Današnje potrebe klijenata su na dosta višem nivou nego ranijih godina dok toliko društvene mreže nisu bile aktivne.
PIŠE: Mirza Delić, vlasnik akademije „Delija The Barber“
Delić Mirza je rođen u malom gradiću Gradačcu, gdje je proveo svoje djetinjstvo i adolescentne godine do svoje dvadesete. Sa željom za novim iskustvima i izazovima, preselio se u Sarajevo, glavni grad Bosne i Hercegovine. U početku, svoje obrazovanje je usmjerio ka kriminalistici, koju je studirao do 2010. Nakon završetka studija, pronašao je posao kao menadžer prodaje u jednoj trgovini bijele tehnike. Međutim, dinamični duh i želja za raznolikošću dovele su ga u ugostiteljski sektor, gdje je proveo nekoliko godina radeći kao ugostitelj. Nakon toga, pronašao je svoju strast u kulinarstvu i posvetio se tome desetak godina. Tokom tog perioda, stekao je dragocjeno iskustvo i vještine u kulinarstvu. Životni tok odvodi ga u Njemačku, gdje se ženi i nastavlja sa svojim profesionalnim putem. Međutim, nakon dva razočaravajuća razvoda, odlučuje se vratiti u rodnu Bosnu i Hercegovinu. Svoju karijeru zatim usmjerava prema frizerskoj industriji. Odlazi na akademiju u Beogradu, gdje provodi deset mjeseci učenja i usavršavanja svojih vještina. Po povratku u Sarajevo, otvara svoju franšizu u saradnji sa kolegom Alenom Demirovićem, gdje ostaje naredne dvije godine. Nakon toga, odlučuje se za novi korak i seli u Banja Luku, gdje započinje svoj osobni brend pod nazivom “Delija The Barber” i otvara svoju prvu barber akademiju u tom gradu. Od trenutka odlaska na akademiju u Beogradu, pa do današnjeg dana, Delić Mirza je aktivan u barber industriji nepunih pet godina, istražujući nove tehnike i pristupe ovom zanatu.
U današnje vrijeme, barberaj nije samo obična usluga šišanja ili brijanja, već pravo umijeće koje oblikuje identitete i stvara zajednice. Iz podrumskih barber shopova do luksuznih salonima širom svijeta, barberi su postali nezamjenjivi čuvari tradicije i stila. Kroz svaki rez makazama, svaki potez brijača, oživljavaju se priče, stvaraju se veze i slavi se individualnost. U tom duhu, kroz naredni intervju, imamo privilegiju upoznati jednog od najistaknutijih protagonista ovog zanata – Mirzu Delića, vlasnika Akademije “Delija The Barber”. Kroz naš razgovor, otkrit ćemo ne samo odakle crpi svoju inspiraciju, već i kako je svoju strast pretvorio u poslovni uspjeh, pokrenuvši jedinstvenu akademiju koja se ističe u svijetu frizerske industrije. Pripremite se da zakoračite u svijet Mirzinih priča i saznate kako je njegova ljubav prema barberizmu oblikovala njegovu karijeru i životnu misiju.
Kako ste počeli svoju karijeru kao berber i što vas je inspiriralo da se upustite u ovaj zanimljiv posao?
Strast prema barberingu je počela još nekada davno dok nisam ni slutio da ću time da se ikada bavim. Jednostavno sam uvijek volio taj način izražavanja i stila koji su barberi nosili u sebi. (Pričam o američko/engleskom barberingu). A odluka da postanem barber je krenula 2017 poslije povratka iz Njemačke i željom da mijenjam svoj život na bolje, da radim i budem ono što jesam i u čemu u potpunosti uživam. Inspirasali su me sretni i zadovoljni osmjesi kod ljudi i mogućnost da učiš i razvijaš se tokom cijelog života. Da usrećuješ druge i ti budeš sretan zbog toga iz dana u dan.
Koje su najveće izazove s kojima se susrećete u svom poslu kao berber, posebno s obzirom na promjene u trendovima i zahtjevima klijenata?
Najveći izazovi su uvijek u mojoj glavi jer od sebe uvijek tražim bolje i jako sam samokritičan po pitanju koliko dajem sebe za bolji servis za svoje klijente i bolje stručno znanja u šišanju kao i što bolji radni sistem da uspostavim u svom salonu. Klijenti nisu sami po sebi toliko zahtjevni. Najviše sam ja tu zahtjevan sam sebi.
Možete li nam opisati tipičan radni dan u vašem berberskom salonu? Kako se organizirate i što smatrate ključnim za pružanje kvalitetne usluge?
Dan u salonu počinje od 7.30h, dolazim prvi i priprema radnu jedinicu i naravno jutarnje obaveze kao menadžer salona koje trebam završiti prije dolaska prvih klijenata. Mala doza organizacije dana i planiranje prioriteta za taj dan/sedmicu narednu. U salonu imamo tačan sistem rada i dnevne obaveze koje smo dužni da odradimo za taj dan. Ja sam to nazvao “pilotska kontrola”. Dnevne stvari koje se “moraju” odraditi da bi “avion” sigurno letio. Ključ za kvalitetnu uslugu smatram “svaki put isto” što znači da maksimalno i kontinuirano radimo istu uslugu za svakog klijenta po najvišem nivou usluge koju trenutno radimo. Radimo servis onakav kakav bi mi lično poželjeli da dobijemo kada negdje odemo vani i damo novac za to. Iz ljubavi i s osmijehom na licu.
Kako se prilagođavate individualnim željama i potrebama svakog klijenta? Imate li neki poseban pristup ili filozofiju u radu s klijentima?
Današnje potrebe klijenata su na dosta višem nivou nego ranijih godina dok toliko društvene mreže nisu bile aktivne. Mi u našem salonu imamo sistem i proceduru kako treba da izgleda odnos prema klijentu od ulaska do izlaska iz našeg salona. Sve što radimo jeste da se osjećaju što prijatnije i opuštenije dok su na svom tretmanu. Najbitnije u cijelim procesu je to da se osjećaju kao u hotelu s visokim standardima. Brinemo o detaljima i da se klijenti osjećaju posebno.
Kako pratite nove trendove u svijetu friziranja i berberaja? Koje su najznačajnije promjene koje ste primijetili u industriji tijekom vaše karijere?
Trendove nameće moda sa zapada i moja najveća trenutna inspiracija jesu frizeri/barberi iz Engleske. Postavili su visoke standarde i mi u salonu se trudimo da pratimo koliko smo u mogućnosti. Dosta inspiracije dobijam od kolega sa kojima se družim i razmjenjujemo ideje i svoje lične kreacije. Promjene se dešavaju jako brzo, što se meni lične ne sviđa. Jer za kvalitetan i dugoročan održiv posao je potrebno duže vremena i dosta znanja i iskustva. Današnji mladi brzo žive i još brze griješe i time gube svoju kreativnost i zainteresiranost za strpljenje.
Kako se nosite s izazovima u održavanju visokog standarda higijene i sigurnosti u vašem salonu, posebno s obzirom na aktualne zdravstvene mjere?
Standarde higijene imamo detaljno napisane i svakodnevno ih završavamo. Imamo osobu koja nam čisti salon svako jutro i svaki barber kolega je zadužen na dnevnoj bazi da brine o ličnoj higijeni i higijeni svog radnog mjesta i alata. To je sastavni dio našeg posla. Higijena kao prioritet.
Kako se razlikuje vaš pristup radu s mušterijama u usporedbi s drugim berberima? Koje su specifičnosti vaše usluge koje ističu vaš salon u odnosu na druge?
Naš salon nije ništa drugačiji od drugih. Mi u salonu radimo samo na drugačiji način i imamo takav pristup poslu i radu. Radimo posao s ciljem da sve što radimo bude iz srca i onako kako bi voljeli da se prema nama ophode drugi. Kada imate sistem koji donosi rezultate i osjećaj ispunjenosti dok radimo to šta radimo, onda znamo da smo na pravom putu. I trudimo se iz dana u dan da budemo kao tim i kao individue malo bolji nego jučer. Jako često imamo sastanke u salonu i treninge koji nam donose bolje rezultate iz mjeseca u mjesec. Volimo to što radimo, i tu ljubav osjete i naši klijenti. Dosta putujem i edukujem se van države i donosim svo to iskustvo u naš salon, uzimam dijelove u kojima se prepoznajem i koji bi mogli da malo izdignu naš standard i kvalitet usluga i samog šišanja.