HomeFitness&zdravljeKako sigurno vježbati u toku vrućih dana? 

Kako sigurno vježbati u toku vrućih dana? 

Kad nastane toplo vrijeme, vježbanje na izvanu postaje znatno teže, dok intenzivna vježba čak može biti i smrtonosna.

Ako je sistem koji reguliše središnju temperaturu tijela pregrijan, javlja se rizik bolesti zbog pregrijavanja. Evo kako se zaštititi. 

Obratite pažnju na vrijeme 

Vježbanje u toku vrućih dana povećava unutrašnju temperaturu tijela. Kada kombinirate to dvoje, na primjer trčite dok je vani vruće, čak i iskusni atletičari trebaju poduzeti mjere opreza. Vaše se tijelo hladi dok se znoji, ali se teško ohladiti kad je vrijeme vlažno, jer tečnost ne isparava iz tijela toliko brzo. Kako se tijelo više trudi, tako se ubrzava rad srca. Prije nego što krenete vježbati obratite pažnju na vrijeme, temperaturu i vlažnost. Ako su oboje visoki, onda smanjite intenzitet ili cilj vježbe. 

Vježba koja se čini laganom drugih dana, može biti prenaporna u toku vrućih dana. Poštujte svoje tijelo i napravite granice. Osobe s većim tijelima, stariji i djeca ne bi trebali raditi rigorozne vježbe i trebali bi biti oprezniji kad su temperature visoke. 

Adekvatno se oblačite

Ako vježbate kad je vruće, bitno je šta nosite. Najbolje je obući laganu odjeću svijetlih boja. Tamna i teška odjeća vas može dodatno zagrijati. Nosite naočale s UV zaštitom i nanosite kremu za zaštitu od sunca. Uzmite kremu koja je vodootporna i koja ima minimalni faktor 30. Opekotine od sunca sprječavaju tijelo da se adekvatno ohladi.

Hidratizirajte tijelo – STALNO 

Kad se temperature podignu, bitno je da unosite dovoljno tečnosti u toku dana da biste bili hidratizirani. Jedite hranu koja sadrži dosta vode, poput hrskavih listova kupusa, lubenice, grejpfruta, brokula i paradajza. 

Iznenađujuće se brzo gube kila kad gubimo tečnost iz tijela. Izvagajte se prije i poslije treninga. Nadomjestite gubitak s 2-3 čaše vode. Voda je najbolji izbor jer se brzo kreće kroz digestivni trakt i dolazi do tkiva. 

Upoznajte se sa znakovima opasnosti: iscrpljenost zbog vrućine i sunčanica

Znakovi iscrpljenosti: 

  • Obilno znojenje 
  • Grčevi u mišićima 
  • Iznemoglost
  • Slabost
  • Vrtoglavica
  • Nesvjestica 
  • Mučnina ili povraćanje 
  • Tamniji urin 
  • Hladna i mokra koža 

Znakovi sunčanice: 

  • Suha, vruća koža (nema znoja)
  • Brz, slab puls 
  • Zbunjenost
  • Tjelesna temperatura iznad 39 stepeni
  • Napadi 
  • Gubitak svijesti

Ako vidite nekoga ko ima simptome sunčanice, odmah pozovite hitnu pomoć i onda ih pokušajte ohladiti na bilo koji način (pomjerite ih u hlad, ispod klime ili ovlažite kožu krpom/spužvom).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

NOVE OBJAVE