPS i ESPRAS. Osvojila je titulu primarijusa zbog izuzetnih postignuća u struci. Autorica je i koautorica brojnih radova i knjiga iz oblasti plastične hirurgije, uključujući udžbenik “Osnovi plastične, rekonstruktivne i estetske hirurgije”. Učestvovala je na brojnim međunarodnim kongresima, gde je prezentovala svoja istraživanja i iskustva.
Amela Karabeg je istaknuta stručnjakinja u svom polju, posvećena unapređenju estetske i rekonstruktivne hirurgije u Bosni i Hercegovini i šire.

Objavili smo u referentnom medicinskom časopisu vlastitu metodu.
U USA više od 300.000 žena godišnje odluči da uvećaju grudi silikonskim implantatima. Povećanje grudi je najpopularnija estetska procedura u svijetu i BiH. Tipično,ova operativna procedura uvećava nedovoljno razvijene grudi. Zaboravlja se da može restaurirati asimetrične kao i podići gravitacijom spuštene grudi .

Odabir implantata i metode za najbolji rezultat
Implantati mogu biti silikonski ili punjeni fiziološkom otopinom;niskog,umjerenog ili visokog profila;glatke ili teksturirane površine…Najvažnije je da svaki od mogućih implantata i tehnika postavljanja ima svoju indikaciju te ne može biti isti kod svakog pacijenta.Hirurški pristup i postavljanje implantata može biti submamarno(kroz brazdu ispod dojke),kroz bradavicu dojke i preko pazuha.Implantat se postavlja ispod žlijezde, ispod mišića ili kombinovano. Mnogi hirurzi rade 1-2 metode koje smatraju najboljim a ne prilagođavaju metodu kliničkom nalazu i/ili želji pacijentice (sve dok je u granicama mogućeg). U našoj poliklinici radimo pet različitih metoda povećanja.Tako imamo spektar djelovanja za postizanje najprikladnijeg i najboljeg rezultata za pojedinačnog pacijenta.

Nova vlastita metoda povećanja grudi i personaliziran pristup
Objavili smo u indeksiranom medicinskom časopisu recenziranu vlastitu metodu povećanja koja je potrebna osobito kod pacijentica sa izrazito nerazvijenim grudima tj.sa malom količinom masnog tkiva a sve u namjeri da se implantati ne mogu osjetiti pri dodirivanju dojki. Ovo je osobito važno jer pravilan izbor je ključ koji obezbjeđuje pacijenticino i hirurško zadovoljstvo i smanjuje mogućnost komplikacija. Ova metoda je izazvala veliki interes hirurga i mnogi dođu da vide i u praksi kako se i kada ista metoda i primjenjuje.Najveća umjetnost estetskog hirurga je upravo u pravilnoj i najboljoj odluci za svakog pacijenta, jer rijetko kod jedne procedure postoji toliko različitih mogućih kombinacija kao kod povećanja grudi.

Netočan marketing može biti opasan u plastičnoj i estetskoj hirurgiji
Nažalost, svjedoci smo da danas internetski forumi mogu odvesti pacijentice u pogrešnom smjeru. Reklamiraju se mnogi i tvrde da su najbolji. Ima i takozvanih botova, koji uključuju elemente vještačke inteligencije i koji sa više internetskih adresa na socijalnim mrežama negativno govore o određenim ljudima i procedurama, a dižu u zvijezde druge. Imali smo primjer da kada pacijenti ukucaju na Googlu dvije ključne riječi ,,poliklinika Karabeg’’ pacijentima se putem place- in reklama prikaže tj.otvara link druge zdravstvene ustanove. Bilo je to nevjerovatno negativno iskustvo i za pacijente, ali i za naše uposlenike, kada su nastajali nesporazumi, jer su pacijenti mislili da su čitali našu web stranicu. Ima i poliklinika kojima internetske portale održavaju pojedinci koje se upravo bave negativnim pisanjem o određenim konkurentskim kućama.

Dakle, drage moguće pacijentice, vjerujte sebi, svom osjećaju, svojoj inteligenciji. Razgovarajte sa hirurgom (hirurzima) kojima vjerujete, ali možete tražiti i sekundarno mišljenje. Pitajte svog hirurga – koliko je pacijenata operirao, kakve rezultate ima, kakvu opremu koristi, kakav je aparat za anesteziju; pitajte i tko je anesteziolog/tko će vas uspavati i probuditi. A sve u cilju prevencije komplikacija i lošijih rezultata koji su ,razumijemo svi, u znatno većem procentu kod neiskusnijih hirurga. Stoga oprez. Odabir hirurga koji će izvesti operativni zahvat mora biti minuciozan, treba istražiti reference, prije svega stručne i medicinski priznate.

Edukacija pacijentica
Edukacija pacijenata je od vitalnoga značaja .Uvećanje gudi nije procedura bez (rijetkih)komplikacija i iste moraju biti prezentovane i prodiskutirane sa pacijenticama. Cesto smo o tome govorili a u zadnje vrijeme se govori i o ALCL-u a kao mogućoj komplikaciji povećanja grudi osobito sa implantatima jedne firme(makrotekstura) a koje mi u poliklinici ,,Karabeg,, uopće ne koristimo.

Pacijentice se mogu informirati o tome na internetu a detaljnije pisanje prevazilazi okvire ovog teksta. Pacijentica još jednom mora biti uvjerena da poslije operacije neće imati problema sa dojenjem ,potencijal dojenja ostaje isti jer se mliječna žlijezda ne afektira.

Zaključak
U zaključku iznosim činjenicu da ovakve pacijentice trebamo razumjeti.Obično su najveći protivnici ugradnje implantata žene koje imaju lijepo ormirane grudi .Posmatrajmo osobe sa potpuno nerazvijenim ili nedovoljno razvijenm grudima sa aspekta ona a ne ja(koja ih imam).Operacija u trajanju od 50-60 minuta, sa bezbolnim postoperativnim tokom,
čini pacijenticu krajnje zadovoljnom. Sretni smo da 98% pacijenta nakon operacije već sutra na kafi i šetnji gradom zbog vlastitog pristupa u prevenciji boli. Pacijentica nakon operacije postaje samouvjerenija, sigurnija, otvorenija u društvu. Bolja komunikativnost i rezultati na poslu se skoro i podrazumijevaju.

Dejana Vlahović: Svako šminkanje za mene je uzbuđenje, zato što je svaka osoba različita i svaka nosi neku drugačiju energiju

Za mene je svaka žena prelijepa i posebna i trudim se da im to i dočaram na terminu.

Intervju: Dejana Vlahović – make up artist i edukator

Dejana Vlahović je šminkerka i menadžerka hotelijerstva sa bogatim iskustvom u industriji ljepote. Njen put u svijet šminke započeo je iz ljubavi prema ovoj profesiji, a znanje koje je stekla kroz godine rada danas koristi da pruži vrhunske usluge i edukacije. Početak je bio skroman, ali upornost i posvećenost doveli su je do uspjeha. Danas, kao stručnjak, vjeruje u važnost stalnog usavršavanja, kako bi svojim klijentima pružila najnovije tehnike i savjete. Ključ njenog uspjeha je uvijek bio odnos prema klijentima, strast za radom i stalno učenje.

Dejana Vlahović je šminkerka i menadžerka hotelijerstva koja je svoju strast prema šminkanju pretvorila u uspješan profesionalni put. U intervjuu, ona dijeli svoja iskustva, savjete i tehnike koje koristi u svakodnevnom radu, kao i ključne korake koje preporučuje svima koji žele ući u svijet šminke. Od trikova za savršen ajlajner, preko važnosti pravilne pripreme kože, do izazova rada na terenu – otkriva šta je to što njen rad čini posebnim i kako se svaki dan uspinje na viši nivo.

Možete li se na početku predstaviti našim čitateljima? Kako ste započeli svoj put u svijetu šminke?

Moje ime je Dejana Vlahović i po struci sam menadžer hotelijerstva. Možda na prvi pogled zvuči nespojivo, ali rad sa ljudima je nešto što spaja ove dve branše.
U svet šminke sam ušla iz ljubavi, kao i većina šminkera. Krenula sam od nule i veoma sam ponosna na svoj početak, kao i na improvizovani prostor i sto za šminkanje koji je tada bio moj maksimum. Ispunjavala me je sreća devojaka i žena koje su odlazile zadovoljne i nasmejane. Novac u ovom poslu ne sme da vam bude prioritet, jer ako jeste, onda ćete se jako razočarati, s obzirom na to da u početku postoje samo ulaganja, a zarada dolazi mnogo kasnije.

Kakvo je za vas najuzbudljivije iskustvo u radu kao šminkerka? Postoji li neki projekat koji vam je posebno ostao u sjećanju?

Svako šminkanje za mene je uzbuđenje, zato što je svaka osoba različita i svaka nosi neku drugačiju energiju. Ali, ako bih morala da izdvojim neko uzbudljivo iskustvo, to je jedan veliki makeup događaj koji je organizovan u Beogradu, u kojem su učestvovali mnogi brendovi. Radili smo više od 11 sati, prilazilo je mnogo žena i devojaka, a svaku je trebalo našminkati, sa svakom popričati i rešiti neke njihove nedoumice u vezi sa makeup-om. Zbog energije i adrenalina nisam ni shvatila koliko je sati bilo kada sam završila, pa sam se okrenula ka organizatorima i pitala ih: “Šta to je to?”, a onda su oni počeli da se smeju jer su shvatili da sam potpuno izgubila pojam o vremenu i prostoru. Mislim da će me svaka osoba koja voli svoj posao razumeti.

Kako pristupate klijentima i njihovim potrebama? Da li imate neku posebnu strategiju za izradu šminke koja odgovara njihovom stilu?

Svakom klijentu, bez obzira na godine, pristupam isto. Na početku šminkanja izdvojim dosta vremena za smernice koje su meni potrebne. Neka od pitanja su: “Da li je alergična na nešto?”, “Da li je koristila neki proizvod koji joj je izazvao iritacije?”, “Da li postoji nešto u šminkanju što nikako ne bi želela?”, “Kako se inače šminka?” I na kraju, tek dolazimo do toga šta će obući, da li je smislila kako bi želela da njena šminka izgleda i slično. Mi smo tu da damo predloge, ali nikako ne treba odstupati od stila klijenta, jer je poenta da se oseća lepo, a ne neprijatno u svojoj koži.

SPF je izuzetno važan za zaštitu kože. Kako preporučujete svojim klijentima da pravilno nanose SPF prije šminkanja?

Moje kolege i ja stalno pričamo o važnosti SPF-a i to s razlogom. Dosta sam učila o koži od vrhunskih kozmetičara sa dugogodišnjim iskustvom i to znanje prenosim na svoje klijente.
Pravilno nanosenje SPF-a je zapravo kombinacija količine i ispravne tehnike. Koristite dovoljnu količinu, a to je otprilike tri prsta, zatim protrljate kremu kroz dlanove i laganim pokretima je utapkate u kožu. Na taj način krema se ravnomerno nanosi na lice, prema rečima stručnjaka.

Da li mislite da šminka može efikasno prekriti bore? Koje tehnike ili proizvode preporučujete za postizanje glatkog izgleda?

Ja volim da kažem da smo mi šminkeri “dekoratori lica”, pa samim tim se nekako i naslućuje odgovor na ovo pitanje. Možemo bore učiniti manje vidljivim, osvežiti lice i, da kažem, podmladiti osobu dobrom tehnikom, ali ne možemo ukloniti bore, to je prosto tekstura kože i ona mora da bude vidljiva. Za mene je svaka žena prelepa i posebna i trudim se da im to i dočaram na terminu.

Kako izgleda vaš tipičan dan na terenu? Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete dok radite van studija?

Rad na terenu je uvek izazov. Ono što nam uvek pravi problematiku jeste samo to pakovanje i izlazak iz studija, zatim put do odredišta, parking, uslovi rada kao što su niska stolica, manjak svetla i slično, a tu je i oprema koju nosimo, jer je jako teška. Samo jedan veći kofer može biti težak oko 20 kg, pa onda možete da zamislite koliko je sve ukupno izazovno. Ima tu mnogo izazova koje klijenti ne vide i na koje ne obraćaju pažnju. Zato ćete od većine šminkera čuti da ne žele da izlaze na teren. Ja lično izlazim, ali samo za više osoba.

Koje su najčešće greške koje ljudi prave kada se šminkaju sami? Kako ih možete savjetovati da ih izbjegnu?

Ono što ja najčešće viđam i što najčešće čujem od klijenata jeste nedovoljno dobra priprema kože pre šminkanja. Lice mora biti adekvatno očišćeno i hidrirano kako bi puder dobro izgledao. Zatim, dosta žena i devojaka koristi suv beauty blender, a on mora biti mokar ako ne želite fleke na licu. Kao treću stvar, izdvojila bih loš odabir nijansi i nedovoljno setovanje tečnih proizvoda. Moj savet je da uvek mešaju pudere kako bi dobile svoju idealnu nijansu i da obavezno sve setuju kako bi šminka bila dugotrajnija.

Kakvi su vam planovi za budućnost? Da li imate neke projekte ili kolaboracije koje biste željeli podijeliti s nama?

Nisam baš ovo otkrivala do sada, pa je možda idealna prilika. U planu su dva online kursa, sada je fokus na tome kako bih pružila kvalitetan sadržaj, a što se tiče budućih saradnji, ne smem baš sve da otkrivam, neka nešto ostane i iznenađenje. Do tada, svi koji žele da nauče da se šminkaju, mogu se prijaviti na kurs 1:1 “Sama svoj šminker”.

Da li imate neke trikove ili tajne u vezi sa šminkanjem koje biste rado podijelili s našim čitateljima? Koji su to savjeti koji vam često pomažu da postignete savršeni izgled?

Uh, ako bih krenula da nabrajam, intervju bi trajao do sutra. Šalu na stranu, uvek volim da izdvojim trik za ajlajner jer je on večiti problem svim ženama. Uradite prvo skicu braon senkom. Gledajte ravno u ogledalo i povucite liniju vodiču od donjeg kapka, zatim spajate sredinu te skice sa sredinom vašeg oka na gornjem kapku i pravite mali trougao, a onda to popunite. Ukoliko negde pogrešite, senka se vrlo lako briše i nema “posledica” za makeup. Kada ste zadovoljni izgledom, pređite ajlajnerom i nema greške. Takođe, ako vam se desi da se umažete maskarom, a već imate senku na očima, ne skidajte odmah, već pustite da se osuši i onda samo suvim aplikatorom za trepavice skinite tu maskaru. Na taj način senka se neće skinuti i neće ostati fleka.

Na kraju, koji je vaš najbolji savjet za mlade šminkerke koje žele da se probiju u industriji?

Samo budite uporni i istrajni. Svaki početak je izazovan, pa tako i u beauty industriji. Takođe, koliko god iskustva imali, uvek idite na usavršavanja i edukacije jer se trendovi brzo menjaju, izlaze nove tehnike i uvek ćete imati nešto novo da naučite.
I da, volite ovaj posao i uživajte u njemu svake sekunde.

 

Helena Katić: Specifičnost hercegovačkog bilja je što je iznimno kvalitetno, ljekovito i aromatično

Već u 2025. godini izbacit ćemo nekoliko novih kozmetičkih proizvoda: tonik za lice, šampon i losion za bebe, te još jedan proizvod koji držimo u tajnosti dok ne prođe testiranje. Taj bi proizvod trebao biti pravo osvježenje na našem tržištu.

Intervju: Helena Katić – poduzetnica i vlasnica JOPI branda

Helena je poduzetnica, majka i žena koja je svoju strast prema prirodi i biljkama pretočila u uspješan brend “JOPI”. Odrasla u Hercegovini, Helena je od malih nogu bila u kontaktu s ljekovitim biljem, što su joj prenijeli njezini djedovi i bake. Njihovo znanje o prirodnim lijekovima i bilju oblikovalo je njezin odnos prema zdravlju i prirodi. S godinama je odlučila razviti brend koji spaja tradiciju s modernim potrebama, stvarajući proizvode koji koriste samo domaće biljke i prirodne sastojke. Nakon što je stekla iskustvo u farmaceutskoj industriji, Helena je usmjerila svoje znanje prema poduzetništvu. Brend “JOPI” temelji se na visokokvalitetnim biljnim proizvodima, među kojima se ističu čajevi, kreme i melemovi koji koriste biljke poput masline, smokve, kadulje, mente, vrijeska i nevena. Helena je odlučila da njezina proizvodnja ne bude masovna, već usmjerena na kvalitetu, stvarajući proizvode koji dolaze iz srca prirode, uz poštovanje tradicije. Helena je također posvećena ravnoteži između privatnog života i posla, uspješno balansirajući ulogu majke i poduzetnice. Kroz svoje poslovno putovanje, naučila je kako slijediti vlastite snove, vjerovati u sebe i nikada ne odustajati. Helena planira daljnji razvoj svog brenda, uvođenje novih proizvoda i educiranje tržišta o moći prirodnih sastojaka za ljepotu i zdravlje.

Helena, osnivačica brenda “JOPI”, svoje poduzetničko putovanje započela je sa strašću prema prirodi i biljkama, koja joj je bila usađena od strane njenih djedova i baka. Odrasla u srcu Hercegovine, okružena bogatstvom ljekovitog bilja, Helena je odlučila tu tradiciju i ljubav prema prirodnim resursima pretočiti u vlastiti brend. “JOPI” je više od brenda – to je osobna priča, poveznica s prošlim vremenima i hommage preminuloj sestri, Josipi. Svi proizvodi koje Helena stvara temelje se na samoniklim, ljekovitim biljkama iz Hercegovine, a kvaliteta, tradicija i inovacija uvijek su u prvom planu.

Helena, na početku bismo voljeli da se ukratko predstavite našim čitateljima. Tko ste vi, što vas pokreće, i kako biste opisali svoju strast prema prirodi i biljkama?

Volim često reći da sam i danas samo jedno razigrano dijete u ulozi majke i poduzetnice. Mene samo pokreće pozitivna energija, ljubav prema životu i prirodi. Kroz brojne igre i avanture u prirodi u djetinjstvu naučili smo puno toga, poslije je to bila prekretnica da tu svoju igru nastavim u drugom obliku, puno ozbiljnijem, naravno uz suradnju sa strukom jer svi naši proizvodi prolaze testiranja i ozbiljan proces proizvodnje, gdje koristimo samo prirodne sastojke.

Vaš brend “JOPI” nosi osobnu poveznicu s vašim djedovima i bakama, koji su vas od malih nogu učili tajnama biljnog svijeta. Možete li nam reći nešto više o tome kako su oni oblikovali vaš odnos prema prirodi i zdravlju? Kako su njihova znanja bila temelj za razvoj brenda?

Brend Jopi nosi veoma jaku poveznicu s mojim odrastanjem, predivnim djetinjstvom s obje strane granice. Tu poveznicu prema ljekovitom bilju usadili su mi djed i baka, što mi je bilo nevjerojatno. Prilikom pregleda kod doktora uvijek su im donosili kao poklon ljekovite biljke i čajeve. Kao dijete, zaista nisam razumjela koliko nam priroda daje, ali oni su znali svaku biljku, gdje je ima ubrati i za što je ljekovita. I dan danas se sjećam da su imali velike plastike u koje su stavljali čajeve za svakodnevnu upotrebu, a uvijek je na peći bio svjež čaj. Oduvijek sam znala da je moj put samostalno poduzetništvo, samo nisam znala u kojem će pravcu ići. I, kako kažu, uvijek se volimo vratiti na neke predivne dane. Tako sam i ja odlučila te predivne uspomene pretočiti u nešto što će dugoročno živjeti. Samo ime JOPI nosi ime po mojoj sestri, njezino ime je Josipa, koju sam, nažalost, tragično izgubila. To je tema o kojoj ću tek u budućnosti govoriti.

Priča o “JOPI” započela je u srcu Hercegovine, gdje ste odrasli.Kako ta regija, s bogatstvom ljekovitog bilja i sunčanog podneblja, utječe na kvalitetu proizvoda koje stvarate? Što je to specifično u hercegovačkom bilju što ga čini toliko vrijednim za vaše proizvode?

Cilj brenda „Jopi“ nije megagolamska zarada, nego nešto što će ostati i živjeti i nakon nas. Hercegovina, pogotovo naš jug, specifična je po podneblju i klimi, gdje imamo preko 300 sunčanih dana godišnje, blažu klimu, te samim time imamo kvalitetnije i samoniklo bilje. Specifičnost hercegovačkog bilja je što je iznimno kvalitetno, ljekovito i aromatično.

Vaš brend koristi isključivo bilje iz Hercegovine, a svaki proizvod nosi rukopis visoke kvalitete. Koliko vam je važna povezanost sa svojim podnebljem i tradicijom u proizvodnji? Kako osiguravate da kvalitetu proizvoda održavate na najvišoj razini?

Što se tiče podneblja, u startu sam odredila da će se „Jopi“ bazirati na proizvodima od naših domaćih biljaka, kako bismo oživjeli taj dio naše tradicije koji smo jednostavno svi zanemarili, koristeći mnoge medikamente umjesto prirodnih lijekova koji su nam na dohvat ruke. Što se kvalitete proizvoda tiče, kod nas se proizvodi samo određena količina, i kad dođe do prodaje te količine, nema zamjene ili alternative – čekamo sljedeći cvijet ili biljku za proizvodnju, a to sve ovisi o klimi.

Svi vaši proizvodi temelje se na prirodnim, često samoniklim biljkama kao što su maslina, smokva, kadulja, menta i vrijesak. Možete li nam opisati kako svaka od tih biljaka doprinosi zdravlju i ljepoti te zašto ste ih odabrali za svoje proizvode?

Naravno, možemo reći da je čaj od masline ljekoviti napitak koji se priprema od osušenih listova masline. Čaj se može obogatiti dodatkom limuna, meda ili drugih biljaka. Čaj od maslinovog lista ima brojne zdravstvene koristi, kao što su snižavanje krvnog tlaka, smanjivanje kardiovaskularnih rizika, regulacija šećera u krvi, poticanje mršavljenja, jačanje imuniteta, borba protiv herpesa, smanjenje upala i prevencija nekih vrsta karcinoma. Također želim napomenuti da kod nas imamo i hidratantnu kremu na bazi masline, nevena i badema, koja je trenutno jedan od naših najtraženijih proizvoda u kozmetici. Čaj od lista smokve ima mnoge zdravstvene prednosti, uključujući regulaciju razine šećera u krvi, stabilizaciju krvnog tlaka, jačanje kostiju, pomoć kod kožnih oboljenja i anemije, ublažavanje tegoba uzrokovanih čirima na želucu, sprečavanje zatvora, jačanje zdravlja srca i krvnih žila, te pomoć kod afti. U medicinske svrhe koristi se list kadulje, koji u vrijeme cvjetanja sadrži najveću količinu kvalitetnih ljekovitih tvari. Osnovni ljekoviti sastojak lista kadulje jest eterično ulje. Kadulja ulazi u sastav velikog broja lijekova koji se upotrebljavaju za ispiranje usta i grla kod upalnih i infekcijskih procesa, zbog antiseptičkog djelovanja i mogućnosti podržavanja obnove sluzokože. Kadulja ima svojstvo smanjivanja lučenja znoja, te se sve do otkrića antibiotika, kao čaj, koristila protiv znojenja i tuberkuloze. Čaj i drugi lijekovi načinjeni od kadulje upotrebljavaju se i za jačanje organizma. Čaj od kadulje također pomaže kod raznih infekcijskih upala. Ova biljka ima antiseptička, karminativna, stimulativna i spazmolitička svojstva. Čaj od mente je prirodni izvor antioksidansa, koji može zaštititi od kroničnih bolesti, ublažiti probavne smetnje i bolove, te čistiti dišne putove. Vrijesak se uobičajeno koristi kao okrepljujuće sredstvo zbog svog djelotvornog utjecaja na probavu. Koristi se i kao sredstvo za umirivanje grčeva u stomaku, a dobro liječi i gljivične te bakterijske infekcije. S obzirom na svoja antiseptička svojstva, vrijesak se koristi u vanjskoj upotrebi za manje ranice na koži, gljivične infekcije kože, te liječenje ranica u usnoj šupljini, upala u ustima i grlu. Želim napomenuti da jako puno koristimo neven, da imamo nevenovu mast te melem za ožiljke. Inače, neven kao biljka je vrlo ljekovit. Za vanjsku upotrebu, neven se koristi kao lijek za gnojne rane i posjekotine, pomaže u liječenju psorijaze, kod impetiga, čireva, opekotina, promrzlina i upale vena. Čaj od nevena koristi se za čišćenje organizma, za upalne procese u organizmu, protiv povišenog kolesterola, za ženske bolesti, za smirenje upale desni, protiv ispadanja kose itd.

“JOPI” je brend koji spaja tradiciju s modernim potrebama. Kako uspijevate održati ravnotežu između tradicionalnih metoda proizvodnje i zahtjeva tržišta? Koje su prednosti, a koji izazovi tog pristupa?

Ja osobno mislim da nam je sigurniji taj tradicionalni pristup, jer su to recepti koji su se koristili desetljećima i zasigurno su provjereni, pa ne možemo pogriješiti s njima. Što se tiče ravnoteže i tržišta, trenutno je tržište gladno za našim tradicionalnim proizvodima jer je tržište zasićeno uvozom. Izazovi pristupa puno nam ovise i o klimi, te nedovoljnoj količini koju proizvedemo, ali ostajemo pri našoj misiji. Ako trenutno nemamo na stanju, ne uzimamo alternativu, nego koristimo našu prirodnu biljku.

Kao majka i poduzetnica, balansiranje privatnog života i posla može biti vrlo izazovno. Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u svakodnevnom životu i kako uspijevate uskladiti ulogu majke i vođenje vlastite firme?

Biti poduzetnica i majka ne predstavlja sukob interesa, već zahtijeva umjetnost usklađivanja životnih uloga. Postizanje tog ravnotežnog stanja iziskuje pažljivo planiranje i postavljanje prioriteta. Ključno je shvatiti da uspjeh u oba područja ne znači nužno odricanje od jednog u korist drugog. Naprotiv, kombinacija poslovnog duha i majčinskog instinkta može rezultirati snažnom i uravnoteženom osobom koja gradi most između karijere i majčinstva. Kada žena zna da ima potporu svoje obitelji i prijatelja, osjeća se hrabrom da zakorači u oba svijeta, izazivajući samu sebe da postigne vrhunske rezultate u svojoj karijeri i majčinstvu.

Danas, u suvremenom vremenu, teško je biti samohrani roditelj, jer prolazimo kroz mnoge izazove moderne današnjice. Trebamo ostati prisebni roditelji, ali se brzo prilagoditi današnjici. Moj najveći izazov je školska godina. Danas se o tome javno malo priča, ali jednostavno djeca postaju nezainteresirana, a nastavnici opterećeni papirologijom, umjesto da im olakšaju kako bi se mogli posvetiti djeci. Uz sve svoje obaveze, često moram planirati i školu da bi se sve moglo ostvariti, mada mislim da djecu treba pustiti da se osamostale, da, ako i zapnu, imaju čvršći hod.

Vaša poslovna filozofija temelji se na povjerenju u sebe, u svoju intuiciju i u vlastitu snagu. Kako ste razvijali to samopouzdanje kroz godine i kako je vaša unutarnja snaga oblikovala vaš poslovni put?

Da budem iskrena, uvijek sam bila tvrdoglava i slijedila svoje snove i želje. Zaista nije bilo lako, ali kada nešto odlučim i krenem, nikad ne odustajem od te ideje, makar bila pogrešna za mene. Pasti ću, ustati i samo krenuti čvršćim korakom. Mislim da nam nekada i pad može dati dobar poticaj i snagu da trebamo ići dalje i ne odustajati. Kako sam odrastala u obitelji koja se čitav život bavi poduzetništvom, imala sam sreću što sam prolazila kroz to sve i znala što me čeka, pa me ništa nije moglo obeshrabriti. Na kraju, volim naglasiti da svega ovoga danas ne bi bilo da nisam imala čvrstu vjeru u sebe, a prvenstveno čvrstu vjeru u Boga.

Vaš rad u farmaceutskoj industriji donio vam je dodatno znanje i vještine. Kako ste ta iskustva prenijeli u poduzetništvo i na koji način vam pomažu u stvaranju proizvoda koji spajaju prirodu i znanost?

Zaista danas smatram da je moj odlazak u farmaciju bila dobra odluka, iz koje se može naučiti jako puno – pratiti potrebe tržišta pobliže, usavršavati se na sebi, dijeliti iskustva sa strukom, kojih, koliko god da imamo, uvijek nam je malo. A dobar savjet struke je zaista uvijek dobrodošao.

Brend “JOPI” nije samo poslovni poduhvat, već i osobna strast. Koje osobne vrijednosti želite prenijeti svojim kupcima kroz vaše proizvode, a što smatrate najvažnijim u održavanju takve misije?

Svaki proizvod je napravljen s ljubavlju, i što je najbitnije, ručno, bez nekih velikih mašina i komercijalizacije. Tu želim ostati dosljedna – ne količina, već kvaliteta. Najvažnije u održavanju takve misije je povratak kupca koji ponovo dolazi po taj proizvod.

Koji su trenutci u vašem poslovanju bili najizazovniji i kako ste ih prevladali? Možete li podijeliti neku anegdotu o tome kako ste se suočili s nekom preprekom koja je mogla značiti kraj vašem brendu, ali ste je uspjeli prevladati?

Uf, naravno, kad sam krenula u sve ovo, morala sam šutjeti do kraja, jer mislim da bi svi oko mene našli 1001 razlog da sada nije pravo vrijeme za to. Pa sam sve dovela pred gotov čin s gotovim proizvodima. Bilo je tu milijun izazova – od ambalaže, etiketa, pa čak i jednom kad sam krenula na sajam predstavljati čaj od masline. Nisam imala granu masline, pa sam morala usput tražiti maslinu. Čovjek u žurbi, pogotovo kad sve radiš sam, jednostavno ne može sve pohvatati.

Iako ste već postigli mnogo, vaša vizija za budućnost je jasna. Koji su vaši planovi za daljnji razvoj brenda “JOPI”? Kako vidite rast brenda na tržištu i širenje prepoznatljivosti proizvoda?

Dobar i jak brend nije samo ime na proizvodu. Dobar brend teži biti drugačiji od mnogih drugih. Jedina razlika po kojoj se mnogi slični proizvodi mogu razlikovati je njihova osobnost koja se nalazi u elementima brenda. Mislim da svako brzo širenje nosi i brzi pad, zato težimo dugoročnom uspjehu, korak po korak.

U kontekstu zdravlja i ljepote, vjerujete u moć prirode. Kako bi izgledao vaš idealan svijet u kojem bi svi ljudi razumjeli i koristili prednosti biljnih proizvoda za ljepotu i zdravlje? Što bi trebali učiniti da bismo više cijenili prirodnu ljepotu koja nas okružuje?

Ideali zdravlja i ljepote stari su koliko i čovječanstvo. Već su stari antički pjesnici slavili zdravlje i ljepotu određenih božica i stvarnih žena koje su ovjekovječivali u obliku statua ili slika, te ih povezivali s određenim biljkama. Ideali ljepote stoga su podložni stalnim promjenama. Ono što se danas, ili u kulturnom kontekstu, smatra lijepim, sutra ili negdje drugdje može biti potpuno drugačije. Trendovi dolaze i prolaze, a samo tijelo nije trend. Treba osvijestiti da prava ljepota dolazi iznutra. To se može postići, na primjer, samouvjerenim izgledom, pozitivnom karizmom i prijateljskim osmijehom.

Ne smijemo zaboraviti ni to da, što smo više povezani s prirodom, više možemo i naučiti iz nje. Danas se više nego ikada prije zadnjih godina proradila svijest i težnja za nečim prirodnim, jer priroda nam daje puno alternativnih zdravih pravaca, kako za izgled lica i tijela, tako i za unutrašnjost. Da bismo mogli nešto više učiniti, potrebno je okrenuti se prirodi i početi je cijeniti, dok nismo sve uništili modernim načinima života. Kao ljudskim bićima, priroda nam je neprocjenjiva. Naposljetku, priroda je bila ta koja je pružila temelje života.

Što biste savjetovali ženama koje žele krenuti putem poduzetništva, posebno onima koje razmišljaju o pokretanju vlastite firme u industriji zdravlja i kozmetike? Koji su ključni koraci koje bi trebale poduzeti da bi uspješno ostvarile svoje poslovne ideje?

Prvenstveno, da ne slušaju nikoga oko sebe, nego da slijede svoje snove i ideje, jer je tržište toliko veliko da za svakoga ima mjesta. Da ne odustaju na prvoj prepreci, nego da koračaju sigurno dalje.

Za kraj, što vas najviše ispunjava u vašem poslu i što smatrate svojim najvećim uspjehom do sada? Kako zamišljate svoj osobni i profesionalni život za pet godina?

Najveći uspjeh u životu koji jedna žena može postići je, naravno, pored uloge majčinstva, neovisnost i sloboda da se sretnо ustajemo, radimo ono što volimo i istinski uživamo. Iskreno, da ostane sve ovako kao što je trenutno, bila bih prezadovoljna, a svjesna sam toga da idemo korak dalje s novim usavršavanjima, gdje planiramo prolaziti nove edukacije, pratiti nove stvari i u budućnosti stvarati nove proizvode.

Imate li u planu proširiti svoj asortiman ili razviti nove proizvode u budućnosti? Kako zamišljate daljnji razvoj brenda “JOPI” i postoji li nešto novo ili inovativno što želite uvesti na tržište?

Već u 2025. godini izbacit ćemo nekoliko novih kozmetičkih proizvoda: tonik za lice, šampon i losion za bebe, te još jedan proizvod koji držimo u tajnosti dok ne prođe testiranje. Taj bi proizvod trebao biti pravo osvježenje na našem tržištu.

 

Samra Alebić i Kadir Keskin: Snaga ljubavi i posvećenosti u fitnessu

Priča o uspjehu, izazovima i zdravlju kroz zajednički rad i vježbe.

Pišu: Samra Alebić i Kadir Keskin, fitness treneri

Samra Alebić, 25-godišnja fitness trenerica i powerlifterica iz Konjica, živi i studira u Mostaru. Nakon završene srednje ekonomske škole, upisala je novinarstvo, ali je ubrzo otkrila svoju strast prema fitnessu. Svoj put u teretani započela je s ciljem da se osjećala zdravije, a ubrzo se zaljubila u vježbanje. Na svom prvom treningu čučnja postavila je visok standard s 70 kg, što je privuklo pažnju u fitness zajednici.Prva natjecanja dovela su je do 5. mjesta na WUAP svjetskom prvenstvu u Beču, što ju je potaknulo da postavi veće ciljeve. Na prvenstvu u Češkoj, 25. rujna, osvojila je prvo mjesto u kategoriji do 52 kg i oborila svjetski rekord s 165 kg. Osim uspjeha u fitnessu, Samra piše i bavi se muzikom, koristeći je kao način opuštanja. Njen put pokazuje kako strast i predanost mogu dovesti do izvanrednih postignuća.

Kadir Keskin, 27 godina, potiče iz Glogošnice, malog sela blizu Jablanice, a već osam godina živi u Mostaru. Prvotno je došao studirati informacijske tehnologije, no ubrzo je shvatio da ga prava strast vuče u fitness industriju. Odrastajući na selu i pomažući roditeljima, stekao je izvanrednu fizičku formu koja ga motivirala da se posveti vlastitim fitness ciljevima. Kadir je također bio aktivan u sportu, trenirao je karate sedam godina i dosegao smeđi pojas. Nakon odluke da promijeni karijeru, certificirao se kroz Internacionalnau asocijaciju sporta i nauke (ISSA) i specijalizirao se kao personalni trener i fitnes stručnjak. Prepoznajući potencijal svoje djevojke Samre, Kadir se posvetio njenom cilju obaranja svjetskog rekorda. Zajedničkim trudom postigli su značajan uspjeh, a Kadir vjeruje da je njen uspjeh i njegov vlastiti. S nestrpljenjem gleda prema budućim izazovima i planira se okušati u powerlifting takmičenjima.

U srcu Mostara, priča dvoje mladih entuzijasta, Samre Alebić i Kadira Keskina, postaje inspiracija za sve koji žele promijeniti svoj život. Samra, ambiciozna powerlifterica i fitness trenerica, i Kadir, stručnjak za fitness s bogatom pozadinom, zajedno kroče putem zdravlja i uspjeha.

Njihova zajednička strast prema treningu, disciplina i međusobna podrška omogućili su im da ostvare izvanredne rezultate, uključujući obaranje svjetskog rekorda.
Ovaj članak donosi uvid u njihove životne priče, izazove s kojima su se suočili i motivaciju koja ih pokreće. Upoznajte se s njima i otkrijte kako upornost i ljubav prema zdravom životu mogu transformirati ne samo tijelo, već i duh.

Kvalitetan trening
Kvalitetan trening započinje jasnim razumijevanjem ličnog cilja bilo da se radi o gubitku masnog tkiva, izgradnji mišića, povećanju fleksibilnosti ili poboljšanju izdržljivosti. Ovo je razlog zašto kopiranje vježbanja drugih ljudi poput fitnes influensera i bodibildera npr. ne funkcioniše, što znači da je bez individualnog pristupa treningu mnogo teže ili nemoguće postići željene ciljeve. Kvalitetan trening sastoji se od mnogo faktora. Jedan od njih jeste ispravna forma i tehnika vježbanja. Sa ispravnom formom ćete bolje angažovati željene mišiće i smanjiti rizik od povrede. Pored ispravne forme, jedan od jako bitnih faktora za napredak u vašem treningu jeste progresivno opterećenje. Ovo ukratko objašnjeno znači: “Jače od prošlog puta”. Dakle kroz dane, sedmice, ili mjesece vašeg treninga potrebno je postepeno povećavati radno opterećenje na treningu. To može biti urađeno na više načina poput povećanja opterećenja (težine) na datoj vježbi, povećavanju broja ponavljanja na datoj vježbi, kombinacija oba ova faktora, poboljšanjem forme na vježbi, povećavanjem setova i tako dalje. Sve su ovo određeni tipovi progresivnog opterećenja koje možete i trebate raditi da biste nastavili napredovati na treningu i izbjegli stagnaciju.
Također jedan od bitnih faktora za napredak i kvalitetan trening, koji je danas mnogo podcijenjen i o kojem se malo priča, jeste oporavak. Određenim mišićima je potrebno više sati da se oporave dok neke možete trenirati već sutra.

U ovom vremenu gdje živimo brze živote nego ikad, gdje se susrećemo sa stresnim situacijama u svakodnevnici, dobar san i oporavak su već bitni, a kada trenirate postaju još bitniji. San igra ključnu ulogu kod rasta mišića i ako vam san nije kvalitetan i ako je kratak, nećete razviti puni potencijal napretka u vašem treningu bilo da se radi o rastu mišića, o razvoju kondicije ili o nekom drugom tipu treninga. San također ima veliki uticaj na hormonalnu ravnotežu.

Na primjer, tokom spavanja, tijelo u REM (rapid eye movement) fazi luči hormon rasta (HGH) koji je ključan za izgradnju mišića i oporavak. Kvalitetan san također pomaže u regulaciji hormona stresa poput kortizola koji u većoj količini negativno utiče na rast mišića i oporavak. Zbog toga je potrebno da trenirate jako ali odmorite još jače.
Ishranu ne smijemo zanemariti jer kvalitetan trening nije kvalitetan, bez kvalitetne ishrane. Slično kao i kod oporavka, ako ishranu zapostavite, nećete razviti puni potencijal željenog ishoda. Tijelu je potreban adekvatan unos makronutrijenata – proteina, ughljikohidrata i masti i mikronutrijenata – vitamina i minerala, da bi imalo alate za optimalan napredak. A na pitanje koliko, zavisi od osobe do osobe.
Najbolji program treninga je onaj kojeg se možete dugoročno držati. Nije riječ o kažnjavanju tijela napornim treninzima, već o pronalaženju rutine koju možete dugoročno održavati.

Prehrana uz trening
Često čujemo kako je prehrana 70%, trening 30% ili neki drugi postotak, ali to nije istina. Za najbolje rezultate želite 100% dobru prehranu i 100% dobar trening. Prehrana, kao i trening trebaju odgovarati za vas kao individuu i mogu varirati mnogo od osobe do osobe. Potrebno je zadovoljiti unos makronutrijenata i mikronutrijenata za optimalan napredak.

Protein je od krucijalne važnosti za izgradnju i oporavak mišića međutim protein nije samo bitan za naše mišiće već i za našu kožu, kosu, nokte, unutarnje organe, gustoću kostiju, imunološki sistem i još mnoge funkcije tijela. Zbog toga je važno imati adekvatan unos proteina iz dobrih izvora hrane poput nemasnog mesa, jaja, mliječnih proizvoda, proteina u prahu, mahunarki…
Ako ste vegan, ne plašite se jer i vi možete izgraditi vaše tijelo kroz veganske izvore proteina s tim da je dodatno potrebno obratiti pažnju na neke stvari poput raznovrsnog izvora proteina, količinu proteina i potencijalne nedostatke vitamina i minerala.

Ugljikohidrati, prosti i složeni, su naše primarno “gorivo” kod treninga sa opterećenjem i intenzivnog treninga s toga izbacivanje ugljikohidrata iz dijete nije dobra ideja kao što se radi na primjer kod keto dijete.
Izvor masti je također bitan jer ne želimo da unosimo zasićene a posebno trans masne kiseline u naš organizam jer nisu dobre za naše zdravlje a zdrave su mononezasićene i polinezasićene masne kiseline. Masti su krucijalne za rad mnogih funkcija tijela poput apsorpcije nutrijenata, strukture i funkcije ćelija, proizvodnje hormona, zdravlja mozga.

Disciplina i motivacija
Motivacija je često pokretačka snaga koja vas pokreće da vježbate. Može proizaći iz različitih izvora poput želje za poboljšanjem izgleda tijela, gledanjem filma koji vas motiviše međutim problem sa motivacijom je što često fluktuira. Jedan dan možete biti jako motivisani dok drugi dan može biti jako niska. Najbitnija stvar je u svakom slučaju da vas pokrene. Disciplina osigurava održivost. Razvijanjem rutine i pridržavanjem rasporeda vježbanja razvija se i disciplina tako da motivacija vam može pomoći da započnete trenirati dok vas disciplina dovodi do ispunjenja vaših ciljeva. Prema nekim istraživanjima, potrebno je otprilike 21 dan da se razvije nova navika, što može uključivati i razvoj discipline što nije dugo nakon čega vam ni pad motivacije neće uticati na vašu rutinu jer ste razvili disciplinu. Naravno, svi mi imamo te “sive dane” jer smo bića od krvi, mesa i emocija, kada se ne osjećamo motivisano ni spremno ali upravo su ti “sivi dani” oni dani koji prave razliku i koji stvaraju vašu disciplinu.

Kardio i težinski trening
Gledano sa aspekta zdravog života oboje je podjednako korisno. Kardiovaskularna aktivnost, kako i sam njen naziv kaže izuzetno je važna za rad kardiovaskularnog sistema, njegovo jačanje i održavanje. Težinski trening, s druge strane, jača naše mišiće, tetive, kosti, zglobove… Težinski trening također smanjuje rizik od povreda, usporava proces starenja i “propadanja” našeg tijela od sarkopenije (gubitak mišićne mase uz gubitak snage i funkcije tijela). Zbog svega navedenog, potrebno je u svom programu treninga raditi oboje.

Minimalne preporuke za kardiovaskularno zdravlje su 150 minuta treninga umjerenog intenziteta na sedmičnoj bazi, poput brzog hodanja, vožnje biciklom ili 75 minuta treninga visokog intenziteta na sedmičnoj bazi, poput trčanja ili kombinacijom oba tipa treninga, uz trening sa opterećenjem minimalno 2 puta sedmično za mišiće cijelog tijela. Ako ispunite ove uslove, već ste bolji od 2 milijarde ljudi i preko 80% adolescenata koji ne ispunjavaju ni ove minimalne smjernice za ljudsko zdravlje.

Na kraju sve što treba da uradite je da odaberete vježbe koje volite i odaberete kardiovaskularnu aktivnost koju volite i živite život znajući da ste tom odlukom i načinom života smanjili rizik od mnogih bolesti i produžili sebi život.

Zlatni savjeti
Koliko god kliše i banalno zvučalo, prvi i osnovni savjet je: počnite. Zaboravite na odgađanja, prestanite čekati savršeni ponedjeljak ili dan da vam se sve poklopi. Počnite u najgorem danu u toj sedmici kojeg imate i pokažite sebi da možete.

Također, započnite aktivnost u kojoj ćete uživati, a ne aktivnost na koju vas je prijatelj nagovorio. Itekako je važan odabir takve aktivnosti, jer što vam se ista više sviđa, veće su šanse da ćete ustrajati i ostvariti dobre rezultate. Shvatite da je to promjena načina života, a ne dijeta. Nećete preko noći poništiti sedmice, mjesece ili godine loših navika, loše ishrane. Na tom putu bit će mnogo uspona i padova i to je uredu. Mi ljudi smo poprilično loši što se tiče konzistencije, a ona je najbitnija. Dok god budete konzistentni, vi ćete uspjeti. Ako je cilj da smršate, umjesto da se fokusirate na sam proces mršanja, fokusirajte se na biranje zdravijih navika, promjenu načina života na bolje i pustite da proces mršanja bude nuspojava.

Prihvatite da će početak vašeg fitness putovanja biti neugodan. Očekujte da ćete teško disati i da će vam biti neugodno dok radite kardio, očekujte da će vam se jednom mjerom upaliti mišići nakon dizanja tegova. Jednom kada se prestanete fokusirati na to da ne želite da vam bude neugodno, otvarate vrata svim pozitivnim osjećajima povezanim s fitnesom koji vode do privrženosti i na kraju stvarnih i trajnih rezultata.

Šta nas čini sretnim u poslu?
Činjenica da pomažemo ljudima da poprave svoje zdravlje, da razviju i ostanu skloni zdravim navikama koje će im olakšati život i produžiti životni vijek, da ostvare svoje ciljeve, zadovoljstvo koje nam daju njihovi rezultati te prijateljstva koja nastanu kroz te saradnje. Ogromna nam je privilegija biti dio nečijeg životnog boljitka kada je u pitanju zdravlje te osobe.

Nikola Baroš: Vodeći stručnjak u plastičnoj i estetskoj hirurgiji

Danas je osnovni trend vraćanje prirodnom, umjerene proporcije kada govorimo o augmentacionim procedurama, uvećanje usana, jagodica ili određenih lipotransfera ili uvećanja grudi.

Intervju: Dr. Nikola Baroš – plastični i estetski hirurg

Dr. Nikola Baroš završio je Medicinski fakultet u Banjaluci, nakon čega je 2005. godine započeo svoju karijeru kao ljekar sekundarac na Klinici za plastično-rekonstruktivnu hirurgiju i opekotine na UKC Banjaluka. Tokom svoje specijalizacije, od 2007. do februara 2010. godine, usavršavao se u Evropskom onkološkom institutu u Milanu, a nakon toga nastavio s edukacijom na Vojnomedicinskoj akademiji u Beogradu. Dr. Baroš je pohađao razne edukacije u svjetskim metropolama poput Madrida, Pariza, Sankt Peterburga, New Yorka i Hamburga, što ga čini jednim od najistaknutijih stručnjaka u oblasti plastične hirurgije. Od 2015. godine obnaša dužnost načelnika matične klinike u Banjaluci i služi kao asistent na Katedri Medicinskog fakulteta Univerziteta u Banjaluci. U 2024. godini postaje nacionalni sekretar ISAPSa za Bosnu i Hercegovinu. S više od 18 godina iskustva i preko 3500 uspješnih operacija, dr. Baroš je poznat po svom radu u rekonstruktivnoj i estetskoj hirurgiji, posebno u oblasti hirurgije dojke.
Njegov pristup pacijentima temelji se na individualnom pristupu, s naglaskom na informisanju pacijenata o svim aspektima operativnog zahvata. Dr. Baroš smatra da je važno razjasniti zablude o plastičnoj hirurgiji, ističući da su mnogi zahvati namijenjeni i muškarcima, te da termin „plastična hirurgija“ zapravo podrazumijeva preoblikovanje.
U svojoj praksi dr. Baroš se fokusira na sigurnost pacijenata, provodeći sve potrebne pretrage prije operacija, te osiguravajući adekvatan postoperativni oporavak. Etika mu je izuzetno važna, pri čemu se drži pravila poštovanja prirodnih proporcija tijela i lica.
Pored profesionalnog angažmana, dr. Baroš uživa u provođenju vremena s porodicom i nastoji uskladiti svoj privatni i poslovni život. Njegovi hobiji uključuju gledanje naučne fantastike, provođenje vremena u prirodi, kao i pohađanje pilotske škole, što je bio njegov dječački san. Veliki je ljubitelj motora i često uživa u vožnji s prijateljima.
Dr. Baroš je posvećen stvaranju prirodnih i umjerenih rezultata u estetskoj hirurgiji, prateći najnovije trendove i inovacije u ovoj oblasti. Njegova posvećenost zdravlju i zadovoljstvu pacijenata čini ga jednim od vodećih stručnjaka u Bosni i Hercegovini.

Dr. Nikola Baroš je istaknuti plastični i estetski hirurg iz Banjaluke, poznat po svom posvećenom radu u rekonstruktivnoj i estetskoj hirurgiji, posebno u oblasti hirurgije dojke. Sa više od 18 godina iskustva i preko 3500 uspješnih operacija, dr. Baroš se ističe kao jedan od vodećih stručnjaka u Bosni i Hercegovini, a njegov pristup pacijentima temelji se na individualizaciji, sigurnosti i informisanju.

Možete li nam približiti svoju profesionalnu biografiju i istaknuti ključne trenutke koji su oblikovali vašu karijeru u plastičnoj i estetskoj hirurgiji?
Završen Medicinski fakultet u Banjaluci. Od 2005. godine radio kao ljekar sekundarac na klinici za plastično-rekonstruktivnu hirurgiju i opekotine na UKC Banjaluka gdje je od 2007. do februara 2010. godine radim kao specijalizant kada odlazim na usavršavanje u Evropski onkološki institut u Milanu.

Nakon Milana, od februara 2012. godine na usavršavanju na VMA Beograd. Pohađao edukacije u Madridu, Parizu, Sankt Peterburgu, New Yorku, Hamburgu. Od 2015. načelnik matične klinike u Banja Luci. Asistent na katedri Medicinskog fakulteta, Univerzitet u Banjaluci. Od 2024. godine nacionalni sekretar ISAPSa za BiH. 18 godina iskustva, preko 3500 uspješnih operacija.

Što vas je inspiriralo da postanete plastični i estetski hirurg?
Nije postojala inspiracija, prosto se tako desilo. Nakon završenog fakulteta, volontirao sam na Klinici za specijalne hirurške djelatnosti, a klinika je obuhvatala odjele kliniku za vaskularnu hirurgiju, torakalnu hirurgiju, neuro hirurgiju i plastičnu hirurgiju.
Moja želja je bila da budem torakalni hirurg, sticajem okolnosti bio sam na odjelu plastične hirurgije, te nakon raspisane specijalizacije, a na preporuku tadašnjeg šefa odjela i kolega, odlučujem se da prihvatim ponuđenu specijalizaciju iz plastične hirurgije.

Koje su specijalizacije ili procedure u kojima se najviše osjećate ugodno?
Rekonstruktivna hirurgija dojke kojom se bavim posljednjih 14 godina kao i estetska hirurgija dojke su nešto na šta sam ponosan. Takođe, u posljednje vrijeme sve je više zahvata korekcije nosa savremenom metodom Piezo.

Danas je popularno raditi i više zahvata u jednom aktu, sve češće je tražen zahvat Mommy makeover koji obuhvata podizanje i uvećanje grudi, zatezanje stomaka, blefaroplastiku i slično.

Kako se pripremate za konzultacije s pacijentima?
Konsultacije su nešto čemu pridajem mnogo pažnje. Veoma je bitno da je svaki pacijent upoznat sa svim koracima operativnog zahvata, ali i ja kao ljekar da znam kompletno zdravstveno stanje pacijenta. Takođe, nekada pacijentima savjetujem da poslušaju i drugo mišljenje, pa da onda donesu konačnu odluku.

Koje su najčešće zablude koje ljudi imaju o plastičnoj hirurgiji?
Najčešća zabluda je da estetska i plastična hirurgija nisu za muškarce. Naprotiv, mnogo je muških pacijenata kojima radim blefaroplastiku, ginekomastiju, pa čak i antiage tretmane.

Također, kada kažemo plastična hirurgija, u njoj zapravo nema nikakve plastike, U terminu plastična hirurgija, pridjev plastična, podrazumijeva preoblikovanje. Riječ je grčkog porijekla i znači “umjetnost modeliranja”.

Kako osiguravate da su procedure sigurne za pacijente?
Prije svake operacije koja se radi u uslovima opšte anestezije, neophodno je obaviti laboratorijske i biohemijske analize, analizu urina, pregled srca – ekg, te nakon svih traženih nalaza, definitivno mišljenje daje anesteziolog. U slučaju bilo kojeg rizika, anesteziolog ne dozvoljava da se procedura izvede u uslovima opšte anestezije.

Postoperativni oporavak je veoma važan i bitno je da se pacijenti pridržavaju svih savjeta, da nose kompresivne elastične bandaže, grudnjake, steznjake, pošteda fizičkih aktivnosti.

Sve su to faktori koji omogućavaju da ne dođe do potencijalnih komplikacija i da imamo siguran postoperativni oporavak. Slušati ljekara i preporuke, te u slučaju bilo kojeg potencijalnog problema, odmah kontaktirati svog nadležnog ljekara.

Kako se nosite s etičkim dilemama koje se mogu javiti u ovoj oblasti?
Veoma bitno je poštovati anatomske proporcije lica i tijela pri preporukama za određene estetske zahvate. Svaki pacijent je individualan, svaka procedura nije ista za svakog pacijenta. Svakom pacijentu treba pristupiti individualno i kada govorimo o određenim operativnim procedurama, npr. uvećanje grudi – građi grudnog koša jedne pacijentkinje odgovara implant određene veličine koji će u potpunosti formirati prirodne anatomske proporcije grudi i veoma skladno izgledati za njeno tijelo. Dok taj isti implant može potuno drugačije izgledati na drugoj pacijentkinji.

Koji su trenutni trendovi u plastičnoj i estetskoj hirurgiji koji vas posebno zanimaju?
Danas je osnovni trend vraćanje prirodnom, umjerene proporcije kada govorimo o augmentacionim procedurama, uvećanje usana, jagodica ili određenih lipotransfera ili uvećanja grudi.

Raditi umjereno bez velikih odstupanja od prirodne građe i normalnih proporcija, a kada su u pitanju antiage procedure ili procedure zatezanja lica, cilj je vratiti se 10 godina mlađe, a ne napraviti osobe koje ne liče na osobe prije intervencije.

Kako mislite da će se industrija razvijati u narednim godinama?
Puno pažnje se poklanja danas proizvodnji novih augmentacionih proizvoda, razvoj će teći posebno u smislu primjene raznih antiaging procedura novim materijalima koji su dosta invazivniji u odnosu na današnje, takođe procedure antiaginga će biti praćene primjenom lasera kojima se poklanja dosta pažnje, a u budućnosti će estetske operativne procedure biti usko povezane sa antiaging tretmanima, laserskim tretmanima i postaće jedinstvene procedure.

Veoma često se to dešava i danas, npr, da nakon nekog operativnoh zahvata, laserom uklonimo ožiljke i slično.

Što mislite o utjecaju društvenih mreža na percepciju estetske hirurgije?
Društvene mreže su važan dio promocije naših usluga, ali treba biti oprezan. Često se koriste razni filteri i aplikacije za uljepšavanje zbog čega dobijamo nerealna očekivanja pacijenata.

Zato su mi razgovori na prvim konsultacijama veoma važni kako bismo zajedno došli do onoga što pacijent zaista treba i šta je realno ostvarivo.

Kako biste opisali svoj pristup radu s pacijentima?
Trudim se da dam maksimalne informacije o bilo kojoj procedure ili interesovanju pacijenta. Mislim da pacijent mora biti u fokusu hirurga i da u bilo kojoj operativnoj procedure, koliko god složena bila, pacijent mora biti maksimalno informisan.

Koje su vrijednosti koje su vam najvažnije u praksi?
Na prvo mjesto stavljam zdravlje pacijenta, a onda svi drugi zahtjevi moraju biti zadovoljeni, kako funkcionalni tako i estetski.

Kako balansirate između profesionalnog i privatnog života?
Trudim se da vikende provodim sa porodicom. Smatram da je porodica uvijek na prvom mjestu. Srećno sam oženjen, otac troje djece.

Što vas opušta nakon stresnog radnog dana?
Nakon stresnog radnog dana, volim pogledati dobar film, ljubitelj sam naučne fantastike ili provesti vrijeme u prirodi.

Imate li hobije ili interese izvan hirurgije koji vas inspiriraju?
Trenutno pohađam pilotsku školu i moj dječački san je bio da postanem pilot. Pored aviona, veliki sam ljubitelj motora i kada uhvatim slobodnog vremena odem sa prijateljima u vožnju.

 

Obnova kože nakon ljeta

Kako bismo kožu održali dugotrajno njegovanom i svježom potrebno joj je posvetiti više pažnje nakon ljeta. Pitali smo stručnjaka dr.med.Anđelu Prolić koje su najnovije tehnologije i tretmani u estetskoj medicini koji pomažu u revitalizaciji kože nakon ljeta.

Koje su najčešće posljedice sunčevog zračenja na kožu tijekom ljetnih mjeseci?
Samo neka od vidljivih oštećenja su pigmentacije i dehidrirana koža, dok ono što ne vidimo su oštećenja unutarnjih obrambenih mehanizama kože, poremećaj zaštitne barijere i pojačani gubitak vlage.

Koje tretmane preporučujete za obnavljanje dehidrirane kože?
Hidratacija i nježno uklanjanje površinskog mrtvog sloja stanica je prvi korak kako bismo koži omogućili obnovu iznutra.

Preporuka je napraviti Revypeel tretman posebnu vrstu biostimulirajućeg pilinga koji bez ljustenja i oštećenja kože vraća koži svježinu i tonus te aktivira unutarnje procese obnove. Revypeel dodatno kombiniramo s Lumixa ili Kleresca tretmanom koji isto tako aktiviraju unutarnje mehanizme obnove kože, smiruju rozaceu i upalne procese i 700 puta povećavaju stvaranje kolagena, koža blista nakon ova dva tretmana. Tretmani su utemeljeni na medicinskim istraživanjima.

Kako se učinkovito riješiti pigmentacijskih mrlja koje su se pojavile tijekom ljeta?
Osim Revypeel biostimulirajućeg pilinga koje koristimo i za pripremu kože jako učinkovit je MultiFRAX laser. napravio je revoluciju u regeneraciji i podizanju kože, bezbolan je, a neposredno nakon tretmana možete se vratiti svakodnevnim aktivnostima.

Unaprijeđena je patentirana verzija izumitelja prvog Fraxel Dual lasera. Osim za tretiranje pigmentacija, koristi se za intenzivno pomlađivanje kože, za strije, ožiljake jer ujedno potiče obnovu kolagena u dubljim slojevima kože.

Kombiniramo ga često za područje podočnjaka sa skinboosterom Jalupro Young Eye. Koža je svježija, zategnuta i poboljšane teksture. Ovo je trenutno najtraženiji tretman.

Postoje li neinvazivne metode za zatezanje kože koje bi mogle biti jednako učinkovite kao invazivni tretmani?
Neinvazivne metode radiofrekvencije i laseri sve su učinkovitiji, naravno puno ovisi o vrsti i kvaliteti uređaja. Osim MultiFRAX lasera posebno mogu izdvojiti inovaciju endoradiofrekvenciju ThermaDAS koji kanilom ide pod kožu i radi podizanje kože i aktivaciju kolagena iznutra uz istovremeno zatezanje. U jednom tretmanu koža se lijepo podigne i zategne.

Tretman je siguran, bez oticanja, bezbolan i učinkovit. Radi se samo jednom. Za podbradak uz zatezanje koristi se i liposukcijski modul i u jednom tretmanu se zateže i otapa podbradak.

Možemo li injekcijskim tretmanima vratiti koži hidrataciju?
Naravno, osim aktivnih tretmana hidratacije i lasera dodatna hidratacija postiže se korištenjem mezoterapije i skinboostera. Najoptimalnije su kombinacije hijalurona s amninokiselinama kojima dajemo hranu stanicama za proizvodnju kolagena. Mezoterapija i skinboosteri ne mijenjaju izgled lica jer se radi o neumreženom hijaluronu koji daje hidrataciju i ne mijenja izgled osobe.

Kako birate najučinkovitiji tretman za pojedinu osobu?
Konzultacije su najvažniji dio i ovisno o potrebi kože napravi se plan tretmana kojim se postiže vrhunski rezultat.

WEEX: Inovativna njega noktiju uz prirodne sastojke i cruelty-free proizvode

Možemo se pohvaliti da naši preparati imaju najkvalitetniji sirovonski sastav u Evropi koji je zasnovna na kaučuku-prirodnom polimeru. Upravo zbog tog sastava WEEX je idealan brend za sve one koji svojim klijentima žele da ponude samo najbolje.

Povoljni su i za osobe sklone alergijskim reakcijama, zbog niskog sadrzaja kiselina.
Savršeno prijanjaju na nokatnu ploču, ojačavaju ga i ne izazivaju njegova oštećenja.
Koncept samog brenda se zasniva na Rubber bazama koje postaju sve popularnije u svijetu noktiju.

Lako se rukuje s njima, a lako se uklanjaju s nokta. Bilo da ste navikli da materijal otapate acetonom ili skidate turpijom, nećete imati problema.
U svojoj ponudi imamo preko 450 nijansi rubber baza, gel lakova, acrygelova, završnih sjajeva a uskoro nam stižu I gradivni gelovi.

Željeli bismo da naglasimo da su naši proizvodi “CRUELTY FREE” što znači da su ovo etički proizvodi koji nisu ni u jednoj fazi proizvodnje nisu testirani na životinjama.
Za kraj želimo da kažemo da su I naše bočice koje izgledaju luksuzno I minimalistički, izradjene od najkvalitetnijih materijala, stede prostor na policama I omogućavaju da se proizvod u potpunosti iskoristi.
Prihvatili smo ovaj brend s velikim oduševljenjem I to prenosimo I na ostale klijente I kolege.
Zapratite i našu instagram stranicu @weexbih i budite u korak sa svim najnovijim trendovima u svijetu noktiju.

Senka Kuzmanović: Kao vlasnica Sig Land d.o.o. i Kusijego kozmetičkog salona i uočila sam potrebu za pomjeranjem granica

Kao osoba sa krhkim noktima i osjetljivom kožom, prvi put sam isprobala Weex lakove i odmah primijetila da ne peče, da je miris ugodan, a boja i sjaj trajali su sedmicama.

Intervju: mr. Senka Kuzmanović – poduzetnica, kozmetičarka i osnivačica kozmetičkog salona “Kusijego”.

Senka Kuzmanović je osnivačica “Kusijego” kozmetičkog salona. Svoje prve korake u ljepoti napravila je promatrajući svoju majku, a kasnije je prenosila svoje znanje stotinama učenika. Posvetila se razvoju sigurnijih proizvoda, uključujući Weex liniju koja je oduševila klijente. Nedavno je proširila poslovanje kroz “SigLand”, nudeći personalizirane pristupe i genetsko savjetovanje, čime unapređuje rezultate i zadovoljstvo korisnika.

U svijetu gdje se standardi ljepote i brige o sebi konstantno razvijaju, ističe se figura koja
svojim radom i posvećenošću oblikuje budućnost kozmetičke industrije. U ovoj priči upoznaćemo vas s inspirativnom ženom, Senkom Kuzmanović, koja je svoju strast prema kozmetici pretvorila u uspješan biznis. Njena posvećenost
prirodnim sastojcima, edukaciji mladih stručnjaka i inovativnim pristupima njezi kože i zdravlju čini je liderkom u ovoj dinamičnoj industriji. Upoznajte je bolje kroz njen lični put, izazove i postignuća koja su oblikovala njen rad.

Kako ste započeli svoj posao i šta vas je motivisalo?
Moja majka je bila moj najveći uzor kada je u pitanju njega i ljepota. Od malih nogu promatrala sam kako brižno neguje svoju kožu i nokte, te sam kroz promatranje i pomoć razvila svoje vlastite rituale brige o sebi. Ovi rani trenutci naučili su me važnosti kvaliteta i predanosti, što je postalo temelj mog profesionalnog puta u kozmetičkoj industriji.

Šta vas je motivisalo da se bavite edukacijom u svijetu kozmetike I kako ste uspjeli prenijeti svoje znanje stotinama učenika i studenata?
Ljubav prema ovom pozivu i želja da unaprijedim industriju kozmetike bili su glavni motivi za moju edukacijsku ulogu. Vjerujem da je znanje moć, te sam se posvetila prenošenju svojih iskustava i tehnika kako bih pomogla mladim stručnjacima da razviju svoje vještine. Stotine učenika i studenata koje sam educirala potvrđuju koliko je ovaj rad značajan i koliko može doprinijeti kvaliteti usluga u našoj industriji.

Zašto ste se odlučili koristiti prirodne sirovine, posebno gumaste formule na bazi kaučuka, i koje su ključne prednosti ovih proizvoda za vaše klijente i tehničare?
Prirodni sastojci su ključni za sigurnost i zdravlje naših klijenata i tehničara. Gumaste formule na bazi kaučuka su ne samo sigurne, već i efikasne jer ne sadrže formaldehid, lako se nanose i skidaju. Osim toga, ovi preparati su certificirani, što garantuje vrhunski kvalitet i ekološku odgovornost. Korištenje ovakvih proizvoda omogućava nam da pružimo sigurne i kvalitetne usluge, istovremeno čuvajući okolinu.

Kao profesorica, često ste isticali važnost zdravih sirovina u kozmetici. Zašto je to bitno?
Najvažnija lekcija koju sam prenijela svojim učenicama je da je odabir kvalitetnih i sigurnih sirovina temelj svakog uspješnog kozmetičkog proizvoda. Toksične supstance, čak i u malim količinama, mogu imati kumulativni efekat koji ugrožava zdravlje klijenata. Štetni efekti se možda ne vide odmah, ali se nažalost mogu ispoljiti nakon nekog vremena. Stoga uvijek preferiram prirodne i testirane sastojke kako bi osigurale sigurnost i efikasnost preparata.

Koje ste opasnosti po zdravlje prepoznali kroz upotrebu štetnih kozmetičkih proizvoda i kako ste se posvetili razvoju sigurnijih alternativa?
Prepoznala sam da štetni preparati mogu izazvati ozbiljne zdravstvene probleme, uključujući alergijske reakcije, oštećenja noktiju i negativan utjecaj na cijeli organizam.

Mnogi ljudi nisu svjesni ovih rizika, što me motiviralo da razvijem sigurnije i prirodnije alternative. Kroz svoj salon nudim preparate koji su ne samo efikasni, već i potpuno sigurni za dugotrajnu upotrebu.

Tokom vaših putovanja, otkrili ste weex liniju proizvoda. Šta vas je posebno impresioniralo kod ovih proizvoda i kako su oni uticali na vaš posao?
Tokom putovanja, koja koristim sam istraživanja globalnih trednova otkrila sam Weex liniju proizvoda. Impresionirao me je svojom inovativnošću i kvalitetom. Kao osoba sa krhkim noktima i osjetljivom kožom, prvi put sam isprobala Weex lakove i odmah primijetila da ne peče, da je miris ugodan, a boja i sjaj trajali su sedmicama.
Ova iskustva su me potaknula da uvedem ove proizvode u svoj salon, gdje su klijenti također izrazili veliko zadovoljstvo.

To je otvorilo vrata za daljnji razvoj i proširenje ponude u mom poslovanju. Široka paleta proizvoda, preko 450 nijansi, baza, trajnih i gel lakova zadovoljiće i najzahtjevnije klijente.

Kako su vaši klijenti reagovali na weex proizvode, i na koji način je ta reakcija uticala na vašu odluku da ih uvedete kao stalni dio ponude?
Reakcije klijenata na Weex proizvode bile su izvanredne. Sve su bile oduševljene rezultatima, iako nisu bile upoznate sa specifičnostima tih lakova. Svaka je pitala gdje može nabaviti ove proizvode, što je jasno pokazalo potražnju.

Ta pozitivna reakcija motivirala me je da ih uvedem kao stalni dio ponude u svom salonu, čime sam dodatno unaprijedila uslugu koju pružam svojim klijentima.

S kojim ste se izazovima suočavali kao žena poduzetnica?
Kao žena poduzetnica, suočila sam se sa izazovima poput balansiranja poslovnih obaveza i privatnog života, te prevazilaženja predrasuda u industriji. Korištenje empatije i dugoročne vizije omogućilo mi je da izgradim snažan tim i održavam pozitivne odnose sa klijentima.

Empatija mi pomaže da bolje razumijem potrebe svojih klijenata, dok dugoročna vizija vodi moje strateške odluke i omogućava kontinuirani rast poslovanja.

Šta vas je motivisalo da proširite svoje poslovanje kroz Sig Land i biotehnološka istraživanja, te kako personalizirani pristup ljepoti i zdravlju koristi vašim klijentima?
Kroz pažljivo osluškivanje tržišta i želja mojih klijentica, kao vlasnica “Kusijego” kozmetičkog salona, uočila sam potrebu za pomjeranjem granica. Otvaram “SigLand” i proširujem svoje poslovanje u pravcu biotehnoloških istraživanja.

Shvatila sam koliko je važno personalizovati pristup njezi ljepote i zdravlja, čime klijentima nudim jedinstvena rešenja koja su prilagođena njihovim individualnim potrebama.

Kroz genetsko savjetovanje, omogućujemo klijentima da bolje razumiju svoju genetiku i dobiju prilagođene savjete o ishrani, lijekovima i njezi kože. Ovaj pristup ne samo da unapređuje njihove rezultate, već im i pomaže da se osjećaju jedinstveno i posebno tretirano.

Kako je genetsko savjetovanje koje nudite promijenilo način na koji prilazite njezi klijenata, i koje promjene ste primijetili kod klijenata koji su ga prihvatili?
Genetsko savjetovanje je revolucioniralo naš pristup njezi klijenata. Sada možemo pružiti personalizirane preporuke koje su potpuno prilagođene njihovim genetskim predispozicijama.

Klijenti koji su prihvatili ovaj pristup primijetili su značajno poboljšanje u zdravlju kože, bolju reakciju na tretmane i veće zadovoljstvo rezultatima. Ovaj inovativni pristup dodatno je učvrstio našu reputaciju kao lidera u industriji kozmetike i njege ljepote.