Olja Šobota: Prvi put kada sam uzela frizerski alat u ruke, znala sam da je to moj poziv

0

Color – moja opsesija. Trenutno sam potpuno fokusirana na tehniku farbanja i “color”. Iako obožavam šišanje, smatram da boja ne može doći do izražaja ako šišanje nije dobro urađeno.

Intervju: Olja Šobota – profesionalni frizer i vlasnica frizerskog salona House of Hair Šobota

Olja Šobota rođena je 1. novembra 1991. godine u Gradišci, a odrasla je i živi u Banjaluci. Četvrta je kćerka u porodici, a od malih nogu bila je okružena zanatskim vještinama svojih roditelja, bake i djeda, što je oblikovalo njezinu ljubav prema radu rukama. Inspirirana željom svoje majke da postane frizerka, Olja je odlučila slijediti njezin san i s 15 godina počela učiti frizerski zanat. Srednju školu završila je u Banjaluci, a potom je nastavila školovanje na akademiji “Željko”, dok je istovremeno stjecala radno iskustvo u jednom od poznatih banjalučkih salona. 2012. godine, sa velikom strašću i predanošću, otvara vlastiti salon, “House of Hair Šobota”, čime je postavila temelje za daljnji uspjeh. Osim što je vlasnica salona, Olja je i edukator za brend “Wella Professional” i na akademiji “Željko”. Njena strast za frizerstvom i bojenjem kose vodi je do kontinuiranog usavršavanja, a njene edukacije su postale mjesto na kojem frizeri stiču nova znanja i vještine.

Olja Šobota je prepoznatljiva figura u svijetu frizerstva, koja je svoj put započela iz velike strasti prema frizerskoj struci i konstantnom usavršavanju. Sa svojim iskustvom i predanošću poslu, Olja je uspjela stvoriti prepoznatljiv brend i postati edukator za renomirane marke kao što su “Wella Professional” i akademija “Željko”. Njezin rad je inspiracija mnogim frizerima, a njen salon “House of Hair Šobota” postao je mjesto koje odiše strašću prema friziranju, edukaciji i unapređenju frizerske industrije.

Draga Olja, možete li nam reći nešto više o sebi te se predstaviti našim čitateljima?
Moje ime je Olja Šobota. Rođena sam 01.11.1991. u Gradišci, a živim i radim u Banjaluci.Srednju školu završila sam u Banjaluci. Četvrta sam kćerka u porodici i želja moje majke oduvijek je bila da budem frizer. Tu želju je nekako prenijela i na mene.Svoje prve korake u frizerskom poslu napravila sam sa svojih petnaest godina. Od prvog dana kada sam upisala ovaj zanat, imala sam želju da ga usavršim i da u tom poslu budem barem slična nekim svojim idolima koje sam imala. Još dok sam pohađala srednju školu, posjećivala sam seminare i radila u salonima nakon nastave.

Poslije srednje škole upisala sam akademiju “Željko”. U toku akademije također sam radila u jednom poznatom banjalučkom salonu gdje sam svoj zanat “ispekla” do kraja i odlučila da otvorim vlastiti salon. Svakodnevni rad i disciplina doveli su me do toga. 2012. godine nastaje “House Of Hair Šobota”. Od tog dana fokus mi je na vlastitom salonu, kao i na edukacijama koje su došle spontano uz ljubav koju gajim prema frizerskoj struci. Danas sam edukator za poznati brend “Wella Professional” i edukator sam na akademiji “Željko”.

Što vas je inspiriralo da postanete frizer? Koje su ključne vještine koje bi svaki frizer trebao imati?
Dolazim iz domaćinske porodice u kojoj su oduvijek svi znali sa rukama da rade “sve i svašta”. Moja baka je bila krojačica, dedo zanatlija i znao je sve sam da napravi i stvori. Moj otac također zna da šiša i gledala sam njega kako on to sa lakoćom radi, a nije frizer. Zanat nam je definitivno u rukama. Volimo da se ljudi u našem okruženju osjećaju lijepo i da im ništa ne nedostaje dok su sa nama. Mislim da je i to u ovom poslu vrlina jer se radi o uslužnoj djelatnosti. Prvi put kada sam uzela frizerski alat u ruke, znala sam da je to moj poziv. Sve mi je nekako išlo sa lakoćom, a uz to sam bila vrlo uporno i tvrdoglavo dijete. Mislim da su to svakako i ključne vještine koje mora svaki frizer da ima. Upornost, pa pomalo i tvrdoglavost. Mora da bude i širokih shvatanja, a isto tako i neko ko je otvoren za savjete i sugestije. Nikako ne smije da bude sujetan, treba da bude kolegijalan i da se fokusira na sebe i svoj posao. Samo tako može da bude kreativan i uspješan frizer.

Kako ste se odlučili za rad u frizerskoj akademiji?
Početak saradnje sa frizerskom akademijom došao je vrlo spontano. Edukacijama sam se već bavila i imala sam želju da se još više posvetim tom dijelu sebe. Ideja novog koncepta bila je od strane Nevene Samardžije, direktorice akademije. Kada nas je pozvala na sastanak, svu ovu današnju ekipu, jednostavno smo svi bili oduševljeni idejom jer smo kolege i svi smo se već bavili edukacijama. Svi imamo jednu vrlo važnu zajedničku stvar, a to je upravo sama ta akademija koju smo svi završili i stvorili svoje vrlo uspješne salone. Dakle, koncept je bio vrlo jasan i svima dopadljiv.

Koji su trenutno najpopularniji frizerski trendovi?
U frizerskom svijetu trenutno su aktuelni “Quiet luxury” kao i “Golden hour”, što bi u prevodu značilo “Tihi luksuz”, znate da to postoji i kada pričamo o garderobi i skupim brendovima. Kada neko nosi skup brend, ali nema nikakvu oznaku. Frizeri su došli na ideju da to prenesu na kosu. Samim tim dobićemo frizure i boju na kojoj nećete vidjeti jake prelaze, nećete primijetiti da su urađeni pramenovi, iako je ta djevojka provela sate u salonu radeći upravo te nevidljive kvalitetne pramenove i savršeni “melting”.

Trend “Zlatni sat” je inspiracija koju frizeri prenose na kosu u zavisnosti od toga kako izgleda njihov “zlatni sat”. Ako pričamo o tome, svi ćemo pomisliti na zalazak sunca. Upravo te boje koje vidimo u tom trenutku prenosimo na kosu. To će uglavnom biti topli tonovi, tako da uživajte! Stiže luksuzno i zlatno doba za kosu.

Kako odabirete tehnike koje poučavate svojim učenicima?
Ako pričamo o edukacijama koje radim za Wella Professional, onda jednostavno prenosim trendove i tehnike koje nam postavljaju svjetski ambasadori iz Wella. Odlazim redovno na svjetske destinacije gdje se plasiraju novi trendovi za narednu godinu i prenosim ih svojim edukacijama na naše frizere iz regije. Zaista sam srećna što sam dio te priče, to me zaista ispunjava i volim da prenosim znanje kako mojim kolegama u salonu, tako i kolegama frizerima, a i akademcima.

Postoji li neka tehnika ili stil koji ste posebno strastveni podučavati?
Color – moja opsesija. Trenutno sam potpuno fokusirana na tehniku farbanja i “color”. Iako obožavam šišanje, smatram da boja ne može doći do izražaja ako šišanje nije dobro urađeno, pa redovno odlazim i na edukacije o šišanju, koje dolazi zajedno sa stilizovanjem.

Kako se uspješno izgraditi kao brend u frizerskoj industriji? Što mislite o važnosti društvenih medija za frizere danas?
Da biste izgradili brend, morate biti uporni i otvoreni za saradnje. Spremni ste raditi više nego što mislite da je potrebno i često ćete dobiti manje nego što očekujete.

Kvaliteta rada mora biti konstantan, a edukacija ključ svakog uspjeha. Marketing je također neizostavan. Smatram da je mladim frizerima danas olakšan put zbog besplatnog marketinga na društvenim mrežama. U naše vrijeme to je bilo drugačije, ali sada je svima dostupno, i treba ga iskoristiti. S druge strane, društvene mreže donose i izazove.

Mnogo je nerealnih radova na Instagramu i Pinterestu, pa klijenti često imaju nerealna očekivanja. Zato su konsultacije ključne – iskren razgovor s klijentom pomaže da razumijemo njihove želje i mogućnosti, a to gradi dugoročne odnose. Naravno, treba i da stoje iza svojih radova i da garantuju kvalitet. Marketing je odlična stvar i to vrlo često spominjem i uzimam za primjer. Ako je Coca-Cola, koja ne mora više nikada da se pojavi nigdje na reklamama, još uvijek tu, onda to mora nešto da nam govori o samom marketingu i njegovoj važnosti.

Kakve promjene očekujete u frizerskoj industriji u narednim godinama? Koji su izazovi s kojima se frizeri suočavaju u današnjem poslovanju?
Vrijeme u kojem živimo je jako brzo, tempo života nam zahtjeva vrlo instant rezultate i tretmane koji djeluju brzo i efikasno. Mislim da se i frizerska industrija kreće u tom pravcu. Tretmani, boje i aparati koje nam trenutno plasiraju na tržište su upravo tog tipa i mislim da će se vrlo brzo ugasiti usluge koje zahtijevaju vise od dva sata provedenih u salonima. Moj karakter je takav da prosto volim kada se ljudi oko mene osjećaju lijepo i zadovoljno. Takva sam i prema svojim prijateljima i prema porodici .Ne mogu biti srećna ako svi u mojem okruženju nisu zadovoljni. Na taj način se održala i ta moja strast prema frizerskom poslu. Volim da se ljudi pored mene osjećaju lijepo i zadovoljno. Naravno da je bilo i teških trenutaka. Ali jednostavno kada vidite da ste nekome uljepšali dan sa svojom uslugom i usrećili tu osobu a još ti je to posao od kojeg zarađuješ. Pa postoji ljepše zanimanje?

Koji je vaš omiljeni stil frizure za rad i zašto?
Moj omiljeni stil su kratke frizure i efektne boje ali nažalost toga je jako malo u našem gradu tako da mi je to trenutno tiha patnja. Trudim se da ih ponovo vratim u naš grad.

Postoji li neki inovativni alat ili proizvod koji ste nedavno otkrili i koji vam se posebno svidio?
Dopadaju mi se preparati za brzi oporavak kose. To je zaista osvježenje na tržištu. Radi se o “Ultimate repair” liniji za oporavak kose a o tome sam pričala na BeautiFUL događaju.

Koji su vaši kratkoročni i dugoročni ciljevi u karijeri?
Moji ciljevi u karijeri su da napravim dobar balans. Da pametno organizujem vrijeme i posvetim se dovoljno salonu, a i edukacijama. Trenutno imam tim na koji sam jako ponosna i želim da ga proširim ali ne pod svaku cijenu. Uvijek sam se trudila da u svoju ekipu primam ljude koji su dobri u duši bez obzira koliko je njihovo iskustvo, ukoliko ga nemaju zajedno smo ih naučili. Moj tim je moja porodica i tu provodimo svi dosta vremena. Zato je jako važno da okruženje zdravo i kolegijalno. Ne želim nikako u dugu plan da stavim porodicu jer sam majka jednog sina. Moj suprug mi je ogromna podrška i najbolji prijatelj. Trudim se maksimalno da oni ne osjete previše moje odustvo tokom edukacija i putovanja.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here