HomeFitness&zdravljeLara Bojanić: Zdrave i vitke i nakon 40-te

Lara Bojanić: Zdrave i vitke i nakon 40-te

Kako da se riješite sala na stomaku i viška kilograma u 40-im?

Lara Bojanić je autorica poznatog online programa “Fit za 6 nedjelja”. Po zanimanju je diplomirani trener u sportu i diplomirani dijetetičar nutricionista. Kroz svoj program ženama pruža podršku i pomaže da bez gladovanja i na zdrav način dođu do željenih rezultata. To je transformativni program, prilagođen ženama i osmišljen od strane žene. Pravilna ishrana i fizička aktivnost su njena strast, inspiracija i sastavni dio njenog života. Profesionalno se bavi ishranom i fitnesom već 18 godina. Majka je dva tinejdžera.

Piše: Lara Bojanić, diplomirani trener u sportu i diplomirani dijetetičar nutricionista

Šest sedmica je dovoljna da usvojimo zdrave navike i izmijenimo režim ishrane, te da u svoju svakodnevicu uvrstimo fizičku aktivnost, a rezultati će se ubrzo vidjeti. Lara Bojanić je autorica programa koji je pomogao  preko 300 zadovoljnih klijentica da u svoj život uvedu nove životne navike i time ne samo smršaju već stvore zdrav i održiv sistem koji će im služiti ne samo 6 nedjelja već cijeli život. O tome kako biti zdrava i vitka i poslije 40-te godine otkiva nam Lara Bojanić. 

Naše tijelo se poslije 40-te mijenja. I naš metabolizam više nije isti. Manje se krećemo, ne vježbamo, gubimo mišiće, a jedemo sve više kupovnu i industrijski procesuiranu hranu. Masne naslage se mogu stvarati godinama. Neprimjetno, i za godinu dana višak može biti i preko 10 kilograma. Žene prolaze kroz razne hormonalne promijene u svom tijelu i zato je posebno važno promijeniti svoje navike prije ulaska u menopauzu, jer tek tada dolazi do nagomilavanja masti i to najviše u predjelu stomaka što može dovesti do stomačne gojaznosti i rizika od mnogih bolesti.

Žene u 40 – im osjećaju i vide promjene na svom tijelu. Smanjuje se i pokretljivost tijela i snaga kao i kondicija. Jako je važno pokrenuti se i imati redovnu fizičku aktivnost sa kojom će tijelo sagorijevati više kalorija i na taj način smanjiti rizik od dobijanja viška kilograma. Razlikujemo salo na stomaku koje je potkožno i koje svako ima i salo koje je tzv. tvrdo i nalazi oko unutrašnjih organa. To je visceralno salo i to salo ugrožava naše zdravlje. Tako da stomačna gojaznost nije samo estetski problem već i zdravstveni.

A zašto dođe do pojave sve većeg gomilanja sala u predjelu stomaka i sve težeg skidanja istog ima više razloga.

Osnovni razlog jeste neadekvatna ishrana i prekomjeran unos hrane koja je bogata kalorijama a siromašna nutrijentima. To je sva prerađena industrijska hrana, peciva, razni gotovi i polugotovi proizvodi, sosovi,  suhomesnati proizvodi, kremovi, sokovi, slatkiši bogati margarinom i šećerom. Drugi razlog jeste svakako nekretanje. Sve manje se krećemo i sve više sjedimo. 

Naše tijelo je stvoreno da se kreće i samim tim kao posljedica nekretanja dovodimo sebe u poziciju da trpimo bolove zbog slabosti mišića i kostiju, da imamo spor metabolizam koji dovodi do  probavnih smetnji, da imamo loše držanje i da se prosto ne osjećamo  više dobro u svom tijelu, a ipak ništa ne mijenjamo, jer imamo nisku svijest o tome koliko je fizička aktivnost najveća blagodat za naše tijelo.

Tu su i naši hormoni. Na prvom mjestu je estrogen koji se sve manje luči i to je osjetno već posle 45-te i zato se mast mnogo lakše deponovati u stomačne depoe. Također i nedovoljno spavanje dovodi do toga da organizam traži više hrane jer mu fali energije. I zato 6 do 8 sati noćnog sna je nešto što je neophodno za dobro zdravlje i dobar metabolizam. Stres je također bitan faktor, jer tada smo najviše podložne raznim stresnim situacijama. Ali na stres upravo i sa ovim gore navedenim navikama možemo uticati, jer osobe koje vježbaju dokazano bolje kanališu stres. I naravno tu su i neki lijekovi i bolesti koji nose rizik od gojaznosti i pojave sala na stomaku. Ali ako samo malo  obratimo pažnju na ove  jednostavne smjernice koje svako od nas sigurna sam može primijeniti poboljšat će kvalitet svog života. 

Hrana je zdravlje. Promijenite navike u ishrani. „Gledajte“ ili pazite šta jedete. Neka vaša ishrana bude bogata vlaknima iz povrća i leguminoza. Jedite  što više zelenog povrća. Jedite boraniju, grašak, sačivicu, pasulj, puno salata, zatim unosite dovoljnu količinu proteina iz mesa, ribe, jaja, mliječnih proizvoda.

Žitarice koje koristite u vašoj ishrani neka budu integralne, što manje bijelog brašna, bijelog peciva. Uzimajte dovoljno tečnosti tokom dana ( voda, čaj, bez sokova i bez gaziranih pića). I jedna od najvažnijih smjernica je da se uobročite. Ne preskačite obroke.

Vježbajte.  Vježbe će vas psihofizički promijeniti. “Fizička aktivnost može da zamijeni mnoge lijekove, ali ni jedan lijek ne može da zamijeni fizičku aktivnost.” Za pozitivne efekte na vaše zdravlje 150 do 180  minuta nedjeljno vježbanja je preporuka koja će doprinjeti vašem boljem zdravlju, a to bi bilo 3 puta nedjeljno po sat vremena.  Ali za početak iako niste aktivni tokom dana ubacite brzo hodanje. Samo 30 minuta dnevno brzog hodanja doprinjeti će  vašem boljem zdravstvenom status kvalitetnijem načinu života.

SPAVAJTE DOVOLJNO od 6 do 8 h

Ženama  je u većini slučajeva, problem kvalitetno spavanje. Uslijed nedovoljnog i nekvalitetnog sna javlja se umor, premor, pad energije i višak kilograma. To vodi u hronični umor koji poslije rezultira i padom imuniteta i gubitkom energije i povećanim procenta masti u predjelu stomaka.

Zato jedini način da se riješite viška kilograma i sala na stomaku, jeste promjena navika. Usvajanje zdravih navika kao stila života, a ne kao privremeno rješenje. Na taj način i ako imate višak kilograma trajno ćete ih izgubiti, a ako nemate spriječit će te da ih dobijete posebno kada uđete u menopauzu gdje se zaista sve mijenja.

Važno da se ne zanosite brzim rešenjima već da radite na sebi i na svojim navikama i da to bude vaša investicija u vaše zdravlje, a potom i u bolji izgled.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

NOVE OBJAVE