Sve više je ženama bitno nositi prirodne materijale, brinuti o sebi i okolišu, podržati stvarne ljude prije nego velike korporacije, podržati održiv brand koji hrani porodice koje nas okružuju. Podržati autentičnost i kreativnost. Žena poduzetnica u modi danas sve to nudi.
Intervju: Jurija Milović, diplomirana novinarka i poduzetnica
Jurija Milović je diplomirana novinarka, majka troje djece, vlasnica branda ručno proizvedenih trenerki od 100% pamuka, made in BiH, slow fashion brand – L’adornat. Jurija posljednje tri godine radi i kao kontent kreator na društvenim mrežama, a njene osnovne platforme su Instagram (@thejurija) i Tik Tok (@jurijab), gdje njen sadržaj mjesečno doseže preko milion pregleda, a Jurija sa svojom zajednicom dijeli momente stvarnog života s fokusom na njegu; onu iznutra, kao i onu izvana. Jurija mnogo priča o mentalnom zdravlju i njegovoj direktnoj vezi s fizičkim zdravljem. O ljepoti, o modi i putovanjima.
Jurija Milović, diplomirana novinarka i poduzetnica, svojim izuzetnim angažmanom na polju poduzetništva i influensinga u modnoj industriji, predstavlja inspirativan primjer žene koja je hrabro kročila u poslovni svijet i ostvarila značajne uspjehe. Kroz ovaj intervju, otkrivamo njezin put od početnih koraka, te saznajemo njezinu perspektivu o ulozi žena u modnoj industriji, modnim trendovima i izazovima s kojima se suočava današnji svijet. Jurijini savjeti i iskustva osvjetljavaju put mladim ženama koje sanjaju o ulasku u modni svijet kao poduzetnice.
Kako ste se prvi put zainteresovali za poduzetništvo i infuelnsing i koji su bili Vaši početni koraci na tom putu?
Moji poduzetnički počeci sežu u 2020., u srednjim dvadesetima sam imala već sedam godina radnog iskustva; što u javnom poduzeću, što u firmama koje su u privatnom vlasništvu. Shvatila sam da su moji potencijali najbolje iskoristivi kad se usmjere u jednu poslovnu priču, priču koju ću ja kreirati. Koju ću ja stvoriti i uz koju ću ja rasti. Prvi korak je bio – odlučiti. Ostalo sve se prosto dogodilo.Influensing je prirodno došao kao posljedica poslovanja na društvenim mrežama i ljubav prema stvaranju kreativnog, korisnog i – dijeljenja vlastitih iskustava sa zajednicom koju je okupljao moj privatni profil. Dosta spontano, a trenutno posao kojeg mnogo volim, i u kojem jako uživam.
Na koje barijere ste naišli kao žena u poslovnom svijetu mode, i kako ste ih prevazišli?
Najveće barijere na koje sam naišla su bile logističke prirode; manjak šnajderica na tržištu, manjak repromaterijala… no, mislim da su se prepreke činile većima nego sto su bile, jer sam ja bila potpuno nova u modnoj industriji, bez prethodnog predznanja i kontakata. Prevazišla sam ih upornošću i inzistiranjem na standardu kvalitete.
Kako vidite ulogu žena poduzetnica u modnoj industriji u 2024. godini? Da li smatrate da su se stvari promijenile u posljednjih nekoliko godina?
Uloga žena poduzetnica u modnoj industriji u 2024. je ključna. Jer, uz porast svijesti o industriji brze mode; mala žena poduzetnica će biti ta koja mijenja svijet. Sve više je ženama bitno nositi prirodne materijale, brinuti o sebi i okolišu, podržati stvarne ljude prije nego velike korporacije, podržati održiv brand koji hrani porodice koje nas okružuju. Podržati autentičnost i kreativnost. Žena poduzetnica u modi danas sve to nudi.
Kako koristite svoj uticaj kao influenserka da podržavate žene poduzetnice u modi i kako promovišete njihov rad?
Još kroz svoj brand uvijek sam podržavala druge žene poduzetnice. Čak smo u našoj poslovnici jedno vrijeme okupljali još desetak brandova žena poduzetnica u concept store, u međuvremenu su se okolnosti promijenile, no volja i tendencija za podržavanjem ručno rađenog, domaćeg i ženskog proizvoda je ostala, pa tako često podržim brandove žena koje grade svoje poslovne priče pod ovim poduzetničkim nebom, i uvjeravam vas, uvijek su besprijekoran kvalitet!
Koji su trenutni modni trendovi i inovacije koje su privukle Vašu pažnju, i kako ih integrišete u svoj poslovni model?
Primjetila sam da je odnos vrijednosti za kupljeno postao jedan od prioriteta pri odlučivanju za kupovinu, pa sam tako odlučila poslušati tržište i ponuditi ručno rađene personalizirane trenerke od 100% pamuka. U maju nas čeka i jedna revija na kojoj ćemo predstaviti ostale uzbudljive novitete.
Kako se Vaša perspektiva na modnu industriju razvijala u posljednje dvije godine, s obzirom na promjene u svijetu, kao što su pandemija, ekonomska nestabilnost i društveni pokreti?
Moda je prije za mene značila sezonski trand. Bilo mi je važno zadovoljiti Instagram potrebe, i svaki put kad izađem iz kuće obući nešto novo. Sada mi je važno imati kvalitetne bazne komade od prirodnih materijala, koji se mogu nositi desetljećima.
Modna industrija napreduje svjetlosnom brzinom, i prilagođava se trenutnoj agendi, koja god ona bila. Nakon pandemije modna industrija je postala još okrutnija, još brža, a troškove proizvodnje minimalizirala zarad povećanja prihoda. Smanjuje se broj fizičkih poslovnica na račun povećanja prometovanja kroz online trgovinu, koriste se sve lošiji materijali, a cijene rastu kako bi se posljedice inflacije što manje osjetile na završim računima. Sve to krajnji korisnik osjeti na svom novčaniku i smanjenoj kvaliteti komada od brandova brze mode u koje potrošači sve vise gube povjerenje. Baš zato je žena poduzetnica u svijetu mode sada ključna figura.
Koji savjet biste dali mladim ženama koje žele da započnu svoj poslovni put u modnoj industriji, posebno u ulozi poduzetnice?
Nikad neće biti pravo vrijeme. Postoji samo tvoje vrijeme, tvoj san i tvoj prostor ispod poduzetničkog neba. Odvaži se ostvariti ga. Usmjeri se na ono što želiš ostvariti i naoružaj administrativnim strpljenjem. 🙂 I sretno!