Zašto je dobro držanje bitno za zdravlje

0
382

Održavanje dobrog držanja vitalno je za vaše cjelokupno zdravlje. Mnogima je nepoznato, ali dobro držanje jednako je bitno kao i zdrava prehrana, dovoljno sna i vježbanje. Osigurava da vaše tijelo bude spremno za svakodnevne zadatke s više snage i energije, a pritom čuva od umora. To je temeljni stub vašeg cjelokupnog tjelesnog zdravlja.

Pa, šta je onda držanje tijela i kako ga možemo održavati? Držanje tijela je u osnovi položaj u kojem držimo tijelo dok stojimo, sjedimo, pa čak i dok ležimo. Dobro držanje osigurava da je cijelo naše tijelo simetrično poravnato, a mišićna napetost potpuno otklonjena. Također, održavanje dobrog držanja trebalo bi biti prilično lako.

Zašto održavati dobro držanje tijela?

Održavanje dobrog držanja tijela velik je dio vašeg zdravlja. Osigurava dobro usklađivanje kostiju s ostatkom tijela, dok se napetost mišića i ligamenata pravilno raspoređuje. Štaviše, održava dijelove tijela u pravim položajima uz minimalan stres. Pravo držanje:

  • Omogućava mišićima koordinaciju na učinkovitiji način, osiguravajući da tijelo koristi manje energije, uklanjajući tako umor mišića. To omogućuje obavljanje zadataka na duže vrijeme uz minimalno iscrpljivanje.
  • Drži kičmene pršljenove na mjestu, što je neophodno za održavanje dobrog držanja. S manje opterećenja ligamenate, zajedno s poravnatim kičmenim pršljenovima, mogućnost ozljeda uvelike je smanjena.
  • Pomaže u prevenciji bolova u leđima i mišićima, a sve su to znakovi lošeg držanja tijela. Tako eliminira bezbroj drugih bolesti koje mogu pratiti takva pitanja.
  • Smanjuje nenormalno trošenje zglobova održavanjem pravilno usklađenih kostiju i mišića. Ako osiguramo da se naši mišići pravilno koriste i da se ne događa habanje, hronični rizici poput artritisa su smanjeni.

Šta čini dobro držanje tijela?

Održavanje dobrog držanja tijela ne bi trebalo biti ogroman mentalni zadatak ili stalna muka. Zapravo, tijelo je dizajnirano da nesvjesno putem određenih mišića održava normalno držanje tijela. Iako treba biti svjestan svog držanja u određenoj mjeri, u nastavku je navedeno nekoliko savjeta koji će vam pomoći.

Pravilno sjedenje: osigurajte da su vam stopala na podu ili na osloncu za noge, umjesto da vise u zraku, držite koljena u razini kukova ili ispod njih, držite opuštena ramena podlakticama u paralelnom položaju s tlom i uz pomoć naslona za leđa poduprite cijela leđa.

Pravilno stajanje: osigurajte da vašu težinu snose tabani, s nogama razmaknutim 4-5 centimetara, uvucite trbuh i držite ruke prirodno obješene sa strane tijela. Cijelo vrijeme zadržite ravno i uspravno držanje.

Poželjan položaj ležanja: Glavna tajna dobrog spavanja je imati dobar i udoban madrac. Ako više volite spavanje na tvrdoj podlozi, to je sasvim u redu, a ako se osjećate ugodno na mekšoj, to je također u redu. Uvijek poduprite glavu jastukom koji je u povišenom položaju prema ostatku tijela kako bi vam pomogao u cirkulaciji krvi. Također, obavezno izbjegavajte ležanje na trbuhu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here