Kao edukator, postavljam visoke standarde i očekujem stvarno znanje od svojih polaznika. Iako sam zahtjevna u selekciji, to radim kako bi osigurala da su moji učenici potpuno spremni za uspjeh.
Intervju: Tatjana Rakovec – stručnjakinja u beauty industriji, vlasnica beauty akademije i osnivačica brenda
Tatjana Rokavec, poznata kao Tatjana Allure, stekla je popularnost slijedeći svoje snove. Iako je započela karijeru kao prevoditeljica, posvetila se ljepoti i modi. Školovala se u prestižnim školama ljepote, postala master edukatorica i osnovala jednu od prvih beauty akademija u bivšoj Jugoslaviji te akademiju u Düsseldorfu. Radila je s poznatim osobama i modnim dizajnerima, a otvorila je Allure Beauty Fashion Lounge u Beogradu. Pokrenula je brend Allure Diamond Edition trepavica i Extreme Matt paletu, te razvija liniju Allure Natural Beauty. Njezin odgovor na pitanje o stajanju? “Unstoppable”.
Tatjana Rokavec, poznata kao Tatjana Allure, renomirana je stručnjakinja u beauty industriji čiji je rad prepoznat širom svijeta. Osnovala je Allure Beauty Akademiju, koja je postala simbol vrhunskih edukacija u sektoru ljepote. Uz brojne uspjehe, Tatjana je pokrenula vlastite brendove i stekla povjerenje mnogih poznatih klijenata, čime je zacementirala svoje mjesto među liderima u industriji.

Tatjana, možete li nam reći nešto više o svom profesionalnom putu? Kako ste počeli u beauty industriji i šta vas je motivisalo da krenete tim putem?
Još kao mala, privlačio me svijet šminkanja i dotjerivanja. Divila sam se ženama s lijepim frizurama i noktima, a posebno sam primjećivala obrve. Iako to tada nije bilo ozbiljno zanimanje, osjećala sam da će to postati moj hobi. Kasnije sam shvatila da to mogu pretvoriti u ozbiljan posao, pa sam napustila karijeru prevoditelja i posvetila se beauty industriji.
Vi ste započeli svoju karijeru prije više od 20 godina. Koji su bili najveći izazovi u početnim godinama i kako ste ih prevazišli?
Da, sada već 21 godinu. Najveći izazov bio je prvo objasniti ljudima (posebno bliskima) zašto ostavljam, citiram, “biznis karijeru i idem nekog da šminkam i lakiram nokte”. Drugi veliki izazov bio je prvo pronaći dobrog edukatora, a zatim doći do njega fizički i na kraju sve to platiti, jer tadašnje edukacije i škole zaista nisu bile nimalo povoljne niti dostupne kao danas.

Koji je bio vaš prvi susret sa make up-om i PMU (permanentnim šminkanjem)? Kako ste se odlučili da se specijalizujete u tim oblastima?
Moj prvi susret sa šminkanjem bio je s 6 godina, kad sam krala šminku od mame i precizno nanosila karmin. Prvo iskustvo u šminkanju drugih bilo je kad sam prijateljici napravila totalnu transformaciju, što me uvjerilo da je to moj životni poziv. S permanentnim make-upom sam se susrela kasnije i odmah upisala edukaciju. Prvih desetak obrva radila sam s tremom, ali nisam odustala. Suočila sam se sa strahom, savladala ga i nastavila se usavršavati.
Kao stručnjak sa tolikim iskustvom, šta mislite da je najvažnija osobina koju bi beauty profesionalac trebao da posjeduje?
Razumijevanje. Najvažnije je da se klijent kod mene osjeća dobro. E sad, pošto nismo svi uvijek sjajno raspoloženi, klijenti često dolaze nervozni i napeti. Ako ćemo mi uzvratiti nervozom, ništa nismo postigli. Važno je razumjeti da je klijent došao napraviti ozbiljne promjene na sebi i da to samo po sebi može stvoriti dodatnu nervozu. To je najbitnije, jer onda više nemate negativan osjećaj prema klijentu, bez obzira koliko on bio nervozan ili zahtjevan. Umjesto toga, imate samo empatiju i razumijevanje.

Beauty salon je samo početak vaše priče, a kasnije ste otvorili Akademiju Allure. Kako ste došli na ideju da pokrenete akademiju i kako je ona danas oblikovala vašu karijeru?
Ja sam uvijek voljela objašnjavati ono što radim. Spontano se desilo da su me neke moje klijentice, zbog mog detaljnog objašnjavanja što radim, pitale bih li ih mogla naučiti šminkanju ili radu na noktima. Prihvatila sam i tako se snažno razvila moja želja da prenesem znanje. Vidjela sam koliko mi to dobro ide i koliko su žene sretne kada nauče. Edukacije su se nizale i tada sam osjetila potrebu da to uozbiljim i napravim ne školu, nego akademiju, jer sam smatrala da takav posao, koji uključuje kreativnost i umjetnost, zaslužuje akademiju.

Kakvi su trendovi u beauty industriji u Srbiji i šire, i kako vaša akademija prati globalne inovacije i tehnike?
Na Balkanu, trendovi često ne prate svjetske standarde – još uvijek su popularne neprirodne obrve, prevelike usne i loše oblikovane konture. Nismo dovoljno osviješteni o razlici između dnevnog, noćnog i svečanog looka, pa mnoge djevojke izgledaju pretjerano dotjerane, čak i u sred bijela dana. U svijetu je popularniji minimalizam, gdje se sve radi, ali tako da izgleda prirodno i nenametljivo. Nažalost, kod nas se često više ulaže u kamuflažu nego u istinsku njegu lica i tijela.
Kada ste osnovali Akademiju Allure, da li ste odmah imali viziju da postanete lider u edukaciji beauty industrije, ili je to bio proces koji je evoluirao tokom vremena?
Sad razmišljam da li da glumim skromnost (hahhhaa) ili da kažem kako je. Da budem iskrena, moje vizije su zaista odmah dosezale daleko. Kažu neki pametni ljudi: “Ako tvoji snovi nisu toliko veliki da te ponekad uplaše, onda to i nisu neki snovi.” Mislim da je jasno što sam htjela reći.

Akademija Allure danas je sinonim za visokokvalitetne obuke. Kako izgleda proces selekcije instruktora i šta je ključno za uspjeh vaših polaznika?
Kao edukator, postavljam visoke standarde i očekujem stvarno znanje od svojih polaznika. Iako sam zahtjevna u selekciji, to radim kako bi osigurala da su moji učenici potpuno spremni za uspjeh. Ponekad ih vraćam na isti zadatak dok ne postignu željeni rezultat, jer vjerujem da je to najbolji put do stvarne pripremljenosti. Ovaj pristup pomaže im da postignu izvanredne rezultate i brzo se istaknu u industriji.
Osvojili ste Oskar za poslovna postignuća, što je izuzetno priznanje. Kako se osjećate u vezi sa tim uspjehom i šta vam ovaj Oskar znači kao profesionalcu?
Iskreno, tehnički gledano, Oskar za poslovna dostignuća, kako ovdje tako i u inostranstvu, najviše mi je dao doprinos na marketingu, a meni lično je to bila još jedna potvrda da ljudi prepoznaju ono što radim kao nešto vrijedno i da sam na pravom putu. Također, dao mi je vjetar u leđa da budem još bolja.

Kao Master trener i mentor mnogim mladim talentima, šta biste savjetovali onima koji žele započeti svoju karijeru u beauty industriji? Šta je najvažniji korak na tom putu?
Kao prvo, da to shvate ozbiljno i da osvijeste da je beauty industrija vrlo unosan biznis. Kao drugo, da imaju ljubav prema onom što rade. A najvažniji korak je da od početka budu posvećeni i disciplinirani, jer mlakost u bilo kojem poslu ne može donijeti rezultate.
Kao PMU artist i make up stručnjak, pratite najnovije tehnike i tehnologije. Koji su to trenuci u vašem radu koji su vas najviše impresionirali ili inspirirali?
Možda će biti malo neočekivan odgovor, ali radost i sreća na licima mojih klijenata, pa čak i suze radosnice, nešto su što me i impresionira i inspiriše. Isto je i kod učenika. Kad vidim njihove radove, uspjehe i dostignuća, to je zaista moja najveća inspiracija.
Koji je, prema vašem mišljenju, najveći izazov u permanentnom šminkanju i kako ste uspješno prevazišli te izazove?
Najveći izazov su definitivno loše urađene obrve ili usne kod nestručnih lica, koje izazivaju opravdan strah kod klijenta. Tu je potrebno mnogo razumijevanja, strpljenja, psihološke spremnosti i temeljnog znanja iz psihologije. To mi pomaže u ispravnom pristupu klijentima, razbijanju strahova i sticanju njihovog povjerenja.

Kakve promjene u industriji PMU ste primijetili tokom godina, i kako se vi kao stručnjak prilagođavate tim promjenama?
Od crnih, “flomaster” obrva, preko pokušaja prirodnijih tehnika, došli smo do estetskih, transparentnih obrva koje lijepo ukrašavaju lice. Kroz edukacije i seminare, analizirala sam različite tehnike i razvila Esthetic Compact Brows, svoju metodu nanopigmentacije koju sam donijela na Balkan i koja brzo osvajaju salone.
Kada radite sa klijentima, bilo da je to PMU ili make up, šta je to što vas inspiriše u svakom pojedinačnom slučaju? Kako birate pristup prema svakom klijentu, uzimajući u obzir njihove želje i potrebe?
Pa, u suštini si pitanjem djelomično i dala odgovor. Posvećujem se klijentima do maksimuma, trudim se pokazati razumijevanje i dati im osjećaj da su došli u prave ruke. Ponekad nije lako, ali rezultati su moja najveća nagrada, kako kod klijenata, tako i kod učenika.

Kao neko ko je majstor u svom zanatu, vjerovatno imate svoj lični pogled na umjetnost ljepote. Šta za vas znači pojam “ljepote” i kako biste je definisali?
Ljepota je individualni doživljaj, a za mene je to sve što izazove osmijeh na licu. Ženu čini lijepom njena svijest o vlastitoj ljepoti i unutrašnja sreća koja je čini da blista. Iako šminka ne može stvoriti sjaj u oku, može pomoći ženi da zaiskri i probudi samopouzdanje, što vodi do trenutnog zadovoljstva.
Kako balansirate umjetnost i komercijalnu stranu posla? Kako odlučujete koje projekte i tehnike ćete ponuditi tržištu?
Teško, veoma teško… Ali izborim se da umjetnost prevlada. Rekla bih da pravim kompromis, ali s dominacijom umjetnosti. S naglaskom da, koliko god nešto bilo komercijalno ili popularno, ako se sukobljava s istinskom estetikom, ja to definitivno neću raditi. (Pri tome ne mislim na moj rad na revijama, to je nešto što ispuni trenutnu svrhu i skida se.) Međutim, kad se radi o trajnijim zahvatima, tu sam isključiva i neću uraditi nešto što će pokvariti ljepotu, bez obzira koliko komercijalno bilo.

Tatjana, kakvi su vaši planovi za budućnost u pogledu razvoja salona, akademije i vaših profesionalnih usluga? Da li imate još neki novi projekat na vidiku?
Imam mnogo planova i projekata, ali nećeš mi zamjeriti što ne mogu o tome pričati. Nikad ne trčim pred rudu i ne rasipam se silnim govorima o svojim budućim projektima. Kažu da uspješni ljudi ćute i rade, a rezultati govore. Pčele koje mnogo zuje, malo meda daju.
Koji su vaši dugoročni ciljevi kada je u pitanju vaš rad u industriji ljepote? Postoji li nešto što biste željeli postići, a da to još niste ostvarili?
Da, naravno da postoji i mislim da će uvijek postojati dok postojim i ja. Ajde da kažem da je moj dugoročni cilj učiniti sve da moji klijenti i učenici kod mene uvijek imaju najkvalitetnije usluge koje mogu pružiti, te da moji učenici uvijek imaju nešto novo da nauče kod mene.

Na kraju, šta je vaša poruka čitateljima koji možda sanjaju o karijeri u beauty industriji, ali ne znaju kako da započnu?
Rečenica koju često ponavljam: Oslobodite se straha i krenite, strah je najveći neprijatelj uspjeha. I da, dobro birajte gdje ćete učiti. Jer kad imate kvalitetno znanje i samim tim samopouzdanje, ostale stvari se same otvore i poslože. Vjerujte mi.
Koji je vaš savjet svima koji žele ostvariti velike poslovne uspjehe, kao što ste vi, u industriji koja je toliko dinamična i konkurentna?
Osvijestite da konkurencija ne postoji, postoje kolege koje se bave istim poslom, ali za svakog ima mjesta pod kapom nebeskom. Ne koncentrirajte se na druge, nego na sebe. Budite svaki naredni dan bolja verzija sebe od prethodnog dana.To je siguran ključ za uspjeh na bilo kojem polju.


