Kroz godine sam postao prepoznatljiv po velikim makeoverima. Boja kose igra ključnu ulogu u makeover frizurama jer ne samo da može transformirati izgled klijenta, već i njegovu osobnost i stil.
Intervju: Sead Nunić – profesionalni frizer i vlasnik frizerskog salona
Sead Nunić rođen je i odrastao u Šapcu, gdje je prvi put otkrio svoju strast prema frizerstvu. Oženjen i ponosan otac petogodišnjeg dječaka, obitelj mu je izuzetno važna. Svoju frizersku karijeru započeo je u Beogradu, gdje je stekao osnovne vještine, ali ubrzo shvatio da želi više. Njegovo putovanje dovelo ga je do frizerske akademije u Parizu, gdje je naučio najnovije tehnike i trendove, što je imalo ogroman utjecaj na njegov stil i kreativnost. Nakon povratka u regiju, Sead se preselio u Hrvatsku, gdje je s ljubavlju gradio svoj salon. Danas je ambasador prestižnih brendova, a njegov rad u salonu “V17 by Sead Nunić” obuhvaća sve od friziranja do edukacije mladih frizera. Njegova strast za koloristikom i makeover frizurama dovela ga je do prepoznatljivosti, a njegovi klijenti svjedoče o transformacijama koje ostavljaju bez daha. Seadova filozofija temelji se na stalnom učenju, kreativnosti i želji da ostavi trag u frizerskoj industriji.
U dinamičnom svijetu frizerstva, gdje se strast i kreativnost susreću s vještinom, Sead
Nunić se ističe kao jedan od vodećih stručnjaka. Ovaj talentirani frizer iz Šapca, Srbije, ne samo da transformira izgled svojih klijenata, već i inspiriše nove generacije frizera. Njegovo putovanje od skromnog početka do statusa ambasadora renomiranih frizerskih marki i vlasnika uspješnog salona “V17 by Sead Nunić” priča je o strasti, predanosti i neprekidnom učenju. U ovom članku, upoznajte Seada, njegovo iskustvo i filozofiju koja ga pokreće.
Kako biste se predstavili našim čitateljima i koje ključne trenutke biste istaknuli kao oblikujuće u vašem profesionalnom putu kao frizer?
Ja sam Sead Nunić i dolazim iz Šapca, Srbije. Odrastao sam u ovom malom gradu, gdje sam prvi put otkrio svoju strast prema frizerstvu. Oženjen sam i ponosan otac petogodišnjeg dječaka, a obitelj mi je izuzetno važna. Svoju karijeru započeo sam u Beogradu, gdje sam stekao svoje prve frizerske vještine. Bio je to uzbudljiv period u mom životu, ali osjećao sam da moram učiti više i razvijati se. Zato sam se odlučio pohađati frizersku akademiju u Parizu. To iskustvo bilo je transformativno za mene.
Tamo sam naučio najnovije tehnike i trendove u frizerstvu, a Paris me inspirirao da razmišljam izvan okvira. U narednim godinama više sam se usmjerio koloristici i svoju edukaciju nastavio po raznim europskim gradovima. Nakon nekog vremena, zbog obiteljskih obaveza, odlučio sam se preseliti u Hrvatsku. Taj potez nije bio lak, ali sam znao da je to najbolje za moju obitelj. U novoj sredini, počeo sam ispočetka i radio na izgradnji svoje karijere. Danas sam ambasador za dvije renomirane marke u frizerskoj industriji. Ove uloge omogućuju mi da promičem inovacije i kvalitetu u frizerstvu, što me jako ispunjava. Osim toga, jedan sam od vlasnika frizerskog salona “V17 by Sead Nunić”, gdje svakodnevno pružam usluge friziranja i stiliziranja klijentima. Ovdje imam priliku raditi s talentiranim mladim frizerima i dijeliti s njima svoje znanje i iskustvo. Ono što me pokreće je strast prema frizerstvu, ljubav prema obitelji i želja da ostavim trag u ovoj industriji. Uvijek nastojim biti bolji i učiti, jer vjerujem da je to ključ uspjeha.
Možete li nam reći nešto o svom profesionalnom putu? Kako ste postali frizer i što vas je motiviralo da se fokusirate na makeover frizure?
Frizerstvom se bavim oko 20 godina, a edukacijama zadnjih 10 godina. Upisao sam kemijsku školu, i nikad nisam niti pomislio da ću biti frizer. Kada sam shvatio sam da škola koju sam upisao nije za mene prebacio sam se u frizersku školu. Iskreno to mi je najlakše bilo da završim, nisam bio jedan od onih koji vole školu i uče. A onda sam ubrzo kroz praksu shvatio da imam talent za frizerstvo i da me najviše interesira koloracija.
Koje su ključne vještine koje bi svaki frizer trebao posjedovati, posebno kada se radi o makeover frizurama?
Frizerstvo je mnogo više od jednostavnog šišanja ili oblikovanja kose. Ono predstavlja spoj umjetnosti, tehnike i interpersonalnih vještina. Kada je riječ o makeover frizurama – kompletnim transformacijama klijentovog izgleda – od frizera se traži puno više od osnovnih vještina. Potrebno je razumijevanje estetike, sposobnost prilagođavanja individualnim potrebama, i precizno vladanje tehnikama oblikovanja i koloracije. Jedna od ključnih komponenti makeover frizura je promjena boje kose. Upravo tu dolazi do izražaja koliko je frizer vješt u bojanju. Poznavanje različitih tehnika koloracije, poput balayage-a, ombrea, ili klasične permanentne boje, nužno je za uspješan makeover. Također, frizer mora razumjeti kemijske procese koji se događaju prilikom bojenja kako bi izbjegao oštećenje kose i osigurao postizanje željene nijanse. Pigmenti kose i neutralizacija je ključan momenat u završnom bojanju makeovera. Kombinacija umjetničkog oka za boje i tehničkog znanja o kemijskim reakcijama ključna je za kreiranje prirodnog ili dramatičnog izgleda, ovisno o željama klijenta.
Kako pristupate klijentima koji žele drastične promjene? Koji je vaš proces konzultacija prije nego što započnete makeover?
Pokušam ih odgovoriti da to ne rada (hahah), salim se, ma da ako procijenim da kosa nije adekvatna za rad trudim se objasniti im što bi bilo najbolje za njih. Frizer je, prije svega, savjetnik. Klijenti dolaze s različitim željama i idejama, a ja sam taj koji mora pažljivo saslušati njihove želje, ali i procijeniti što će im zaista odgovarati. Ključna vještina u makeover frizurama je sposobnost komunikacije, jer moramo biti na istoj valnoj duljini, stoga su konzultacije bitan aspekt prije početka makeovera. Objašnjavam što je izvedivo, te pružam savjete o tome što bi najbolje istaknulo klijentove crte lica, osobni stil i način života. Izvrsna komunikacija smanjuje nesporazume i povećava šanse da krajnji rezultat bude zadovoljavajući za obje strane. Također, prije početka makeovera, kljijent obavezno potpisuje suglasnost da je upoznat sa mogućim rizicima.
Postoje li određeni trendovi u frizurama koji su trenutno popularni, a koji se čine posebno izazovnim za implementaciju?
Da, frizerski svijet kontinuirano evoluira, a s njim dolaze i novi trendovi koji su često izazovni za implementaciju zbog složenosti tehnika, vremena potrebnog za postizanje rezultata, te prilagodbe različitim tipovima kose i klijentovim željama. Na primjer, Balayage, tehnika bojenja kose slobodnom rukom, i dalje je vrlo popularan trend. Karakterizira ga prirodni prijelaz između tamnijih i svjetlijih nijansi, što stvara sunčani efekt. Iako na prvi pogled izgleda ležerno, ovaj stil je izuzetno zahtjevan jer se boja mora precizno nanijeti kako bi se napravio prirodan prijelaz, bez oštrih linija.
Također, pokušavam nametnuti svoj trend a to su većinom natural blond boje što u prijevodu znači bež i baby blond, no postizanje ovih nijansi je tehnički vrlo zahtjevno. Kako bi se postigao savršeno svijetli, potrebno je izbjeljivati kosu do vrlo svijetle podloge, što može oštetiti kosu ako nije pažljivo izvedeno. Također, mnogi klijenti žele zadržati zdravlje kose unatoč drastičnom izbjeljivanju, pa je potrebno pažljivo balansirati između kemijskih procesa i održavanja kvalitete kose. Održavanje ovih nijansi također je izazovno jer kosa brzo poprima žute tonove, pa su potrebni redoviti tretmani i specijalizirani proizvodi kako bi boja ostala svježa.
Kako se pripremate za edukaciju drugih frizera? Koje teme smatrate najvažnijima za prenošenje znanja?
Priprema za edukaciju drugih frizera zahtijeva temeljit pristup jer je važno ne samo prenositi tehnička znanja, već i motivirati polaznike da razvijaju svoju kreativnost i samopouzdanje. U prvoj fazi pripreme procjenjujem razine znanja i vještina polaznika. Ovo je važno kako bi se osigurala relevantnost sadržaja edukacije.
Najčešće radim s iskusnijim frizerima te se obično usredotočavam na napredne tehnike i kreativna rješenja, poput kompleksnih bojenja. Jedna od najvažnijih komponenti edukacije je praktična demonstracija. Uvijek se trudim pokazati tehniku uživo kako bi polaznici mogli vidjeti sve korake. Smatram da je važno objašnjavati svaki korak – od pripreme alata, analize strukture kose, do odabira prave tehnike bojenja. Važno je da polaznici vide kako teče proces i kako se prilagoditi eventualnim promjenama u tijeku rada. Nakon demonstracije uvijek omogućavam polaznicima da sami primijene naučene tehnike pod mojim nadzorom. Praktična primjena ključna je kako bi frizeri dobili osjećaj za tehniku, a ja im mogu pružiti konstruktivnu povratnu informaciju u stvarnom vremenu. Ovaj dio je važan jer polaznici često imaju specifična pitanja i izazove koje lakše rješavamo zajedno kroz rad.
Možete li podijeliti neki primjer uspješnog makeovera koji je ostavio poseban dojam na vas ili vaše klijente?
Kroz godine sam postao prepoznatljiv po velikim makeoverima. Največi izazov mi je kada klijentice izraze želju da žele iz ljubičasto crvene napraviti totalni makeover u totalno hladnu plavu u jednom danu. Za takav proces potrebna mi je prvo dobra psihička priprema (haha) klijenta a i samog sebe. U većini slučajeva uspijem to dobiti, nakon punooo sati iscrpnog rada.
Kako koristite različite tehnike šišanja i stiliziranja kako biste postigli željeni izgled kod makeover frizura?
Pri svakom makeoveru koristim kombinaciju osnovnih i naprednih tehnika kako bih kreirao frizure koje ne samo da izgledaju estetski privlačno, već su i funkcionalne te prilagođene svakodnevnom održavanju. Prije nego što krenem s šišanjem, ključno je razumjeti oblik lica klijenta i teksturu kose. Koristim različite tehnike šišanja i stiliziranja kako bih svaki makeover prilagodio specifičnim potrebama klijenta, postižući estetski zadovoljavajući, funkcionalan i dugotrajan rezultat. Slojevito šišanje, teksturiranje i stiliziranje pomoću toplinskih alata omogućuju mi da postignem željene efekte – bilo da se radi o drastičnoj promjeni stila ili suptilnom osvježavanju frizure.
Kako se nosite s izazovima kada klijent ima specifične zahtjeve koji možda nisu u skladu s njihovim tipom kose ili oblikom lica?
Kada klijent ima specifične zahtjeve koji nisu u skladu s njihovim tipom kose ili oblikom lica, ključ je u dobroj komunikaciji, stručnim savjetima i kreativnim rješenjima. Kao frizer, nastojim uvijek pronaći balans između poštivanja želja klijenta i postizanja rezultata koji će ih zadovoljiti, ali i biti izvedivi u praksi. Kroz jasnu konzultaciju, prilagodbu tehnika i postavljanje realnih očekivanja, osiguravam da makeover ne samo da izgleda sjajno odmah nakon izlaska iz salona, već i da bude održiv i funkcionalan u svakodnevnom životu. Ako klijent ustraje na određenom stilu, čak i ako nije idealan za njihov tip kose ili oblik lica, nastojim pronaći kreativne načine kako bih prilagodio tehniku i izgled da ipak odgovara, iako to nije uvijek lako, jer znamo da žene ponekad imaju nerealne zahtjeve (hahah).
Što mislite o važnosti boje u makeover frizurama? Kako birate pravu nijansu za klijenta?
Boja kose igra ključnu ulogu u makeover frizurama jer ne samo da može transformirati izgled klijenta, već i njegovu osobnost i stil. Prava nijansa može istaknuti najbolje osobine klijenta, naglasiti strukturu frizure i podići cjelokupni dojam na potpuno novu razinu. Izbor boje je važan jer mora biti u skladu s klijentovim tonom kože, stilom života i željama. Biranje prave nijanse za klijenta ovisi o nekoliko faktora, uključujući njihov ton kože, boju očiju, osobni stil i preferencije, kao i održivost boje. Pravilno postavljena boja može naglasiti slojeve i oblik frizure, dodajući dimenziju i volumen, pogotovo kod kraćih ili slojevitih frizura. Svijetlije nijanse mogu naglasiti pokret kose, dok tamnije mogu dodati dubinu i definiciju. Boja može drastično utjecati na to kako se vide crte lica. Svjetlije nijanse oko lica mogu ga vizualno otvoriti i učiniti mekšim, dok tamnije mogu dodati ozbiljnost i dramatičnost. Jedan od primjera je trenutno aktualni face freme oko lica što dodatno otvara lice.
Koji su vaši savjeti za održavanje makeover frizura kod kuće? Kako klijenti mogu produžiti trajnost svojih novih frizura?
Ključno je koristiti proizvode specifične za obojenu kosu kako bi se produžila trajnost boje stoga preporučujem sulfate-free proizvode, jer sulfati mogu brže isprati boju. Također, šamponi koji sadrže UV zaštitu pomažu u sprječavanju blijeđenja boje pod utjecajem sunca. Također, pranje kose hladnijom vodom može pomoći u zadržavanju boje, jer topla voda može otvoriti kutikulu kose i omogućiti pigmentima da brže isperu. Zatim, prečesto pranje može ubrzati blijeđenje boje te preporučujem pranje kose svaka dva do tri dana.
I najvažnije, toplina može ozbiljno oštetiti prethodno kemijski tretiranu kosu, zato je važno prije bilo kakvog stiliziranja toplinom (sušenje, peglanje, uvijanje) nanijeti zaštitni sprej protiv topline. Ovi proizvodi stvaraju zaštitni sloj oko vlasi i minimiziraju oštećenje od visokih temperatura. Zatim, savjetujem klijentima da koriste što nižu temperaturu prilikom stiliziranja. Kosa će jednako dobro reagirati na niže temperature, a bit će manje sklona pucanju i oštećenju. Pokušavam educirati klijente o važnosti minimiziranja upotrebe toplinskih uređaja.
Kako se razvija vaša kreativnost i inspiracija u ovom dinamičnom polju? Gdje pronalazite nove ideje?
Kreativnost u frizerstvu zahtijeva stalno učenje, istraživanje i prilagodbu. Inspiracija je svuda oko nas, samo je potrebno znati gledati. Vodenjaci su poznati kao veliki kreativci, mašta nam ne manjka, stoga inspiracije uvijek imam. Kao frizer, moja je odgovornost da ostanem otvoren prema novim idejama, ne bojim se eksperimentirati i uvijek tražim načine da svoj rad podignem na novu razinu. Kreativnost nije statična; ona se stalno razvija, a ključ njezina razvoja leži u radoznalosti, učenju i spremnosti na promjenu.
Što mislite o ulozi društvenih mreža u promociji frizerskih radova i edukacije? Kako ih koristite u svom radu?
Društvene mreže igraju ključnu ulogu u promociji frizerskih radova i edukacije, posebno u današnjem digitalnom dobu. One omogućuju frizerima da dosegnu širu publiku, razmjenjuju ideje, a također služe kao platforme za prikazivanje vlastitog rada i sticanje novih vještina. Kroz aktivno sudjelovanje na društvenim mrežama, ne samo da mogu predstaviti svoj rad, već i kontinuirano učiti i razvijati se kao frizer.
U svijetu koji se brzo mijenja, važno je ostati relevantan i angažiran, a društvene mreže pružaju savršenu platformu za ostvarenje tih ciljeva. Ali isto tako mogu biti i mač s dvije oštice jer koliko nas mogu uzdignuti u ovim okrutnim vremenima mogu nas i vrlo lako spustiti na dno (kolege znaju o čemu govorim).
Kako se nosite s pritiscima koji dolaze s radom s klijentima, posebno kada se radi o visokim očekivanjima?
Prije početka svakog tretmana, važno je otvoreno komunicirati s klijentom. Razgovaram s njima o njihovim željama i potrebama,a zatim objašnjavam što je izvedivo. To može uključivati razgovor o ograničenjima njihove kose ili obliku lica. Postavljanjem realnih očekivanja, smanjujem rizik od nesporazuma i razočaranja. U trenucima pritiska, važno je zadržati mirnoću i profesionalizam.
Čak i kada se osjećam pod stresom, trudim se ostati smiren i fokusiran. To pomaže ne samo meni, nego i klijentima, koji se tada osjećaju sigurnije i opuštenije. Moje ponašanje može značajno utjecati na njihov doživljaj usluge. Također, pokušavam razviti dugoročne odnose s klijentima kako bih izgradio povjerenje. Ako klijenti znaju da su prethodno dobili kvalitetnu uslugu, bit će otvoreniji za moje prijedloge i savjete. Povjerenje također pomaže u smanjenju pritiska, jer klijenti često imaju više povjerenja u mene kao stručnjaka.
Nakon završetka frizure, redovito komuniciram s klijentima kako bih provjerio jesu li zadovoljni rezultatom. Ova povratna informacija može pomoći u izgradnji odnosa i pružiti priliku za ispravke ako je potrebno. Također, klijenti cijene kada se brinem o njihovom iskustvu i željama. Ma da moram priznati nije uvijek lako naći zajednički jezik, ima dana kada volim svoj posao najviše na svijetu, a ima dana kad bi i pobjegao iz salona (haha).
Koji su vaši dugoročni ciljevi u karijeri? Planirate li možda pokretanje svoje škole frizerstva ili rad na specijaliziranim radionicama?
Kod mene uvijek ima noviteta, tako da ovu godinu završavamo projektom koji je bio aktualan ove godine, pod nazivom „Beheind the scenes“ te će kolege 8.12.2024. moći doći i zatvoriti sa nama navedeni projekat. Kao i uvijek pored moje malenkosti biti će gosti iz cijele regije, što je i bio cilj projekta, druženje i učenje s najboljim edukatorima iz regiona. Sljedeće godine radim na novom projektu pod nazivom „ VI TO MOŽETE“, gdje želim da i mlade frizere potaknem da je sve moguće uz trud, rad i dobro vodstvo. Zamisao projekta je educirati tri mlada frizera koja će raditi pramenove ili balayge, s ciljem da se u jednom dano može dobiti savršena boja.
Kao frizer s dugogodišnjim iskustvom, moji dugoročni ciljevi u karijeri usmjereni su na osobni razvoj, unapređenje vještina i prenošenje znanja novim generacijama frizera što i uključuje definitivno jedan od mojih najvećih ciljeva da otvorim vlastitu akademiju koja bi bila usmjerena na koloristiku. Također, razmatram mogućnosti za online usluge i edukacije, što bi omogućilo širu dostupnost znanja.
Na kraju, koji bi bio vaš ključni savjet za mlade frizere koji žele specijalizirati u makeover frizurama?
Moj savjet, ne radite to (hahah), malo šale. Mladim frizerima koji žele specijalizirati u makeover frizurama, ključni savjet koji bih dao je: nikada ne prestajte učiti i eksperimentirati.
Budite otvoreni za nove ideje i prilagodite se potrebama svojih klijenata. S vremenom i praksom, moći ćete postići izvanredne rezultate i ostvariti svoj san u frizerskoj industriji. Sve je moguće ako volite, želite i vjerujete u sebe. Ljubim Vas sve, Sead Nunić.