Sajam Cosmetics 360, održan sredinom oktobra u legendarnom Carrousel du Louvre u Parizu, još jednom se istakao kao centralna tačka za inovacije u industriji kozmetike. Ovaj prestižni događaj okupio je lidere industrije, startapove, istraživače i inovatore iz celog sveta, pružajući im priliku da predstave najnovija dostignuća i aktuelne trendove u sektoru lepote. Strukovna kozmetičarka, Danijela Vukojević, vlasnica prestižnog salona Elegance Beauty Spa i Elegance Academy – savremene škole za negu lepote i lepo ponašanje, prenela nam je svoje utiske sa ovog događaja i ukazala na ključne utiske u industriji lepote.
Kao nekog ko je svestrano uključen u industriju lepote, Danijelu su privukli raznolikost i globalni karakter ovog događaja.
– Cosmetics 360 je zaista okupio različite aktere u beauty industriji iz celog sveta, tu su bili parfumeri iz Indije i sa Bliskog istoka, zatim proizvođači koji su okrenuti čistim sastojcima a koji su mahom iz Evrope, naročito iz Francuske, zemlje domaćina. Potom je predstavljena inovaciona i biodinamička tehnologija koja se koristi u industriji lepote, a takvih izlagača je najviše bilo iz Amerike i Japana. I naravno, ne treba zaboraviti Koreju i njihovu beauty rutinu od 16 koraka koja je osvojila čitav svet, najpre zbog relativno pristupačnih cena proizvoda, a potom i zbog učinkovitosti. Tokom ta dva dana, doživela sam puno toga da mi se utisci još uvek sležu – započinje priču Danijela.
Ova raznolikost izlagača ilustruje globalni uticaj i razmenu znanja, gde svaki region donosi svoje specifične inovacije i pristupe industriji lepote. Danijela kaze da su održiva lepota i saradnja nauke i beauty industrije svakako trendovi koji će definisati godine koje dolaze.
– Ono što me posebno raduje je što koncept clean beauty i holistički pristup nezi kože, koji i sama negujem kroz svoj Elegance koncept, ostaju i dalje trend i biće intenzivirani kroz sve aspekte, od sastojaka koji su u proizvodima, preko ambalaža, pa sve do personalizovnih beauty rutina. Proizvodi koji spajaju kozmetiku i wellness, poput aromaterapijskih krema i dodataka za unutrašnju lepotu, sve su prisutniji na tržištu. Ovaj trend reflektuje rastuću svest o celokupnom blagostanju.
Takođe, jedan od hajlajta je što se sve više dešava da kozmetologija i nauka sarađuju, odnosno sve je više kozmetoloških brendova koje sarađuju sa naučnim institucijama koje rade opsežna istraživanja koja se kasnije pretaču u rezultate. Održiva kozmetika i naučno utemeljeni proizvodi predstavljaju budućnost industrije, naglašavajući potrebu za inovacijama koje odgovaraju kako ekološkim standardima, tako i zahtevima potrošača – kaze Danijela.
Kada je u pitanju komercijalna i marketinška strana industrije, naša sagovornica ističe jedan trend koji postaje sve popularniji – privatne linije proizvoda.
-Jedan od trendova koji vlada među poznatim ličnostima i influenserima je da prave takozvane tryout lejblove, odnosno lansiraju svoje kozmetičke linije koje uglavnom imaju jedan proizvod ili nekoliko proizvoda u ograničenoj seriji, kako bi se testiralo tržište. Okosnica takvih linija je što koriste popularnost određene osobe za promociju. Neki od njih su stekli pravo bogatstvo kroz ove poteze i ovakve linije proizvoda pravi su hit u svetu. Primera radi Rhode Skin linija Hejli Biber je napravila takav uspeh – ističe naša sagovornica.
Danijela dodaje da personalizacija proizvoda i usluga, kao i uvođenje veštačke inteligencije dodatno transformišu industriju. Takođe, proizvodi sa više funkcija postaju sve popularniji, nudeći praktičnost u skladu sa savremenim užurbanim načinom života. Na primer, gel za umivanje sa LED svetlom mogao bi postati standard u budućnosti. O tome koliko se industrija lepote razvija i koliko je izazovna oblast najbolje govori činjenica da u njoj ima mesta i za velike i za male aktere i da se oni neretko udružuju.
-Posebno me je obradovalo kada sam videla da skoro svi vodeći brendovi od Loreala do Šanela prelaze na organsku proizvodnju i da se udružuju i žele da sarađuju sa malim laboratorijama. Dakle veliki traže male da im pomognu, a rekla bih da je to ključni korak ka integraciji održivosti i inovacija u masovnu proizvodnju – objašnjava Vukojević.
Cosmetic 360 ponovo je potvrdio svoj imidž kao centar za revolucionarne ideje i saradnju u industriji. Gledajući unapred, inovacije predstavljene na ovom događaju verovatno će uticati na razvoj proizvoda, marketinške strategije i angažovanje potrošača širom sveta, a nema sumnje da će diktirati i smer kojim kozmetičari, beauty terapeuti i saloni treba da idu.